ضرورت برطرف کردن مسائل حوزه گردشگری سلامت در آذربایجان غربی

به گزارش مجله تور مالزی، مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی بر آسیب شناسی و رفع مسائل حوزه گردشگری سلامت تاکید کرد.

ضرورت برطرف کردن مسائل حوزه گردشگری سلامت در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلسه مشترک کمیته راهبردی گردشگری سلامت استان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی از اعضای کمیته راهبردی سفر تشکیل شد.

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هدف از تشکیل این جلسه را بررسی مباحث و موضوعات مربوط به گردشگری سلامت و مسائل این حوزه و اجرایی کردن توافق نامه عنوان نمود و افزود: بدین منظور توافق نامه همکاری مشترک بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امضا شده است.

او افزود: این توافق نامه در راستای گسترش همکاری های مشترک و اجرای هرچه بهتر قوانین و مقررات موجود بین این دو دستگاه و رفع مسائل و موانع موجود بر سر راه گردشگری سلامت استان امضا شده است.

جباری با اشاره به اینکه گردشگری سلامت یکی از موضوعات مهم و اساسی در گردشگری استان است، افزود: یک سری ضعف ها و مسائلی در استفاده از ظرفیت های گردشگری سلامت وجود دارد که باید با همکاری اداره کل میراث آذربایجان غربی و دانشگاه علوم پزشکی استان و همکاری بخش خصوصی آسیب شناسی شده و خروجی مثبت داشته باشند.

جلیل جباری در ادامه فعالیت غیرقانونی دلالان در حوزه سلامت چه در مرزها و چه داخل استان، وجود ارتباط پولی بین بیمار و پزشک، نبود پایگاه های اطلاع رسانی و ساماندهی انتهاه های مرزی را جزو مسائل اساسی این حوزه عنوان نمود.

او افزود: در این راستا و برای حل مسائل این حوزه از بخش خصوصی دعوت شد و وزارت بهداشت و درمان نیز به طور صریح به موضوع رسیدگی کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا گره ها و جهت خدمات گردشگری سلامت را باز کنیم تا شاهد اینکه جزو استان های ضعیف در حوزه گردشگری سلامت نباشیم، گفت: شرکت های مجاز که مورد تایید وزارت بهداشت است باید تعیین شود تا در موضوعات مربوط به مسائل در حوزه گردشگری سلامت ورود پیدا کنند.

در انتها این جلسه حضار به بیان مسائل و موانع بر سر راه این حوزه پرداخته و بر ورود جدی نیروهای امنیتی به این قضیه، نظارت بر بیمارستان ها که سرشبکه اصلی این مسائل هستند و همچنین ورود بخش خصوصی بر ایجاد شرکت های تسهیلگر و خدمات رسان در بیمارستان ها به بیماران بین المللی طبق ضوابط وزارت بهداشت، ایجاد کمپینگ گردشگری که شامل دفاتر خدمات گردشگری خارج از کشور و داخل استان و سایر حوزه های گردشگری سلامت و تحویل بیماران بین المللی توسط شرکت های خدمات مسافرتی و انتقال مستقیم بیماران به بیمارستان ها توسط این شرکت ها تاکید شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 403

به "ضرورت برطرف کردن مسائل حوزه گردشگری سلامت در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت برطرف کردن مسائل حوزه گردشگری سلامت در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید