حمله شدید مالک تراکتور به مجری تلویزیون و خواهش از مسعود شجاعی!

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا زنوزی درباره دلایل تغییرات متعدد مدیریتی در باشگاه تراکتور و اینکه چرا این اتفاق در دوره مدیریتش در باشگاه گسترش فولاد رخ نمی داد، گفت: فلسفه گسترش فولاد با تراکتور فرق دارد. گسترش هوادار آن چنانی نداشت. کارهایی که در تراکتور می گردد جریان یابد، در باشگاه های بدون هوادار نمی گردد. مدیریت اینجا با مدیریت باشگاهی که هوادار ندارد متفاوت است. باید قبول کنم در سه سال فراز و نشیب های مدیریتی در باشگاه داشتم.

حمله شدید مالک تراکتور به مجری تلویزیون و خواهش از مسعود شجاعی!

یکسری تصمیمات را نگیرم خودم را نمی بخشم

وی اضافه کرد: شاید در مصاحبه های قبلی هم گفته بودیم که مدیرعامل مالی می آوریم. اینکه وقتی مدیرعامل و هیات مدیره مالی و ورزشی آمد، شما به عنوان مدیر باشگاه خواهید بود.

مالک باشگاه تراکتور تاکید نمود: این اتفاقات افتاد و آن فرد رفت. به جای ایشان آقای سیاح و هیات مدیره آمد. در حوزه معاونت ورزشی هم آقای نصیرزاده آمد که یکی از به نام های فوتبال است. آقای سیاح خودش در حوزه اقتصاد صاحب سبک است و باشگاه را به سمت مالی شدن سوق می دهد. نفع باشگاه های ایران و تراکتور را در مالی شدن می دانم.

زنوزی درباره اینکه برای تصمیم گیری در مورد مدیریت باشگاه تراکتور چقدر تابع احساساتش و هواداران است؟ گفت: ما تُرکها کمی احساسی هستیم! نمی گردد این احساس را پنهان کرد ولی سعی می کنم در حوزه مدیریت در کلیه کارها چه در صنعت و چه در اقتصاد و ورزش این را خنثی کنم. ولی تراکتور نام و باشگاه عظیمی است و باعث می گردد آدم تصمیماتی را بگیرد. شاید آن لحظه اگر این تصمیمات را نگیریم، بعدها خودمان را نبخشیم. این طور بگویم هواداران یکسری مسائل را از داخل نمی دانند و شاید همین باعث گردد تفکراتی داشته باشند. وقتی داخل یک کار هستیم و مسائل را می بینیم، اگر الان حل نکنیم شاید در آینده نزدیک به مشکل اساسی بخوریم.

مجبور به انتخاب منصوریان بودیم

وی گفت: نمونه اش در مورد مربی ای که کنار گذاشته شد (علیرضا منصوریان) که هواداران به من متذکر شدند. ابتدای این فصل اجازه جذب مربی خارجی نمی دادند. مجبور بودیم یکی از گزینه های مطرح را که هیات مدیره معرفی نموده بود را انتخاب کنیم که به مربی قبل رسیدیم. به این نتیجه رسیدیم ادامه دادن با این مربی (منصوریان) با این فرایند ما را به جایی نخواهد رساند. از هواداران عذرخواهی می کنم. آنها هم باید بازار را در نظر بگیرند که در بازار بیشتر مربیان خوب صاحب تیم بودند و مربی زیادی وجود نداشت که انتخاب کنیم. شاید مربی هم بود اما از نظر دیدگاه مجبور شدیم یک مربی را انتخاب کنیم که هواداران روی او حساسیت داشتند.

دنبال قرارداد بلندمدت با مسعود شجاعی هستیم

زنوزی ادامه داد: آقای مسعود شجاعی فعلاً مربی موقت تراکتور است. همه می دانیم که شجاعی هیچ وابستگی به تیم های دیگر ندارد و محصول خود تراکتور است. باید او را حمایت کنیم. میبینم که مردم چقدر از او حمایت و دلبری می نمایند! امیدوارم بتوانیم شجاعی را راضی کنیم تا این پست را قبول نمایند. او فعلاً رضایت کامل نداده است. از هواداران خواهش می کنم حمایت نمایند تا شجاعی سرمربی تیم گردد.

وی درباره اینکه ممکن است مسعود شجاعی در تراکتور به عنوان سرمربی بسوزد، تاکید نمود: شجاعی بازیکن عظیمی بوده و مربی عظیمی هم می گردد. اگر شجاعی قبول کرد سرمربی باشد، باید با او قرارداد طولانی ببندیم و همه جانبه حمایت کنیم. باید پای نتایجش بایستیم چه نتیجه بگیرد چه نتیجه نگیرد. بعد از بازی گذشته باوجود باخت از مسعود شجاعی حمایت شد. شعور هواداران بالا است. در سه سالی که در تراکتور هستم چنین بازی ای که در آبادان انجام شد را تا به امروز ندیده بودم. با تمام احترامی که برای بازیکنان و مربیان سابق تراکتور قائل هستم این حرف را می زنم بخصوص ساکت الهامی که پارسال زحمت زیادی کشید. باید قبول کنیم بازی ای که در آبادان انجام شد و در کل سه مسابقه قبل بازی متفاوتی بود. تیم در هر مسابقه رشد داشته است که این ما را امیدوار می نماید آینده روشنی داشته باشیم.

امیدوارم شجاعی به ما افتخار بدهد؛ تیم او شبیه به تیم تونی است

مالک باشگاه تراکتور توضیح داد: من و مدیران باشگاه بازی به بازی از مسعود خواهش می کنم سرمربی باشد. او هنوز به صورت قطعی قبول ننموده است. سعی می کنیم ایشان افتخار را به بنده بدهد و سرمربی تیم خودش بگردد تا یک قرارداد طولانی ببندیم و خیالمان از این بابت راحت گردد. این به شرطی است که پای نتایج بایستیم. دلایل مختلفی دارد که قبلاً این کار را نکردم. قبلاً فرایند رو به رشدی ندیدم که قرارداد طولانی مدت با مربیان نبستم. در سه بازی گذشته فرایند رو به رشدی داشتیم. همه تیم را به زمان تونی اولیویرا تشبیه می نمایند. پیش بینی می کنم بازی های بعدی با سرمربیگری شجاعی حتی بهتر از زمان تونی باشد که تیم را خوب بازی می داد.

زنوزی اضافه کرد: شجاعی مدت زمان کمی با کادر فنی فعلی برای احیای تیم داشتند. در این مدت کوتاه کار خارق العاده ای نموده اند. از طرف خودم تشکر می کنم. بازیکنان هم خودشان را نشان می دهند.

شجاعی، دژاگه و حاج صفی کلاس تراکتور را بالا بردند

وی در مورد اینکه خواهش کردنش از مسعود شجاعی به نوعی بازیکن و مربی سالاری تعبیر شده است، گفت: آقا مسعود یک شخصیت ممتازی دارد. حاج صفی، خانزاده و دژاگه در کنار مسعود عظیمان تیم هستند و شخصیت متمایزی دارند. چیزهایی که در برخی محافل مطرح می گردد درست نیست. از زمانی که این سه چهار بازیکن به تراکتور آمده اند، کلاس تراکتور رو به رشد بوده است. یکی از هواداران نظر داده بود که باید از مسعود شجاعی تشکر کنیم چون کمتر کسی در این برهه خودش را فدا می کرد. از این نظر که مسعود شجاعی با قبول مسئولیت خودش را به خطر انداخت، باید مورد تقدیر قرار بگیرد.

انتظار داشتید چه برخوردی با منصوریان بگردد؟

مالک باشگاه تراکتور درباره بد بدرقه بودن این باشگاه بخصوص در بحث اخراج علیرضا منصوریان گفت: ما تُرک هستیم و میهمان نواز و خوش بدرقه. وقتی کارشناسان و هواداران از نوع بازی تیم راضی نیستند، باشگاه برای سه مسابقه مهلت می دهد. مربی قبول می نماید اما در دومین بازی نتیجه مورد توافق را به دست نمی آورد. باشگاه مربی را صدا می نماید و می خواهد استعفا بدهد تا از نظر شخصیتی دچار مشکل نگردد. مربی با طعنه از اتاق جلسه بیرون می آید و می گوید با فلانی (زنوزی) صحبت می کنم. یک بار با ایشان تماس گرفتم جواب نداد و دیگر هم تماس نگرفت و ارتباطی نداشتیم. ایشان وظیفه داشتند با من تماس بگیرند. وقتی اینگونه از اتاق بیرون می رود و می گوید خودم با او صحبت می کنم و در فرودگاه هم تلفن را قطع می نماید، انتظار دارید چه برخوردی گردد؟ ما فقط نوشتیم اخراج شد.

تراکتور را به خاطر ناکامی پرسپولیس زدند

زنوزی درباره برنامه فوتبال برتر که هفته گذشته با دعوت از علیرضا منصوریان اجازه صحبت به مسئولان باشگاه تراکتور نداد اظهار کرد: در مورد کلیاتی که به نظرم درست نبوده است صحبت می کنم. چرا به مسئولان باشگاه اجازه صحبت ندادند؟ حتی آقای نصیرزاده حدود 20 بار با برنامه و موبایل مسئولان برنامه تماس گرفته بود. اول تلفن را جواب داده بودند و سپس رد نموده بودند تا برنامه را یکطرفه اجرا نمایند. یک تیم (پرسپولیس) در آسیا نتیجه نگرفته بود، به خاطر اینکه آن را پوشش بدهند تراکتور را در آن برنامه زدند. آنها باید می رفتند مسائل شکست آسیا را آنالیز می کردند. برای اینکه به آن ورود ننمایند، تراکتور را در برنامه گذاشتند.

وی سپس با حمله شدید به مجری برنامه فوتبال برتر، اضافه کرد: از مجری آن برنامه اسم نمی برم چون باید دهانم را آب بکشم و دهانم را ضد عفونی کنم!

اتفاقات ماشین سازی به من ارتباطی نداشت

مالک باشگاه تراکتور درباره اقدامات صداوسیما علیه این باشگاه بعد از آن برنامه و راه ندادن دوربین های تلویزیونی برای پخش زنده بازی ماشین سازی، گفت: اتفاقات دیروز درباره باشگاه ماشین سازی بوده است. آن به من ارتباط می دهند ولی من که ابایی ندارم. اول مسائل خودشان را حل نمایند و بعد به مسائل ما برسند. اگر قرار باشد مسائل حل گردد، از 30-40 سال پیش مسائل بوده که باید حل گردد و بعد به ما برسد.

زنوزی یادآور شد: هواداران از ما انتظار دارند که خواسته را به گوش مسئولان برسانیم. برنامه یکطرفه ای بود که نه مجری و نه میهمان در آن حد نیست که درباره آنها صحبت کنم. آن را مدیریت و مدیرعامل باشگاه با مکاتبه جواب می دهند که رسانه ای خواهد شد.

به دوربین های صداوسیما اجازه ورود ندادیم چون اطلاعات نداده بودند

وی درباره توضیح بیشتر راه ندادن دوربین های تلویزیونی توضیح داد: تا دیروز با گذشت از خیلی از مسائل و اغماض، صداوسیما بدون مشکل وارد ورزشگاه می شد. وقتی صداوسیما درخواست می دهد وارد ورزشگاه گردد باید اسم افراد و تجهیزات و شماره اتومبیل ها را به هیات فوتبال می داد و هیات فوتبال به باشگاه ارجاع می داد. این اتفاق رخ نداده بود. اینها یک نامه کلی نوشته بودند که برای پخش زنده وارد ورزشگاه می شوند. آنجا یک مجتمع است و ورود و خروج ها کنترل می گردد. این اتفاق رخ نداد و کنترلشان در ورزشگاه به مشکل خورده بود و اجازه ورود پیدا نکردند.

اسم مجری را نمی آورم که دهانم را آب نکشم!

مالک باشگاه تراکتور اعلام نمود: بعد از آن یکسری مسئولان از تبریز تماس گرفتند و من هم گلایه هایی کردم که رادیو و تلویزیون در تهران با ما همکاری نمی نمایند و برخی از مجری ها علیه تراکتور و تیم های شهرستانی هستند؛ از جمله اسم این مجری معروف را آوردم. اسمش را نمی آورم که دهانم را آب نکشم و ضدعفونی نکنم! اینها به من قول دادند که با تهران صحبت می نمایند تا با این افراد برخورد لازم را داشته باشند. من هم از این مسئله گذشتم و اجازه دادم ماشین ها بدون ملاحظه نامه ها وارد ورزشگاه شوند! متاسفانه دیروز در صداوسیما به جای اینکه به این موضوع رسیدگی گردد، به این پرداختند که چرا به دوربین ها راه نداده اند و زنوزی خلاف نموده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ضدعفونی کردن از همان بحث لوگوی تیم ها در برنامه تلویزیونی آغاز شده بود، گفت: لوگوی تراکتور مورد احترام و ستایش همه هواداران است. وقتی در مورد این صحبت می گردد، مانند این می ماند که به یک فرد بگویید شناسنامه تان را آب بکشید. ما یک سری اعتقادات دینی و یک سری اعتقادات شخصی داریم. شما به عشق حدود 40 میلیون هم وطن خودتان توهین می کنید. ما البته این را پیگیری می کنیم. نام تراکتور مورد احترام 40 میلیون نفر است.

کنایه به استقلال و پرسپولیس؛ اول مالکیت آنها را درست نمایند

مالک باشگاه تراکتور درباره اینکه مالکیت همزمانش در باشگاه ماشین سازی تخلف است، توضیح داد: من نه مالک تراکتور هستم، نه ماشین سازی. من هوادار متعصب تیم های تبریز و ترک نشین هستم، چه تیم قشقایی باشد و چه شمال، جنوب و ارومیه باشد، فرقی نمی نماید. من به هم زبانان خودم دین دارم و در حال ادا کردن آن هستم. ما ماشین سازی را بر سر یک معامله فروختیم که یک سری از کارهایش انجام و یک سری از کارهایش به خاطر عدم عمل به تعهدات شان، از نظر ثبت شرکت ها منتقل نشده است که در آینده ای نزدیک انجام می گردد.

زنوزی اضافه کرد: ما قبول نداریم که اینها مالکیت مشترک دارند. اگر هم مشترک باشد، چطور شده است که چندین تیم در وزارتخانه های مختلف (بحث استقلال و پرسپولیس زیر نظر وزارت ورزش در رسانه ها مطرح شده است) با مجمع شان یکی است. اول بفرایند آنها را درست نمایند و اگر نوبت به ما رسید، آن وقت در خدمت هستیم.

رقبا مجبور شدند به خاطر تراکتور سطح خود را بالا ببرند!

وی اعلام نمود: من به تمام هواداران تیم های مختلف ایران احترام قائلم. هر کسی مختار است که تیم مورد علاقه خودش را داشته باشد و نمی گردد آزادی را از کسی گرفت. هواداران ما هم دوست دارد هوادار تراکتور باشد. من به هیچ هواداری بی احترامی نکردم، اما یک سری از مسئولان از شأن و منزلت هواداران تیم های تهرانی سوء استفاده می نمایند. این تیم ها به ضررشان است که دولتی و شبه دولتی باشند. این باشگاه ها در آینده متوجه این موضوع خواهند شد. این باشگاه ها و هواداران شان متضرر اصلی هستند. ما دوست داریم رقبای قدرتمندی داشته باشیم. ما در صورتی می توانیم پیروز شویم و پیشرفت کنیم که رقبای ما قوی باشند. ما در سال اول تیم خوبی بستیم و رقبا هم مجبور شدند که سطح خودشان را بالا ببرند.

مالک باشگاه تراکتور گفت: ما هفته گذشته پرهوادارترین تیم جنوب و آسیای مرکزی شدیم و در صداوسیما هم به این موضوع پرداخته شد که این اتفاق متعلق به ایران بود. چطور بازی یک باشگاه در آسیا را ملی حساب می کنیم، اما وقتی تراکتور پرهوادارترین تیم آسیا می گردد نگاه ملی نداریم؟ آیا تراکتور متعلق به این کشور نیست؟ به این اتفاق باید به شکل شایسته ای پرداخته می شد.

نیازی به حق پخش ندارم؛ احترام ما را نگه دارند

به گزارش خبرنگاران، زنوزی در ادامه صحبت هایش گفت: یک عده از مجریان صداوسیما سوءاستفاده می نمایند و عدم راه دادن دوربین ها را به متضرر شدن هواداران ربط می دهند. وقتی این بازی ها پخش می گردد، نمی دانم درآمد صداوسیما چقدر است. من نمی خواهم در مورد پخش تلویزیونی و عدم پرداخت آن صحبت کنم، چون دنبال آن نیستم، اما مسئولان محترم صدای ما را بشنوند. ما دنبال حق پخش نیستیم، اما احترام ما را نگه دارند. وقتی از هزینه های ما به خود ما توهین نمایند، طاقت نداریم.

زنوزی یادآور شد: ما از حق خودمان می گذریم، اما نباید به شعور ما توسط یک سری از عوامل و مجریان صداوسیما توهین گردد. من نیازی به حق پخش تلویزیونی ندارم. اگر به ما احترام نگذارند، من هم با مستند قانونی با آیین نامه مسابقات می گویم که حق ندارید از بازی ما فیلم برداری و آن را پخش کنید.

ما از فدراسیون خواهان مشاهده قراردادشان با صداوسیما شدیم. اگر حرف ما را نشنوند و توهین به تراکتور و هوادارانش ادامه پیدا کند، ما هم مجبوریم که از ماده 22 آیین نامه مسابقات استفاده کنیم. ما دنبال منافع مادی نیستیم و می خواهیم حقوق معنوی هواداران مان را به آنها برگردانیم.

شرایط ایمان سلیمی و ساخت ورزشگاه اختصاصی

مالک باشگاه تراکتور درباره سخت ساخت ورزشگاه اختصاصی اظهار کرد: ساخت ورزشگاه در اولویت ما است و با شهردار تبریز هم صحبت کردیم. باید از نظر شهرسازی هم در منطقه مناسبی قرار بگیرد که دچار مشکل نشویم. فعلاً دو زمین معرفی کردند که شرایط لازم را نداشت. می خواهیم به محض تعیین شدن زمین، سریعاً اقدام کنیم. بعد از ورود باشگاه به بورس، کارهای این ورزشگاه هم آغاز خواهد شد. به هر حال در مورد برنامه های زیرساختی و مالی آقای سیاح توضیحات بیشتری ارائه خواهند داد.

زنوزی درباره شایعات مطرح شده درباره حضور ایمان سلیمی در تیم پرسپولیس بعد از جدایی از تراکتور گفت: آقای ایمان سلیمی قرارداد خود را یک طرفه فسخ نموده و ما منتظر حکم کمیته شرایط فدراسیون فوتبال هستیم. ما می توانیم قرارداد را منتشر کنیم، اما او بازیکن مودب و خیلی خوبی است. یک سری افراد مشاوره خوبی به او نداند و قطعاً کار او قانونی نبوده است. در قرارداد او، حق فسخ برای باشگاه خارجی قید شده بود. اگر با باشگاه خارجی قرارداد می بستیم، نمی توانستیم ادعایی بکنیم. او قبل از اینکه از تراکتور جدا گردد، قراردادش را فسخ نموده و احتمال می دهم این رأی به نفع ما صادر گردد. قبل از صدور رأی، نزد هواداران از ایمان سلیمی خواهش می کنم که بر سر قراردادش برگردد. اگر حکم صادر گردد، ما هم نمی توانیم برای او کاری بکنیم.

می توانیم به فرانسه بازیکن منتقل کنیم!

هفته آینده با مسئولان باشگاه بشیکتاش جلسه خواهم داشت. ما همکاری مالی و ورزشی با هم همکاری می کنیم و ان شاءالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد. وکیل ما با وکیل باشگاه پاری سن ژرمن در قطر مکاتباتی داشته است که نباید اینها رسانه ای می شد. فکر می کنم در آینده اتفاقات خوبی رقم می خورد و ان شاءالله اگر بتوانیم این کار را انجام بدهیم، برای اولین بار است که چنین اتفاقاتی رخ می دهد. ما می توانیم بازیکنان خوبی را برای لیگ فرانسه ترانسفر کنیم.

به گزارش خبرنگاران، بخش پایانی صحبت های زنوزی به این توضیح است:

* در داخل ایران، مربی که جایگزین مسعود شجاعی گردد، نداریم. ما باید دنبال راضی کردن مسعود برای قبول این مسئولیت سنگین گردد. از هواداران هم می خواهم که با حمایت های شان به او دلگرمی بدهند.

* من و مدیران باشگاه هم کوشش می کنیم که با مسعود شجاعی قرارداد بلندمدت ببندیم و خیال هواداران راحت گردد. من فوتبال مسعود شجاعی را تمام شده نمی دانم و او می تواند دو، سه سال در سطح ممتاز بازی کند. او فوتبال خاصی را ارائه می دهد.

* مسعود شجاعی جزو 5، 6 بازیکن عظیم ایران است که در جهان مطرح شده و در سطح اول فوتبال جهان حضور داشته است. از مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی تشکر می کنم. اینها بازیکنان عظیمی هستند.

* من یک انسان هستم و می توانم اشتباه کنم که از هواداران عذرخواهی می کنم. هواداران با اینکه یک مجری چه کاری انجام داده، کاری نداشته باشند. ایران متعلق به همه ماست و همه ما وطن پرست هستیم.

* مردم آذربایجان همواره در طول تاریخ برای ایران جان خودشان را داده اند. ناملایمتی ها و خطای 10 نفر نباید باعث گردد که با آنها خارج از آداب رفتار کنیم. ادب و شخصیت مردم آذربایجان معروف است و ان شاءالله این خاطیان نیز اصلاح می شوند. ما تُرکِ ایران هستیم. از همه شما تشکر می کنم. هر کم و کاستی که وجود داشت، با عظیمی خودتان من را ببخشید. ان شاءالله سعی می کنیم بیشتر به شما خدمت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1360

به "حمله شدید مالک تراکتور به مجری تلویزیون و خواهش از مسعود شجاعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله شدید مالک تراکتور به مجری تلویزیون و خواهش از مسعود شجاعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید