سرمربی استقلال، کدام مهاجم را کنار می گذارد؟

به گزارش مجله تور مالزی، ارسلان مطهری، آرمان رمضانی، محمد آزادی، امین قاسمی نژاد و رودی ژستد. این اسامی 5 مهاجم تخصصی استقلال در لیگ بیست و یکم است و در کنار آن ها باید سلمانی، حسین زاده، مرادی و یامگا را هم قرار داد. بازیکنانی که می توانند در پست های هجومی به میدان بروند. گرچه مرادی چندان به بازی گرفته نشده، اما هم یامگا و هم حسین زاده و سلمانی در هفته های آغازین لیگ بیست و یکم در ترکیب هجومی استقلال قرار گرفته اند تا دایره بزرگی از بازیکنان هجومی در استقلال شکل بگیرد. به زودی نیز رودی ژستد آماده بازی خواهد شد و فرهاد مجیدی سهم بالایی از دقایق حضور در ترکیب استقلال را به این مهاجم مسلمان فرانسوی خواهد بخشید و از او استفاده حداکثری خواهد کرد.

سرمربی استقلال، کدام مهاجم را کنار می گذارد؟

اگر بخواهیم بازی در ترکیب اصلی را میان مهاجمان استقلال اولویت بندی کنیم ارسلان مطهری و ژستد شانس بیشتری برای حضور در نوک پیکان هجومی استقلال خواهند داشت و احتمالاً فرهاد مجیدی همچنان روی یامگا نیز به عنوان یکی از بازیکنانی که توانایی بازی در این پست را دارد، حساب خواهد کرد. پشت سر این بازیکنان نیز سلمانی و حسین زاده به عنوان مهاجم کاذب یا بازیکنانی که قادرند در گوش ها به میدان بروند، اقبال بیشتری خواهند داشت و احتمالاً شانس کمتری به امین قاسمی نژاد، آرمان رمضانی و محمد آزادی خواهد رسید. بابک مرادی هم از اقبال آنچنانی برخوردار نیست و او نیز در زمره بازیکنانی قرار خواهد گرفت که باید زمان قابل توجهی را برای ورود به ترکیب استقلال صرف کند.

ترافیک در خط آتش استقلال در شرایطی چشم ها را متوجه خود کرده که در پست های تخصصی خط میانی گزینه های آنچنانی دم دست مجیدی نیست و یکی از نگرانی های منتقدان نیز همین پست است. نه مهدی مهدی پور و نه آرش رضاوند در 3 بازی آغازین لیگ بیست و یکم نتوانسته اند مطابق با انتظارات پیش بروند و روزبه چشمی نیز که یکی از عناصر دفاعی تر در خط میانی محسوب می شود نمایش اطمینان بخشی نداشته است. زبیر نیک نفس هم که از فولاد به استقلال ملحق شد به رغم آنکه جزو خرید های مهم پیش فصل محسوب می شود، اما تا امروز نقشی کلیدی در خط میانی استقلال نداشته است؛ بنابراین استقلال با همین نگاه سطحی نیاز به یک هافبک خلاق و پاسور دارد. چیزی شبیه فرشید اسماعیلی یا پیش تر پاتوسی که در سال های اخیر برای استقلال به میدان رفتند. قطعاً اگر استقلال بخواهد دست روی نمونه خارجی بگذارد و بازیکنی مانند پاتوسی را به خدمت بگیرد باید لیست خود را باز کند، اما تا به امروز تلاش مدیران استقلال برای کنار گذاشتن احمد موسوی بی نتیجه بوده و از میان مهاجمان متعدد استقلال نیز گزینه ای کنار گذاشته نشده است.

درواقع تنها نقطه ای که دست مجیدی را باز گذاشته تا در فرصت به جای مانده اقدام به حذف بازیکن کند خط حمله است که بیش از ظرفیت لازم و مورد نیاز بازیکن در خود دارد. حال اینکه فرهاد مجیدی در روز های به جای مانده جابجایی چه تصمیمی بگیرد و کدام یک از عناصر هجومی را کنار بگذارد، روشن نیست، اما زمان آنچنانی تا اتخاذ این تصمیم مهم باقی نمانده است و سرمربی استقلال اگر می خواهد از بار اضافی مهاجمان بکاهد و در خط میانی اقدام به جذب بازیکن کند باید تا روز های به جای مانده اقدام کند و اگر در نهایت او پیروز به انجام این کار نشد باید خودش را برای تصمیمات سخت و احتمالاً پرتبعات آینده در مقابل مهاجمانش آماده کند.

ایران ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1848

به "سرمربی استقلال، کدام مهاجم را کنار می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی استقلال، کدام مهاجم را کنار می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید