فرودگاه پیزا؛ ایتالیا

به گزارش مجله تور مالزی، فرودگاه بین المللی پیزا که به گالیلئو گالیلئی نیز معروف است، با جابه جایی سالانه بیش از 5 میلیون مسافر یکی از مهم ترین فرودگاه های ایتالیا است.

فرودگاه پیزا؛ ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

پیزا در منطقه توسکانی ایتالیا واقع شده و بیش از هر چیز، آن را به خاطر برج کج پیزا می شناسند. البته این شهر به غیر از این برج، کلیساهای تاریخی، جاذبه های تفریحی در فضای باز، غذاهای لذیذ و موزه های هنری جذابی دارد که در تور ایتالیا می توانید از آن ها بازدید کنید. مساحت این شهر اروپایی 185 کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر 91 هزار نفر در آن زندگی می نمایند.

معرفی فرودگاه

فرودگاه پیزا در دهه 1930 و 1940 برای اهداف نظامی ساخته شد. نام گالیلئو گالیلئی از دانشمند معروف این شهر گرفته شده است. در حال حاضر فرودگاه پیزا با جابه جایی سالانه بیش از 5 میلیون مسافر دهمین فرودگاه پر رفت و آمد کشور ایتالیا و مهم ترین فرودگاه بخش توسکانی است. فرودگاه پیزا به بسیاری از مقاصد مهم جهان پرواز مستقیم دارد.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی/ نظامی
  • کد یاتا: PSA
  • کد ایکائو: LIRP
  • ارتفاع از سطح دریا: 2 متر
  • فاصله هوایی تا تهران: 3605 کیلومتر بسته به شرایط آب و هوایی و راستا پرواز معادل تقریبا 6 ساعت

پایانه ها

فرودگاه پیزا دارای تنها یک پایانه است. در این پایانه می توان خدمات متنوع بسیاری را پیدا کرد. در طبقه همکف می توان اتاق یاری های اولیه، دفتر اشیا گمشده، دفتر اطلاعات، صندوق امانات، باجه فروش بلیت اتوبوس و قطار، تبدیل ارز، کافه، رستوران، فروشگاه و اطلاعات هتل ها را پیدا کرد.

در طبقه اول سالن VIP، بیزینس سنتر، سالن انتظار، رستوران های مختلف، داروخانه، بانک و تبدیل ارز، آرایشگاه و نمازخانه قرار گرفته است.

همچنین فرودگاه پیزا امکانات مناسبی را از جمله پارکینگ، سرویس بهداشتی، لیفتر و سطوح شیبدار مخصوص در اختیار افراد ناتوان قرار می دهد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه پیزا در فاصله 1 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است

را ه های دسترسی

فرودگاه پیزا دارای خط مترو مخصوص به خود است ک فرودگاه را مستقیما به ایستگاه مرکزی وصل می نماید. زمان این سفر فقط 5 دقیقه است.

اتوبوس هم یکی از راه های متداول و کم هزینه برای رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه است. اتوبوس ها هر 10 دقیقه از فرودگاه حرکت می نمایند و کرایه آن ها حدودا 1 یورو است.

تاکسی نیز یکی دیگر از راه های معمول، اما گران برای دسترسی به فرودگاه است. زمان رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه 10 دقیقه و کرایه آن 10 یورو است.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر پرواز مستقیم تهران ـ پیزا صورت نمی گیرد.

منبع: کجارو / worldtravelguide.net / en.wikipedia.org
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 540

به "فرودگاه پیزا؛ ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه پیزا؛ ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید