دلیل درگذشت فتحعلی اویسی

به گزارش مجله تور مالزی، حوادث خبرنگاران: فتحعلی اویسی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون دقایقی پیش در بیمارستان درگذشت.

دلیل درگذشت فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال 1353 است. فتحعلی اویسی (زادهٔ 21 دی 1324) بازیگر، کارگردان و خواننده ایرانی است. فتحعلی اویسی پس از اتمام تحصیل عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود. فتحعلی اویسی در دهه 1360 در فیلم های بسیاری بازی کرد چند فیلم هم کارگردانی کرد.

فتحعلی اویسی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون دقایقی پیش در بیمارستان درگذشت.

علت درگذشت فتحعلی اویسی / چرا فتحعلی اویسی به کما رفت و چرا درگذشت؟

مهرداد هاشمی ـ مدیرعامل بیمارستان لاله ـ علت درگذشت فتحعلی اویسی، هنرمند باسابقه کشورمان را تشریح کرد.

دکتر هاشمی

چنین اظهار کرد: جناب فتحعلی اویسی مدتی کسالت و به بیمارستان تردد داشتند. ایشان به علت بیماری که داشتند تحت عمل جراحی قرار گرفتند. عمل نسبتا سنگینی داشتند که خیلی خوب انجام شد و بعد از گذراندن دوره نقاهت از بیمارستان مرخص شدند. پس از آن هم برای چکاپ تشریف می آوردند و ما در خدمتشان بودیم.

مدیرعامل بیمارستان لاله علت فوت فتحعلی اویسی را خونریزی مغزی اسم کرد و در این زمینه توضیح داد: متاسفانه در چند روز گذشته آقای اویسی دچار خونریزی مغزی و در پی این مسئله، دچار کاهش سطح هوشیاری شده بودند. به اورژانس بیمارستان لاله ارجاع شدند و بلافاصله اقدامات تشخیصی و درمانی انجام و بیمار به اتاق عمل برده شد. تحت عمل جراحی مغز و دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفتند ولی متاسفانه به علت وسعت خونریزی داخل مغز و از بین رفتن بخش زیادی از بافت مغز، نتیجه مثبتی حاصل نشد و علیرغم کوشش شدید کادر درمان، صبح سه شنبه (13 مهرماه) ایشان را از دست دادیم.

دکتر هاشمی در خاتمه گفت: با توجه به شخصیتی که ایشان داشتند و ارتباط خوبی که با ما و بیمارستان داشتند، از کلام دلنشینشان بهره مند می شدیم. خداوند رحمتشان کند. چه روز عزیزی هم ایشان را از دست دادیم.

فتحعلی اویسی که از چندی پیش در بیمارستان بستری و به کما رفته بود، صبح سه شنبه، 13 مهرماه در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

این هنرمند در مجموعه های تلویزیونی بدون توضیح، شهر قشنگ، کمربندها را ببندیم، دارا و ندار، زیرزمین، باغچه مینو و ... به ایفای نقش پرداخته بود.

بیوگرافی فتحعلی اویسی

نام :فتحعلی

نام خانوادگی :اویسی

تاریخ تولد :21 / دی / 1324

محل تولد :قم

آغاز فعالیت هنری :1357

تحصیلات :لیسانس بازیگری و کارگردانی

فتحعلی اویسی (زاده 21 دی 1324 در قم) کارگردان بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است.فتحعلی اویسی بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است. او فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال 1353 است. وی در همان سال به ایران بازگشت و آغاز فعالیت سینمایی اش با بازی در فیلم قدغن (علی رضا داوودنژاد) در سال 1357 بود

پس از اتمام تحصیل به عضویت سیمای جمهوری اسلامی عایدی و در دهه شصت در فیلم های بسیاری بازی کرد چند فیلم ناپیروز هم کارگردانی کرد.

در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش (مریم و میتیل) فیلم پیروزی از آب عایدی. اما در چهارمین فیلمش (سربلند) به هیچ وجه پیروز نبود. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون فعال بود و بازی های زیبائی هم از خود به نمایش گذاشت.

اوج هنرنمایی و پیروزیت فتحعلی اویسی، بازی در مجموعه تلویزیونی بدون توضیح بود.

فتحعلی اویسی در زمینه خوانندگی هم استعداد دارد و تیتراژ خاتمهی سریالهای باغچه مینو و کمربندها را ببندیم هم او اجرا نموده و یک آلبوم هم به همراه پسرش علیرضا اویسی به نام خونه دل روانه بازار نموده است.

فتحعلی اویسی بازیگرمعروف و محبوب سینما و تلویزیون دو فرزند به نام های علیرضا و کتایون دارد که هر دو هنرمند هستند. او یک آلبوم هم به همراه پسرش علیرضا اویسی روانه بازار نموده است.

ماجرای ازدواج فتحعلی اویسی و همسرش

بعضی از سایت ها خانم زهره صفوی را همسر فتحعلی اویسی معرفی میکنند که صحت ندارد. فتحعلی اویسی متاهل و دارای دو فرزند بنام های کتایون و علیرضا میباشد .ضمناً زهرا اویسی فرزند زهره صفوی است که هیچ نسبتی با فتحعلی اویسی ندارد.

کتایون اویسی دختر فتحعلی اویسی

کتایون ، تنها دختر فتحعلی اویسی هم بازیگر شده است! وی متولد 1367 و در شهر قم می باشد و اولین بازی او در فیلم پدرش و در سال 71 بود.

منبع: رکنا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1782

به "دلیل درگذشت فتحعلی اویسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل درگذشت فتحعلی اویسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید