مهاجرت به کانادا با برنامه کارآفرینی انتاریو (ONTARIO)

به گزارش مجله تور مالزی، مهاجرت به کانادا انتاریو با برنامه کارآفرینی

انتاریو (ONTARIO) هم مثل سرزمین زیبا و دیدنی بریتیش کلمبیا، پتانسیل های گردشگری و مهاجرتی فراوانی دارد. در واقع سرزمین پهناور و سردسیر کانادا در آمریکای شمالی، در نیم قرن اخیر، مقصد شماره یک مهاجرتی از سراسر دنیا بوده به گونه ای که طبق آمار دولتی، تنها در فاصله سال های 2004 تا 2015 میلادی، قریب به 2.5 میلیون ویزا اقامت دائم (PE CARD) برای متقاضیان بین المللی جهت زندگی و کار در این کشور صادر شده است و این رویه همچنان فرایند صعودی دارد.

مهاجرت به کانادا با برنامه کارآفرینی انتاریو (ONTARIO)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بخشی از مهاجران به این سرزمین بزرگ و چهار فصل را مهاجران ایرانی تشکیل می دهند که ظرف 3 دهه اخیر، شاهد افزایش فرایند مهاجرت ایرانیان به خصوص قشر مرفه، ثروتمند و تحصیل کرده ایرانی به استان های مختلف این کشور به منظور زندگی، سرمایه گذاری و خود اشتغالی هستیم. همانطور که قبلا هم در گزارشات مهاجرت مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران عنوان کردیم، مهاجرت به کانادا همچون مهاجرت به نیوزلند و استرالیا، متقاضیان بسیاری در بین عموم دارد و راه های بسیاری برای اقدام در اختیار علاقمندان واقع شده است.

مهم ترین نکته ای که در مهاجرت به کانادا می بایست مورد توجه متقاضیان قرار بگیرد آن است که سایت های رسمی دولتی کانادا و دولت های استانی، بهترین منبع و مطمئن ترین مرجع برای دریافت اطلاعات درباره امتیازات، شرایط، مدارک و روش های اپلای متقاضیان مهاجرت به این کشور بوده تا در هزینه و وقت متقاضی صرفه جویی گردد.

(چندین استان کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی PNP نسبت به جذب متقاضیان اصلی واجد شرایط برای مهاجرت اقدام می نمایند)

لذا جهت اقدام برای مهاجرت به کانادا، آخرین خبرها و اطلاعات موثق را از سایت های رسمی که در گزارشات لوکس تهران، لینک آنها معرفی می گردد دریافت کنید. مساله دیگری که باید توجه کنید آن است که مهاجرت به کانادا با روش های مختلف امکان پذیر است و هر کس بنا به شرایط و علاقمندی ها و توانایی های علمی و تجربی و مالی ، میتواند گزینه های مورد نظر را انتخاب و برای آن اپلای کند.

یکی از روش های مهاجرت به کانادا استفاده از برنامه منتخب استانی (PNP) است که در یک دهه اخیر با استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران، تجار و فعالان کسب و کار ایرانی در حوزه صنعت و خدمات روبرو شده و به نظر می رسد برای علاقمندان مهاجرت به کانادا و دریافت گذرنامه کانادایی، یکی از سریع ترین روش های ممکن باشد.

مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استانی، برای هر استان متفاوت بوده و شرایط مخصوص به خود را دارد. مثلا حداقل دارایی و سابقه علمی و ودیعه گذاشتن سرمایه در حساب دولتی استانی، از جمله شرایطی است که متقاضیان مهاجرت با روش سرمایه گذاری و کارآفرینی می بایست در نظر داشته باشند که در گفتارهای مهاجرتی لوکس تهران به آن اشاره شده است.

برنامه های مهاجرتی استانی کانادا شامل مواردی همچون: برنامه کارآفرینی ساسکاچون، برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا(BC) ، برنامه کارآفرینی منیتوبا، برنامه کارآفرینی استان مهاجر پذیر انتاریو ، برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا، برنامه کارآفرینی نیو برانزویک و برنامه کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد (PEI) است که سریع ترین راه مهاجرت به کانادا به وسیله روش های سرمایه گذاری را فرا روی لاکچری گردها قرار می دهد.

علاوه بر این، برنامه های تجاری و سرمایه گذاری فدرال و استان کبک و روش های خود اشغالی و نیروی متخصص (SKILLED WORKER) هم در اختیار متقاضیان مهاجرت به این سرزمین سرد و پهناور و البته پر پتانسیل و مهاجر خیز واقع شده است که با مراجعه به سایت های رسمی میتوان اطلاعات تکمیلی راجع به احتیاجمندی های اپلای متقاضیان را دریافت کرد. اگر شما سرمایه لازم برای رفتن به کانادا به وسیله روش های سرمایه گذاری ندارید اما مدرک تحصیلی دانشگاهی و تجربه خوبی دارید، میتوانید از روش نیروی متخصص برای استان های گوناگون اقدام کنید.

(سایت رسمی اداره مهاجرت استان مهاجر پذیر انتاریو )

در گزارش امروز لوکس تهران، در ادامه سلسله گفتارهای معرفی روش های مهاجرتی به کانادا، به آنالیز روش برنامه کارآفرینی استان انتاریو می پردازیم.

داستان استان انتاریو : بزرگ ترین استان کانادا

اگر شهر چرچیل استان منیتوبا کانادا، پایتخت خرس های قطبی دنیا و جزیره دیدنی پرنس ادوارد، لوکیشن هیجان انگیز فیلم ها و سریال های تلویزیونی آمریکای شمالی است، استان انتاریو را باید مرکز مالی و فرهنگی بزرگ کانادا به شمار آورد. استان انتاریو یا اونتاریو، از جمله استان های کانادا است که با وسعت بیش از 1 میلیون کیلومتر مربع، حدود هفتاد درصد مساحت این وسعت داشته و بیش از 13 میلیون نفر در آن زندگی مینمایند. در واقع قریب به یک سوم کل جمعیت کانادا در شهرهای معروف و بین المللی این استان ساکن هستند.

آنالیز ها نشان می دهد که قریب به 90 درصد جمعیت استان انتاریو ، در مناطق جنوبی ساکن هستند که آب و هوای بهتری برای زندگی دارد. این استان به دلیل سرمایه گذاری های مالی، صنعتی و خدماتی و زیر ساخت های مجهز و مدرنی که دارد، یکی از معروف ترین و قوی ترین استان های فراوریی کانادا بوده و به همین خاطر نقش زیادی در توسعه صادرات کالا و خدمات این کشور بر عهده دارد.

(تورنتو بزرگ و اتاوا، دو شهر معروف استان انتاریو کانادا هستند)

(تصویر آسمانخراش های CURVEY SKY در استان انتاریو)

(تصویر Queens Park تورنتو بزرگ در استان مهاجر پذیر انتاریو کانادا)

(طبیعت فوق العاده استان انتاریو به وسیله ارتباطات ریلی بین شهری و بین استانی قابل مشاهده است)

(تصویری جالب از معماری دیدنی ساختمان ROYAL ONTOARIO MUSEUM)

این استان شرقی کانادا، بین استان کبک و استان منیتوبا واقع شده و از جنوب با استان های ایالات متحده آمریکا همچون مینه سوتا، میشیگان، اوهایو، پنسیلوانیا و نیویورک هم مرز است. هم مرز بودن بخش های جنوبی اونتاریو با شهرهای مهم مالی و صنعتی آمریکا همچون نیویورک سبب شده تا انتاریو بتواند تعاملات مالی، علمی و سیاسی گسترده ای با هم پیمان همیشگی آمریکا داشته باشد که در رونق مالی آن هم تاثیر گذار است.

(تصویر نقشه استان پهناور مهاجر پذیر انتاریو کانادا که دو شهر تورنتو بزرگ و اتاوا از جمله مراکز مهم این استان و کشور کانادا محسوب می شوند)

معروف ترین شهرهای این استان را تورنتو بزرگ، همیلتون، کیچنر، وارترلو و وینزور تشکیل می دهد. مرکز این استان شهر تورنتو بزرگ، از مشهور ترین شهرهای کانادا و یکی از مقصدهای دیدنی گردشگری، تحصیلی و مهاجرتی ایرانیان در این کشور به شمار می رود. لازم به ذکر است، شهر اتاوا، یکی از شهرهای این استان بوده که پایتخت کانادا به شمار می رود. در واقع قرار دریافت پایتخت این کشور در این استان، خود دلیلی بر اهمیت تجاری، سیاسی، علمی و فرهنگی استان انتاریو است.

این استان به دلیل دارا بودن سالن های سینما، تئاتر، سالن های اپرا و کالج ها و دانشگاه های معروف بین المللی، پایتخت هنری کانادا نیز قلمداد شده و سالانه میلیون ها گردشگر برای حضور در فستیوال ها و موزه ها و نگارخانه های این شهر، راهی کانادا می شوند.

استان انتاریو در سال 1867 میلادی در فهرست چهارگانه استان هایی بود که به سرزمین کانادا ملحق شد و ابتدا نام کانادای بالا به آن اطلاق می شد. نام استان انتاریو از دریاچه معروف آن الهام گرفته شده است که از قدیم، از جمله مناطق صنعتی مهم این کشور به شمار می آمد. این استان به دلیل همجواری با استان های شمالی ایالات متحده آمریکا مثل میشیگان و نیویورک، محل استقرار شرکت های صنعتی و خدماتی قدیمی و بزرگ کانادا بوده و اکنون توسعه خوبی پیدا کرده است.

ده ها هزار ایرانی مهاجر کانادا در استان انتاریو زندگی مینمایند و همچون استکهلم سوئد و لندن انگلیس، این استان را میتوان یکی از مهم ترین مقصدهای مهاجرتی ایرانیان در غرب دانست. تا کنون چند ایرانی مهاجر به کانادا، از این استان به مجلس این کشور در سطح استانی و هم در سطح فدرال راه یافتند.

استان انتاریو رو قطب مالی کانادا میدانند و به همین خاطر، تمرکز فعالیت های مالی و مالی و مدیریتی این استان، از نظر ابعاد و گردش مالی، گسترده تر از دیگر استان های این کشور است. در مرکز این استان و مناطق ناحیه ای، شاهد فعالیت چشمگیر صنایع فراوریی و خدماتی هستیم که این سالها به یمن فناوری اطلاعات و ارتباطات، زمینه گسترش فعالیت های دانش بنیان و پرورش پارک های فناوری را در مهاجر پذیر انتاریو شاهد هستیم.

(ساختمان مجلس استان انتاریو)

(تصویری از ایندکس سایت مجلس استان انتاریو . برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اطلاعات حقوقی و ارتباط با مسئولان عالی قضایی و حقوقی این استان به این LINK مراجعه کنید)

استان اونتاریو را محلی برای ارائه خدمات مدرن و اطلاعات مالی در کنار بسترهای لازم برای فراوری و اشتغال می دانند که به همین خاطر، مقصد خیلی خوبی برای سرمایه گذاران، تجار و کارآفرینان است تا با احتیاج سنجی بهینه و امکان سنجی علایق خود، از اکو سیستم مدرن و فناورانه استان برای راهبردی بیزینس پلن خود استفاده نمایند.

(دانشگاه واترلو کانادا یکی از پارک های علمی و تحقیقاتی بزرگ این کشور را در اختیار دارد)

به دلیل قرار گیری پایتخت کانادا در استان اونتاریو، فعالان تجاری و مالی مهاجر میتوانند تعاملات بین المللی را نیز برای کسب و کار خود در دستور کار قرار داده و از اکو سیستم بین المللی این شهر برای رونق بخشی به فعالیت های کارآفرینی خود استفاده نمایند. بیشتر وزارت خانه های فدرال کانادا نیز در این استان قرار گرفته که عاملی تسریع نماینده برای فرایند صدور مجوزها و پروانه های فعالیت برای کسب و کار گوناگون مهاجران است.

(تازه وارد به استان انتاریو حتما به سایت SETTLEMENT مراجعه نمایند تا در جریان مهم ترین اقداماتی که پس از ورود به این استان می بایست در دستور کار خود قرار دهند باشند)

صنعت خودرو، صنعت گردشگری، صنایع خدماتی از جمله صنایع فعال این استان بوده و شرکت های کانادایی معتبری را میزبانی می نماید. منابع طبیعی استان انتاریو با توجه به وسعت یک میلیون کیلومتر مربعی خود، فراوان است و این فرصت خوبی را برای علاقمندان به فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه های معدنی (فلزی و غیر فلزی) به ارمغان می اورد تا از اکو سیستم این استان برای توسعه و رونق کسب و کار خود استفاده نمایند.

همچون استان دیدنی و زیبا بریتیش کلمبیا، این استان نیز دارای منابع چوب خیلی خوب است که بستر مطلوبی را برای گسترش حوزه چوب و صنایع وابسته فراهم کرده و صدها هزار نفر از اهالی این استان را به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر خود کرده است.

(طراحی و ساخت دکوراسیون چوبی برای مراکز تفریحی و گردشگری و خدماتی و اقامتی این استان، یکی از کارهای پر سود در استان پر پتانسیل مهاجر پذیر انتاریو به شمار می رود)

شمار بیکاران در این استان در سال های اخیر از میانگین کانادا کمتر بوده و به نظر می رسد که فضای بین المللی سیاسی و مالی و فرهنگی حاکم بر استان انتاریو در کنار ظرفیت های کشاورزی و طبیعی آن، بتواند همچنان این استان جنوبی را مقصد خوبی برای گردشگران و سرمایه گذاران ایرانی معرفی کند.

(برای آگاهی از خدمات و امکانات و ظرفیت های گردشگری و اقامتی استان انتاریو به سایت دولت استانی مراجعه کنید)

(بهترین شیوه برای آگاهی از فرصت های گردشگری و تفریحی و هم چنین آشنایی با ظرفیت های موجود استان انتاریو در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری را میتوان در سایت گردشگری رسمی استان دنبال کرد)

(آمار نرخ بیکاری در استان انتاریو (ONTARIO) از سال 1995 میلادی تا 2010)

نکته جالب توجه دیگری که باید درباره استان انتاریو (ONTARIO) بدانید آن است که این استان یکی از استان های فعال و پیشرو در عرصه کسب و کار سبز (GREEN BUSINES) و توسعه پایدار (SUSTAINABLE DEVELOPMENT) بوده و کسانی که علاقمند به فعالیت بالا دستی و پایین دستی در عرصه بیزینس سبز و مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR) هستند، این استان ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری خوبی برای ایده پردازی و توسعه ایده و تجاری سازی تکنیک های خلاقانه این پدیده نوظهور در اقتصاد دنیا دارد.

(استفاده از پنل های خورشیدی در تامین انرژی خانه ها و مراکز اداری و تجاری استان انتاریو (ONTARIO) در دو دهه اخیر رونق گرفته است)

فناوری نانو و فناوری اطلاعات و ارتباطات را می بایست در زمره فعالیت های پر رونق در کانادا به خصوص در استان انتاریو (ONTARIO) دانست که بازار داغی را برای علاقمندان و فعالان این عرصه نوید می دهد. دومین نیروگاه بزرگ هسته ای دنیا به نام براسو و نیروگاه هسته ای پیکرینگ و نیروگاه هسته ای دارلینگتون در این استان واقع شده است و از این جنبه، میتوان استان انتاریو (ONTARIO) را استانی اتمی خطاب کرد. اگر دانشجو یا دانش آموخته رشته های فیزیک و انرژی هسته ای هستید، این استان کانادا ظرفیت های خوبی علمی، پزوهشی را در اختیار شما قرار می دهد.

(نیروگاه هسته ای دارلینگتون کانادا. جزییات بیشتر را در این LINK مشاهده کنید)

درآمد شهفرایندان این استان به نسبت بالا است اما هزینه های زندگی مثل خرد و خوراک و اجاره یا خرید واحد مسکونی و تجاری به نسبت دیگر استان ها بالاتر است. نرخ مالیات در این استان در سال های اخیر زیر 20 درصد بوده است. شهرت تورنتو بزرگ و اتاوا در تمییزی، بهداشت و در دسترس بودن خدمات در قیاس با دیگر نقاط کانادا سبب شده تا بخشی از مهاجران لاکچری گرد و ثروتمند، این دو شهر را برای زندگی انتخاب نمایند که استانداردهای شهری بالا دارد.

اگر علاقمند به مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری استان اونتاریو هستید، میتوانید محل زندگی خود را در نقاط خارج مرکز انتخاب کنید تا بتوانید با صرفه جویی، نقدینگی خوبی برای راه اندازی و توسعه کسب و کار خود در اختیار داشته باشید.

از نظر خدمات بهداشتی و درمانی و صنعت سلامت، استان انتاریو (ONTARIO) یکی از استان های پیشرو کانادا به شمار می رود به گونه ای که طرح بیمه درمانی مهاجر پذیر انتاریو (ONTARIO) یا OHIP کلیه هزینه های خدمات درمانی را برای شهفرایندان این استان و بیشتر مهاجرانی که اقامت دائم بدست آوردند را تقبل می نماید. بیش از 300 مرکز بهداشتی و درمان در استان انتاریو (ONTARIO) خدمات رایگان، کم هزینه و منطبق بر بیمه های درمانی کانادا را در اختیار میلیون شهفرایند مهاجر پذیر انتاریو (ONTARIO) یی قرار می دهد.

(کسب و کار گردشگری از جمله اولویت های توسعه بیزینس در استان انتاریو است)

برنامه کارآفرینی استان انتاریو

متقاضیان مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم و همچنین دریافت گذرنامه کانادایی، می توانند به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو که ONTARIO IMMIGRANT NOMINEE PROGRAM یا OINP نام دارند، اقدام کرده و بر اساس شرایط و امتیازهای اعلامی دولت استانی، فرآیند اپلای را تکمیل نمایند.

(یکی از روش های مهاجرتی کارآفرینی استان انتاریو در دسته بندی CORPORATE واقع شده است که مخصوص شرکت هایی است که قصد دارند تا شعبه ای در کانادا افتتاح کرده و به وسیله گذرنامه کانادایی را دریافت نمایند.)

(یکی دیگر از روش های مهاجرتی به کانادا به وسیله استان انتاریو ، دسته بندی ENTREPRENEUR است که برای کارآفرینان و سرمایه گذاران حقیقی (و نه حقوقی) مناسب است)

(راهنمای جامع انگلیسی زبان برنامه کارآفرینی در این PDF در دسترس است)

چه کسانی واجد شرایط برنامه کارآفرینی استان انتاریو هستند؟

متقاضیانی که برای مهاجرت به وسیله برنامه های کارآفرینی یا سرمایه گذاری اقدام می نمایند، می بایست شرایطی خاص از نظر تجربه، دانش، تمکن مالیی قابل اثبات و ارزشیابی شده و همچنین طرح تجاری توجیهی برای راه اندازی کسب و کار در استان باشند. برای آنکه ببینید که حائز شرایط (ELIGIBLITY) هستید یا نه به این LINK بروید.

شرایط کلی به توضیح زیر است:

  • حداقل 3 سال در 5 سال گذشته دارای سابقه کار مدیریتی و کلان و ارشد بوده و گواهی سابقه کار و فیش حقوقی و مستندات قانونی به صورت ترجمه رشده رسمی ارائه گردد.
  • متقاضی می بایست دارای دارایی حداقل به میزان 1.5 میلیون دلار کانادا باشد و بتواند بیش از 1 میلیون دلار در محدوده تورنتو بزرگ سرمایه گذاری کند و سهم متقاضی اصلی (PRINCIPAL APPLICANT) در این کسب و کار خریداری شده یا راه اندازی شده، حداقل 33 درصد باشد.
  • اگر متقاضی اصلی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو ، در خارج از محدوده شهر تورنتو بزرگ قصد راه اندازی کسب و کار قانونی داشته باشد، می بایست دارایی 800 هزار دلاری داشته و بیش از نیم میلیون دلار کانادا در یک بیزینس قانونی طبق شرایط اعلامی اداره مهاجرت، سرمایه گذاری کند و سهم او در این بیزینس حداقل 33 درصد باشد.
  • متقاضی اصلی مهاجرت به کاانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استانی مهاجر پذیر انتاریو باید بتواند حداقل برای 1 شهفرایند کانادا یا فردی که کارت اقامت دائم دارد، شغل تمام وقت ایجاد کند.
  • متقاضی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو بابد قادر باشد ظرف 12 ماه از استان انتاریو بازدید کند.
  • متقاضی مهاجرت می بایست دارایی خود را از راه قانونی کسب کرده و این دارایی، متعهد به پرداخت دیون بانکی یا غیر بانکی در ایران یا خارج از ایران نباشد. همچنین خالص دارایی (NET WORTH) متقاضی توسط عامل سومQ (QUALIFIED VENDOR) ارزشیابی می گردد و گواهی ارزشیابی (VERIFICATION REPORT) ضمینه پفراینده پس از صدور فایل نامبر گردد.

توجه کنید که کسب و کاری که در استان انتاریو (چه در محدوده تورنتو بزرگ و چه خارج از آن) خریداری یا راه اندازی می گردد، نباید قبلا در مالکیت متقاضی اصلی باشد. منظور از استخدام حداقل 1 نفر از شهفرایندان کانادایی، افرادی به جز افراد شاغل در این بیزینس است. خرید این بیزینس می بایست در قالب طرح توجیهی باشد که توسط متقاضی در اختیار آفیسرهای اداره مهاجرت کانادا به صورت مکتوب قرار می گیرد.

امتیاز سابقه کار مالکین

متقاضی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو می بایست حداقل امتیازهای مربوط به تجربه و دانش کاری (WORK EXPERIENCE) را احراز کرده و این احراز صلاحیت تجربی توسط آفیسرهای اداره مهاجرت دولت استانی مهاجر پذیر انتاریو انجام می گردد. اگر این سابقه کار توسط فردی که خود صاحب بیزینس (BUSINESS OWNER) بوده حاصل شده باشد، امتیازات زیر تعلق می گیرد:

  • صفر امتیاز: در صورتی که متقاضی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو کم تر از 36 ماه سابقه کار داشته باشد.
  • 13 امتیاز: در صورتی که متقاضی برنامه مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو بین 36 تا 47 ماه سابقه کار داشته باشد.
  • 19 امتیاز: در صورتی که متقاضی برنامه مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو بین 48 تا 60 ماه سابقه کار داشته باشد.
  • 25 امتیاز: در صورتی که متقاضی برنامه مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو بیش از 60 ماه سابقه کار داشته باشد.

امتیاز سابقه کار مدیران ارشد

اگر شما در بیزینسی سابقه کار ارشد در سطح SENIOR MANAGEMENT داشته باشید اما صاحب کسب و کار یا سهامدار بیشتریت نباشید، امتیازهای زیر به شما تعلق می گیرد.

  • صفر امتیاز: در صورتی که متقاضی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو کم تر از 36 ماه سابقه کار داشته باشد.
  • 8 امتیاز: در صورتی که متقاضی برنامه مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو بین 36 تا 47 ماه سابقه کار داشته باشد.
  • 14 امتیاز: در صورتی که متقاضی برنامه مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو بین 48 تا 60 ماه سابقه کار داشته باشد.
  • 20 امتیاز: در صورتی که متقاضی برنامه مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو بیش از 60 ماه سابقه کار داشته باشد.

امتیاز سابقه کار ویژه (specific experience)

امتیاز سابقه کار با تجربه ویژه نیز بین 15 تا 25 امتیاز به متقاضی اصلی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو تعلق می گیرد. اگر متقاضی اصلی، دارای سابقه کاری با افزایش درآمد بیش از 20 درصد در 2 سال گذشته باشد، 15 امتیاز کسب می نماید.

حال اگر متقاضی سابقه کاری داشته باشد که طی آن، بیش از 20 درصد از فراوریات کالا و خدمات صادر می شده، 25 امتیاز کسب می نماید. آنالیز این موضوع توسط مستندات و استدلال های قانونی متقاضی توسط اداره مهاجرت انجام می گردد.

توضیحات تکمیلی در زیر ارائه شده است:

High Growth Business Experience:

Experience in a business that experienced at least 20 per cent increase in revenue in two consecutive years. Submission of supporting documentation (e.g. financial statements) is mandatory if you are invited to apply to the Entrepreneur Stream.

Export Trade Business Experience:

Experience in a business exporting at least 20 per cent of total goods/services to a foreign market. Submission of supporting documentation (e.g. financial statements with export declarations, purchase orders, invoices) is mandatory if you are invited to apply to the Entrepreneur Stream.

امتیاز ارزش دارایی(NET WORTH)

همانطور که گفتیم، متقاضی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی (ENTREPRENEUR PROGRAM) می بایست دارایی خالص قابل اثبات شده ای داشته باشد و این دارایی از راه قانونی بدست آمده باشد. دارایی میتواند منقول یا غیر منقول باشد.

یعنی ارزش دارایی همسر و فرزندان متقاضی اصلی نیز در ارزشیابی لحاظ می گردد. این ارزشیابی توسط نهادهایی که توسط دولت استانی معرفی می شوند اجرا شده و متقاضی می بایست هزینه ارزشیابی را به حساب نهاد معرفی شده واریز کرده و گواهی ارزشیابی را ضمیمه پفراینده کند.

جزییات رسمی ارزش دارایی و مصداق ها به این توضیح است:

Your personal net worth must be lawfully obtained and verifiable (e.g. proof of title to any real estate holdings and business ownership). Your personal net worth includes all of your assets and those of your spouse or common-law partner, minus any liabilities including mortgages and personal debts, for example:

  • Cash,
  • Assets in bank accounts,
  • Fixed (term) deposits,
  • Real property,
  • Investments in bonds, stocks and mutual funds,
  • Investments in one or more businesses,
  • Pensions and other assets.

اگر این ارزشیابی انجام نگردد یا در زمان ارزشیابی معین گردد که دارایی شما حداقل های لازم را ندارد، پرنده باطل می گردد. امتیازهای حداقل و حدبیشتری که میتوان از ارزش دارایی های متفاضی کسب کرد به توضیح زیر است:

ارزش دارایی متقاضی (برنامه بیزینس محدوده تورنتو بزرگ)

  • صفر امتیاز: برای دارایی های کمتر از 1.5 میلیون دلار کانادا
  • 2 امتیاز: برای دارایی های بین 1.5 میلیون تا 2 میلیون دلار کانادا
  • 5 امتیاز: برای دارایی های بین 2 تا 2.5 میلیون دلار کانادا
  • 8 امتیاز: برای دارایی های بین 2.5 تا 3 میلیون دلار کانادا
  • 11 امتیاز: برای دارایی های بین 3 تا 3.5 میلیون دلار کانادا
  • 15 امتیاز: برای دارایی های بین 3.5 میلیون دلار کانادا

دارایی متقاضی (برنامه بیزینس خارج محدوده تورنتو بزرگ یا مشاغل مرتبط با ICT/DIGITAL COMMUNICATIONS SECTOR)

  • 2 امتیاز: دارایی بین 800 هزار دلار کانادا تا 1.3 میلیون دلار کانادا
  • 5 امتیاز: دارایی بین 1.3 میلیون دلار کانادا تا 1.8 میلیون دلار کانادا
  • 8 امتیاز: دارایی بین 1.8 میلیون دلار کانادا تا 2.3 میلیون دلار کانادا
  • 11 امتیاز: دارایی بین 2.3 میلیون دلار کانادا تا 2.8 میلیون دلار کانادا
  • 15 امتیاز: دارایی بیش از 2.8 میلیون دلار کانادا

امتیاز خرید بیزینس در محدوده تورنتو بزرگ- Personal Investment Funds

  • صفر امتیاز: برای کسب و کار خریداری شده در محدوده تورنتو بزرگ که ارزش روز آن کمتر از 1 میلیون دلار کانادا برآورده شده باشد.
  • 2 امتیاز: برای کسب و کار خریداری شده در محدوده تورنتو بزرگر که ارزش روز آن بین 1 میلیون دلار کانادا تا 1.5 میلیون دلار کانادا برآورد شده باشد.
  • 6 امتیاز: برای کسب و کار خریداری شده در محدوده تورنتو بزرگ که ارزش روز آن بین 1.5 تا 2 میلیون دلار کانادا برآورده شده باشد.
  • 10 امتیاز: برای کسب و کار خریداری شده در محدوده تورنتو بزرگ که ارزش روز آن بین 2 تا 2.5 میلیون دلار کانادا برآورد شده باشد.
  • 14 امتیاز: برای کسب و کار خریداری شده در محدوده تورنتو بزرگ که ارزش روز آن بین 2.5 تا 3 میلیون دلار کانادا برآورد شده باشد.
  • 20 امتیاز: برای کسب و کار خریداری شده در محدوده تورنتو بزرگ که ارزش روز آن بیش از 3 میلیون دلار کانادا برآورد گردد.

امتیاز خرید بیزینس خارج از محدوده تورنتو بزرگ یا مشاغل مرتبط با ICT/DIGITAL COMMUNICATIONS SECTOR

  • 3 امتیاز: برای خرید کسب و کاری که ارزش روز آن بین 500 هزار دلار کانادا تا 1 میلیون دلار کانادا باشد.
  • 8 امتیاز: برای خرید کسب و کاری که ارزش روز آن بین 1 تا 1.5 میلیون دلار کانادا باشد.
  • 13 امتیاز: برای خرید کسب و کاری که ارزش روز آن بین 1.5 تا 2 میلیون دلار کانادا باشد.
  • 18 امتیاز: برای خرید کسب و کاری که ارزش روز آن بین 2 تا 2.5 میلیون دلار کانادا باشد.
  • 25 امتیاز: برای خرید کسب و کاری که ارزش روز آن بیش از 2.5 میلیون دلار کانادا باشد.

امتیاز استخدام افراد جدید

  • 5 امتیاز: در صورتی که کسب و کار متقاضی اصلی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو منجر به استخدام 2 نیروی کاری جدید گردد.
  • 12 امتیاز: در صورتی که کسب و کار متقاضی اصلی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو منجر به استخدام 3 یا 4 نیروی کاری جدید گردد.
  • 19 امتیاز: در صورتی که کسب و کار متقاضی اصلی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو منجر به استخدام 5 یا 6 نیروی کاری جدید گردد.
  • 20 امتیاز: در صورتی که کسب و کار متقاضی اصلی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو منجر به استخدام حداقل 7 نیروی کاری جدید گردد.

امتیاز بازدید از تورنتو بزرگ برای بازدید کسب و کار- Business-Related Visit

  • صفر امتیاز: اگر متقاضی اصلی مهاجرت به استان انتاریو ، قبلا تجربه سفر به این استان نداشته باشد.
  • 2 امتیاز: اگر متقاضی اصلی مهاجرت به استان انتاریو ، قبلا 1 بار به این استان سفر کرده باشد.
  • 5 امتیاز: اگر متقاضی اصلی مهاجرت به استان انتاریو ، قبلا 2 بار به این استان سفر کرده باشد.

جزییات بیشتر به توضیح زیر است:

If you are invited to apply to the Entrepreneur Stream and you have indicated in your EOI that you have made business-related visits to Ontario, you will be required to provide evidence of your previous visits to Ontario, including cities/municipalities visited and the dates when you entered and exited Ontario, by submitting at least three of the following examples:

  • Flight itinerary and boarding passes;
  • Accommodation receipts;
  • Summary of meetings including the itinerary;
  • Email correspondence with any business contacts in Ontario;
  • Photographs or meeting notes from the business trip;
  • Business cards or contact information from business interactions.

امتیاز استخدامی

  • صفر امتیاز: اگر گروه شغلی افرادی که در بیزینس شما در استان انتاریو استخدام کرده اید، در فهرست کدهای شغلی NOC در گروه C یا D قرار داشته باشند.
  • 10 امتیاز: اگر گروه شغلی افرادی که در بیزینس شما در استان انتاریو استخدام کرده اید، در فهرست کدهای شغلی NOC در گروه B قرار داشته باشند.
  • 15 امتیاز: اگر گروه شغلی افرادی که در بیزینس شما در استان انتاریو استخدام کرده اید، در فهرست کدهای شغلی NOC در گروه A قرار داشته باشند.

امتیاز تحصیلات متقاضی

  • صفر امتیاز: برای متقاضی اصلی که دارای مدرک دیپلم باشد.
  • 2 امتیاز: برای متقاضی اصلی که دارای مدرک حداقل فوق دیپلم باشد.
  • 5 امتیاز: برای متقاضی اصلی که دارای مدرک کارشناسی به بالا باشد یا 2 سال پس از دیپلم تحصیل کرده باشد.

امتیاز زبان (LANGUAGE PROFICIENCY)

  • 3 امتیاز: اگر سطح زبان متقاضی در سطح مدرک زبان CLB نمره 3 و کمتر باشد.
  • 10 امتیاز: اگر سطح زبان متقاضی در سطح مدرک زبان CLB نمره 4 باشد.
  • 15 امتیاز: اگر سطح زبان متقاضی در سطح مدرک زبان CLB نمره 5 و بالاتر باشد.

مراحل اقدام برای دسته بندی کارآفرینی استان انتاریو چگونه است؟

متقاضی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان انتاریو می بایست بر اساس مراحل 6 گانه زیر اقدام کند:

  • مرحله اول (PREPRATION): در سایت اداره مهاجرت ثبت نام کرده و کد کاربری و رمز عبور دریافت کند و فرم خود اظهاری EOI را تکمیل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این URL بروید.

(تکمیل فرم خود اظهاری پس از دریافت کد کاربری و رمز عبور از سایت اداره مهاجرت استان انتاریو)

(متقاضیان مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی مهاجر پذیر انتاریو باید به این LINK رفته و بخش ENTREPRENEUR را انتخاب نمایند)

(بخش اول تکمیل فرم EOI مربوط به ورود اطلاعات هویتی است که باید طبق اطلاعات گذرنامه ارائه کنید)

(توجه کنید که برای دسترسی امن (SECURE ACCESS) به سایت های دولتی کانادا، می بایست ONE-KEY ACCOUNT داشته باشید که پس از ورود اطلاعات هویتی در عکس بالا، به این بخش مراجعه کنید و ثبت نام کنید که برای ادامه مراحل لازم است)

توضیحات درباره ONE-KEY ACCOUNT به توضیح زیر است:

All OINP applicants must have a valid Ontario Government ONe-key account. A ONe-key account gives you secure access to a multitude of government programs and services, including the OINP.

  • مرحله دوم(REGISTRATION) : امتیازات اخذ شده بر اساس اطلاعاتی که در بخش EOI وارد شده است محاسبه و در POOL قرار می گیرد و بر اساس حدبیشتر امتیازهای دریافتی متقاضیان، نسبت به دعوت آنها برای مراحل بعدی و تکمیل پفراینده دعوت می گردد.
  • مرحله سوم(INVITATION TO APPLY) : پس از ارسال نامه اداره مهاجرت به متقاضیان واجد شرایط، متقاضی می بایست در مهلت قانونی نسبت به تکمیل مدارک و پرداخت application fee اقدام کند. در سال 2018 میلادی، اپلیکیشن فی 3500 دلار کانادا است.
  • مرحله چهارم(SUBMITTING YOUR APPLICATION) : اداره مهاجرت، پفراینده های دریافتی را آنالیز میکند و در صورتی که مدارک و قابلیت های متقاضی اصلی بتواند شایستگی دریافت اقامت موقت را داشته باشد، ایشان برای دریافت ویزا موقت (TEMPORARY WORK PERMIT) به دولت کانادا معرفی می گردد. در این مرحله می بایست توافق نامه عملکرد تجاری (BUSINESS PERFORMANCE) را امضا کنید که توافق نامه تعهد آور تجاری است. 3 اصل: ACCURACY, LEGITIMACY و COMPLETNESS باید رعایت گردد. انجام مصاحبه پیش از صدور ویزا موقت الزامی است.
  • مرحله پنجم(AFTER YOU APPLY) : پس از ورود متقاضی به کانادا و استان انتاریو ، در صورتی که در راستای عمل به تعهدات توافق نامه تجاری عمل کرده باشید و این تعهد، راستی آزمایی و توسط آفیسرهای اداره مهاجرت احراز گردد، نامزد دریافت اقامت دائم به وسیله OINP می شوید. شما 20 ماه فرصت دارید تا کسب و کار خود را بر اساس بیزینس پلنی که ارائه کردید در این استان راه اندازی کنید.

(مراحل اقدام برای از زمان ثبت نام تا امضا قرارداد عملکرد تجاری)

  • مرحله ششم: واجدان شرایط دریافت اقامت دائم، از زمانی که صلاحیت آن برای دریافت کارت اقامت دائم تایید شد، شش ماه فرصت دارند تا برای کسب اقامت دائم اپلای نمایند.

من قصد مهاجرت با روش کارآفرینی به استان انتاریو دارم. آیا باید پس از اخذ اقامت دائم، دارایی های خود را فروخته و به کانادا بروم؟

توجه داشته باشید:

  • هیچ الزامی به فروش دارایی های خود برای دریافت گواهی ارزشیابی به وسیله نهادهای معرفی شده ندارید.
  • هیچ الزامی به انتقال کل دارایی های خود به کانادا ندارید.
  • اکیدا توصیه می گردد تا پیش از دریافت اقامت دائم که حداقل 2 سال از زمان اپلای شما به طول می انجامد، از فروش بخش یا کل دارایی های خالص خود و همسر و فرزندان در ایران یا خارج از کشور خودداری کنید.

آیا دریافت اقامت موقت، شرط کافی دریافت اقامت دائم است؟

خیر. دریافت اقامت موقت، شرط لازم برای دریاقت اقامت دائم در استان انتاریو است ولی شرط کافی محسوب نمی گردد. شرط کافی ، تاییدیه اداره مهاجرت به عمل شما به تعهداتی است که طبق موافقت نامه تعهد آور امضا شده توسط متقاضی می بایست انجام بگیرد.

منظور از محدوده تورنتو بزرگ چیست؟

منظور از محدوده تورنتو بزرگ (GREAT TORONTO AREA) شامل: the City of Toronto, Durham, Halton, York and Peel regions خواهد بود که در امتیاز بندی نوع بیزینس خریداری شده یا راه اندازی شده در حوزه فناوری اطلاعات یا غیر فناوری اطلاعات تاثیر گذار است.

کدام موضوعات شغلی مورد تایید اداره مهاجرت استان انتاریو قرار ندارد؟

توجه داشته باشید که در بیزینس پلن شما، نباید موضوعاتی مطرح گردد که مرتبط با حوزه های کاری زیر باشد. مثل پمپ بنزین، خدمات خشکشویی، امور مهاجرتی و . . .

Existing Franchises in Ontario (new foreign franchises expanding into Ontario are permitted)

  • Gas Stations
  • Tire Recycling
  • Scrap Metal Recycling
  • Pawnbrokers
  • Bed and Breakfasts
  • Holding Companies
  • Laundromats
  • Automated Car Wash Operations
  • Pay Day Loan and related businesses
  • Businesses which have been previously owned/operated by current or former OINP business stream nominees
  • Tire Recycling
  • Scrap Metal Recycling
  • Pawnbrokers
  • Holding Companies
  • Laundromats
  • Automated Car Wash Operations
  • Pay Day Loan and related businesses
  • Businesses which have been previously owned/operated by current or former OINP business stream nominees

چه مواردی برای خرید یک بیزینس فعال و جاری قانونی در استان انتاریو میبایست مورد نظر مهاجران باشد؟

به اطلاعات رسمی ارائه شده توجه کنید.

If you are interested in purchasing an existing business in Ontario, it is your responsibility to ensure that the business meets all minimum eligibility requirements. Other requirements specific to applicants who have purchased or will purchase an existing business:

  • An existing business must have been in continuous operation by the same owner or group of owners for the last 60 months before you buy the business (proof of ownership and either a letter of intent to purchase the business or sale agreement is required).
  • The purchase must completely (100 per cent) transfer ownership from the previous owner(s) to you, your business partner (if applicable) and/or your third party investor(s), if applicable. This means that the previous owner(s) cannot retain any shares of the business.
  • The proposed business must not have been previously owned/operated by current or former OINP business stream nominees.
  • You must preserve all existing permanent full-time jobs and create two (2) additional permanent full-time jobs for Canadian citizens or permanent residents. You must maintain at a minimum the current wage levels and employment terms of existing staff.
  • The proposed business plan must demonstrate that you intend to grow the business. Buy and hold business plans with no intent to grow the business are not permitted in the Entrepreneur Stream

یعنی بیزینسی که شما قصد خریداری در ان را دارید، می بایست ظرف 60 ماه گذشته فعال بوده باشد و کل سهام به شما واگذار گردد و هیچ سهمی در اختیار مالک قبلی نباشد.

جزییات کسب امتیاز برای مدرک زبان چیست؟

Official language proficiency at a Canadian Language Benchmark (CLB) 4 level or equivalent.

o CLB 4 can be demonstrated through one of the following tests: International English Language Testing System (IELTS), Canadian English Language Proficiency Index Program (CELPIP), or Test dÉvaluation de Français (TEF).

o Qualifying scores in each language proficiency are listed below:

Listening: IELTS 4.5, CELPIP 4 or TEF 145-180

Reading: IELTS 3.5, CELPIP 4 or TEF 121-150

Writing: IELTS 4.0, CELPIP 4 or TEF 181-225

Speaking: IELTS 4.0, CELPIP 4 or TEF 181-225

آیا متقاضی مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی مهاجر پذیر انتاریو می بایست 12 ماه سال در این استان باشد؟

خیر. شما باید 9 ماه از 12 ماه سال در این استان باشید.

آیا ابزاری برای آنالیز صلاحیت متقاضیان مهاجرت کارآفرینی پیش از اپلای رسمی هست؟

بله. میتوانید از ابزارهای بخش خود ارزشیابی (self-assessment) بهره ببرید.

موضوعات پر اولویت برای راه اندازی کسب و کار در استان انتاریو کدام است؟

در سال 2018 میلادی، موضوعات زیر به عنوان اولویت های سرمایه گذاری معرفی شده است:

Aerospace

  • Automotive
  • Chemical and Biochemical
  • Cleantech
  • Financial Services
  • Food and Beverage Manufacturing
  • Industrial Automation and Robotics
  • Information Technology
  • Life Sciences 21
  • Mining
  • Tourism

(نور پردازی شبانه مهاجر پذیر انتاریو)

آیا مدارک تحصیلی متقاضیان مهاجرت به مهاجر پذیر انتاریو می بایست ارزشیابی گردد؟

بله. به توضیحات توجه کنید:

If you are invited to apply to the Entrepreneur stream and are claiming to have completed six months or more of post-secondary education, you will be required to provide evidence of this education, including your Educational Credential Assessment (ECA) report produced by a designated organization.

مدارک تحصیلی شما باید به تایید یکی از نهادهای زیر برسد:

The OINP will only accept an ECA report from one of following organizations designated by IRCC:

  • Comparative Education Service - University of Toronto School of Continuing Studies,
  • International Credential Assessment Service of Canada,
  • World Education Services,
  • International Qualifications Assessment Service,
  • International Credential Evaluation Service,
  • Medical Council of Canada (professional body for Doctors),
  • Pharmacy Examining Board of Canada (professional body for Pharmacists).

Note: When completing your application for an ECA, you must authorize the organization to share the results of your ECA with the OINP. Failure to grant the OINP access to your ECA results may delay the processing or result in the refusal of your application.

مناطق 15 گانه گردشگری مهاجر پذیر انتاریو

15 مقصد گردشگری نمونه در استان انتاریو را میتوان در لینک های زیر آنالیز کنید که توسط وزارت گردشگری دولت استانی مهاجر پذیر انتاریو معرفی شده است و برای اولویت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری مورد نظر خواهد بود.

  • 1-Southwest Ontario Region
  • 2-Niagara Canada Region
  • 3-Hamilton, Halton and Brant Region
  • 4-Huron, Perth, Waterloo and Wellington Region
  • 5-Greater Toronto Area Region
  • 6-York, Durham and Headwaters Region
  • 7-Bruce Peninsula, Southern Georgian Bay and Lake Simcoe Region
  • 8-Kawarthas Northumberland Region
  • 9-South Eastern Ontario Region
  • 10-Ottawa and Countryside Region
  • 11-Haliburton Highlands to the Ottawa Valley Region
  • 12-Muskoka, Parry Sound and Algonquin Park Region
  • 13a-North Eastern Ontario Region
  • 13b-Sault Ste. Marie - Algoma Region Region
  • 13c-Northwest Ontario Region

سوالاتی که می بایست در طراحی بیزینس پلن در نظر بگیرید.

  • What are the possible risks within your industry?
  • What are the possible health and safety risks in your business/work site?
  • What will you do if the demand for your goods or services decreases?
  • What will you do if the number of competitors increases?
  • What risks do you face in producing your product/service?
  • What risks do you face with the marketing plan that you have outlined?
  • What human resources risks do you face? Consider your management team, advisors and your employees.
  • What will you do if your key employees quit? What if they are seriously hurt on the job?
  • What if you run out of cash? Where else would you go?
  • What if your major supplier has financial difficulties? What other suppliers exist?
  • What, if any, environmental risks does your product/service face?

Do they conform to environmental rules of government, municipality, etc.?

  1. Risk Management Plan: Describe your risk mitigation strategy. Financial Analysis
  2. Income Statement: Include four-year projected income statements (including clear assumptions for all revenue and expenses).
  3. Balance Sheet: Include four-year projected balance sheets (including clear assumptions for all assets and liabilities). 15. Statement of Cash Flows: Include four-year projected cash flow statements (including clear assumptions).

همراهان گرامی

در صورتی که با اطلاعات جامع ارائه شده در این گفتار، مشتاق مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان مهاجر پذیر انتاریو هستید، توصیه میگردد که با هدایت این گفتار، وارد سایت های رسمی شده و اطلاعات را دریافت و مدارک را آماده کنید.

ببینید:

  • مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان ساسکاچون
  • مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان پرنس ادوارد
  • مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان نیو برانزویک
  • مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا
  • مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه کارآفرینی منیتوبا
منبع: لوکس تهران
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 793

به "مهاجرت به کانادا با برنامه کارآفرینی انتاریو (ONTARIO)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به کانادا با برنامه کارآفرینی انتاریو (ONTARIO)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید