مقاصد لاکچری برجسته ایرانی ، سفر ایرانی لاکچری

به گزارش مجله تور مالزی، تقریبا می توان گفت یکی از خصوصیات داشتن زندگی لاکچری، انجام سفر لاکچری برای اشخاص است و در کشور ما، ایران، همواره استفاده از خدمات لاکچری و با کلاس، با مفاهیم اختلافات طبقاتی دیده می گردد و ریسک سرمایه گذاری در این زمینه را به خودی خود کمی بالا می برد. به همین دلیل است که بیشتر انواع سفر لاکچری در ایران زمین از دو راه میسر است؛ یا با امکانات شخصی افراد انجام می گردد و یا اصلا شامل مجموعه خدمات لاکچری نیست و نمی توان برای چنین سفرهایی، از کلمه لاکچری یا همان گران ترین و با کیفیت ترین و نادر ترین استفاده نمود!

مقاصد لاکچری برجسته ایرانی ، سفر ایرانی لاکچری

لاکچری چیست؟

محمد حسین نجاتی در ماهنامه دیار عنوان نموده است: واژه لاکچری از سوی بسیاری از مردم جامعه ایران، کلمه ای بیگانه و بدون ریشه تلقی می شود و از سوی دیگر مردم جامعه نیز، کاملا کلمه ای نام آشنا و با مفهوم قلمداد می شود؛ البته اختلاف و یا اتفاق نظر این دو دسته خیلی حائز اهمیت نیست چرا که هر گاه اسمی از سفر لاکچری و یا سفرهای لاکچری به میان می آید، فکر اغلب مردم به سوی سه شاخص برجسته گران ترین، با کیفیت ترین و کمیاب ترین های ممکنه کشیده می شود! لاکچری بودن در هر گوشه از دنیا با توجه به فرهنگ و اصالتشان یک جور معنا می شود. برای مثال آن رفتارها و کارهایی که در زندگی لاکچری در کشور ایتالیا و یا در خیابان های شانزه لیزه از نظر مردمشان لاکچری محسوب می شوند، ممکن است در نیویورک و یا سایر نقاط مختلف دنیای اصلا هم لاکچری به حساب نیایند و اصرار به انجام آن ها حتی یک ناهنجاری رفتاری تلقی شود. البته این گفته نیزبسیار احتمال دارد که در بسیاری از کشورهای مختلف دنیای، بستر رفتارها، زندگی لاکچری، امکانات لاکچری و حرکت های لاکچری یا به اصطلاح امروزی، لاکچری بازی اصلا وجود ندارد.

جا دارد در این جا یادی از شبکه های اجتماعی کنیم که به یاری واژه لاکچری آمده اند و تمرکز افرادی که خود را جزو لاکچری بازها به حساب می آورند را بر روی موضوعات خاصی قرار داده است. مثال هایی از مفاهیم لاکچری، امکانات لاکچری و زندگی لاکچری در دنیای کنونی ما وجود دارد عبارتند از: نحوه پوشش خاص، سبک و سیاق انجام سفر، سپری کردن تعطیلات و تفریحات خاص، انواع مهمانی ها و دور همی ها، چیدمان فضاهای کاری و اداری و بسیاری دیگر از مواد این چنینی.

سبک دیگر لاکچری به مفهموم و جایگاه اجتماعی افراد باز می شود. این سبک در جوامعی قابل مشاهده است که ارزش مردم در آن جامعه بر اساس ثروت و دارایی سنجیده می شوند و باید گفت با حرف هایی که تا اینجا از همراهی با خبرنگاران متوجه آن شدیم؛ چه این وضع و اوضاع خوب تلقی شود و چه بد، در حال حاضر به وضوح شاهد این هستیم که مفاهیم لاکچری، بخشی از فرهنگ غنی این سرزمین را فرا گرفته است و این لاکچری بازی ها که عمدتا در اختیار قشر مرفه جامعه نیز می باشد، تنها سبب ایجاد اختلاف طبقانی بیشتر میان گروه های متفاوت مردمی در ایران شده است. بگذریم... بهتر است به اصل مطلب که انجام سفر لاکچری برای برخورداری از یک زندگی سطح بالا می باشد، بپردازیم!

سفر لاکچری

برای سفرهای لاکچری در زندگی لاکچری و رفتار هایی که این سفر را لاکچری می کنند، مثال های زیادی می توان زد از قبیل: مرد و زنی که با چمدان های خود از هواپیما خارج می شوند و از آفتاب گرفتن در سواحل رویایی با منظره های آرامش بخش از غروب و طلوع خورشید و سایر امکانات لاکچری لذت می برند، استخر های خصوصی و بی همتا در داخل هتل هایی که دریا در مقابل آنان در منظره هتل است، قایق های کوچک و خصوصی که سرنشینانش با امنیت خاطر خود را به دریا می سپارند و یا میزهایی که در جاهایی بکر و آرامش بخش میزبان نوشیدنی و خوراکی های نادر است.این توصیفات از بارزترین نمونه های یک زندگی لاکچری و در کنار آن، یک سفر لاکچری با امکانات لاکچری در دنیا امروزی است.

سفر لاکچری در ایران

خوشبختانه و یا متاسفانه در ایران هنوز هم هستند افرادی که به معنای درست تفریحات لاکچری نرسیده اند و نخواهند هم رسید! چرا که هیچ وقت در هیچ کدام از سفرهای داخل مرزی نمیتوان با امکانات و تجهیزاتی روبرو شد که در کنار تمام مجذوب کنندهیت ها و لذت های موجودی در خود، از گران ترین، با کیفیت ترین و همچینن نادر ترین مسائل مختلف که سه شاخص اصلی لاچری در دنیا محسوب می شود، برخوردار باشند!

نکته دیگری که در مورد سفرهای لاکچری باید به آن پرداخته شود این است که زندگی لاکچری و خدمات لاکچری در ایران با مفاهیم طبقاتی همراه است و ریسک سرمایه گذاری در آن را بالا می برد! به همین خاطر بود که گفتیم خدمات لاکچری به وسیله امکانات خود شخص تامین می شود یا کلا شامل خدمات لاکچری نمی شود. برای بهتر روشن شدن این موضوع می توان اینگونه مثال زد که شما قصد دارید به صورت کاملا لاکچری سفری به اصفهان را برای خود و دیگر همراهانتان ترتیب دهید؛ در گام اول و درست در بخش سفر هوایی تان به اصفهان، باید اقرار کنیم که شما هیچ گونه خدمات لاکچری را از سمت شرکت هواپیمایی مورد نظرتان نمی توانید مشاهده کنید مانند خدمات غذایی که خیلی انتخاب به شما نمی دهد و البته تفریحاتی که در سفر برای شما نیز در نظر گرفته شده است، درست شامل همان تفریحاتی است که برای عموم مردم نیز قابل استفاده باشد و در واقع همین موارد ذکر شده باعث می شود که تفریحات لاکچری به سمت خدمات و امکاناتی برود که یا خیلی پر هزینه است (که از مخاطبان زیادی برخوردار نمی شود) یا به سمت تفریحاتی برود که با امکانات شخصی افراد تامین می شود و از زندگی لاکچری وی تامین می شود.

با این شرایط حاکم در ایران، می توان سفرهای لاکچری را به سه دسته مختلف تقسیم کرد و آن ها را به سفر های لاکچری با امکانات شخصی خود افراد، ترتیب دادن سفرهای نادر در داخل کشور و بعلاوه انجام سفرهایی با امکانات اقامتی تقریبا لاکچری. شایان ذکر است که در این چند سال گذشته برای سفر های لاکچری گزینه کمیاب ترین بیشترین جلوه را در بین گزینه های دیگر پیدا نموده است و همین امر باعث شده است که تفریحاتی مثل آفرود، سافاری و رفتینگ که دیگر جزو خدمات لاکچری روی میز، لااقل در تعداد زیادی از کشورهای دنیا به حساب نمی آید نیز برای ایرانی ها از لاکچری ترین ها محسوب شود.

با این تفاسیر چیزهایی که در ادامه مطلب به آن می پردازیم از سفرهای لاکچری در ایران محسوب می شود که البته شاید افرادی با خواندن این مطلب آن را جزو لاکچری ها به حساب نیاورند اما شاید بهتر باشد بدانید با توجه به شرایط مالی و قدرت خرید عمده مردم ما، این سفرهای ایرانی نیز می توانند لااقل دارای یک یا دو شاخص مهم و مفهمومی کلمه لاکچری باشند.

کیش، بهشتی ترین جای مقصد سفر لاکچری!

یکی از شاخصه های اصلی یک سفر لاکچری از نظر مردم، تفریحات دریایی و ساحلی است. در حقیقت وقتی که یک کاربر در موتور جستجوگر گوگل، کلمه لاکچری، زندگی لاکچری و یا سفر لاکچری را سرچ می نماید، شاهد تصاویری خواهد بود که بیشترشان در سفرهای دریایی و یا ساحلی ثبت و ضبط شده اند. بد نیست بدانید هنگامی یک مجموعه می تواند خدمات سطح بالایی را به توریستان ارائه دهد که آن کشور واجد امکانات سفرهای دریایی و ساحلی باشد و در حال حاضر چون ما در ایران شاهد چنین زیر ساخت هایی نیستیم پس باید برای اندکی تجربه در سفرهای لاکچری خود به منطقه ها آزاد، استان های شمالی و بعلاوه برخی از شهرهای جنوبی ایران از جمله جزیره زیبای کیش سفر نماییم.

جزیره کیش در کشورمان جزئی از جزایری محسوب می شود که هدف از زیر ساخت های بنیادین آن، ایجاد زندگی لاکچری و تفریحات ساحلی در کنار حس کسب لذت از یک سفر لاکچری با امکانات لاکچری بوده است که به دلیل مسائل مختلف فرهنگی، شکل و نحوه خاصی از سفر لاکچری را در آن می توان تجربه نمود. هتل های 5 ستاره کیش برای اقامت افرادی که به قصد انجام سفر لاکچری به این نقطه مجذوب کننده توریستی سفر نموده اند، جایی بسیار مناسبی است و از جمله این اقامتگاه های لوکس و مجلل می توان به هتل ترنج که رجحانن و معروف ترین هتل از سری هتل های لاکچری در کیش می باشد، اشاره نماییم.

هتل ترنج به عنوان اولین هتل دریایی کشور در امسال افتتاح شد و پر واضح است که لاکچری ترین هتل کیش، با اختلاف بسیار زیاد، این هتل می باشد. هتل دریایی به این صورت است که در آن ما شاهد سوییت هایی هستیم که رو به دریا قرار گرفته اند و هزینه اجاره این سوییت ها برای یک شب اقامت در حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان خرج برایتان بر می دارد! البته رجحان این سوییت ها نسبت به بقیه سوییت ها باز شدن درشان رو به دریا است و این را نیز باید اضافه نمود که هر سوییت رویال برای مشتریانش دارای منظرهی اختصاصی رو به دریا می باشد. از دیگر خدمات و امکانات متنوع این هتل، باید به سرویس روزانه، مراکز خرید کیش، مینی بارهای رایگان، دوچرخه سواری رایگان و بعلاوه سالن بدنسازی موجود در آن، اشاره نماییم.

ناگفته نماند که تنها هتل های 5 ستاره کیش آن را به مقصدی برای انجام سفرهای لاکچری تبدیل ننموده است! اقامت های لاکچری در کیش را می توان در شهرک های ساحلی و برج های این جزیره نیز مشاهده نمود و برای مثال در این خصوص می توان از مکان های لاکچری شهرک ساحلی دامون، برج ساحلی شهر آفتاب و برخی ویلاهای ساحلی کیش نیز نام برد؛ باور بیشتر مردم بر این است که در کیش نمی توان رستوران های در حد کلمه لاکچری پیدا کرد و یا مثلا تفریحات دریایی این جزیره را بیش از حد عمومی می دانند و نمی توان امکاناتی مثل سافاری را در این جزیره تجربه کرد و در کل سفر به کیش را یک سفر لاکچری به حساب نمی آورند که در نوع خود قابل تامل می باشند! از امتیاز های دیگر کیش این است که شما با پرداخت مبلغی حدود 300 تا 400 هزار تومان در یک شب می توانید خودرو هایی مثل موستانگ 2015 را اجاره نموده و در جاده های کم تردد و کمر بندی کیش خود را به چالش سرعت کشانده و از خدمات لاکچری این خودرو در دور موتور بالا نهایت استفاده را ببرید.

استان ها و شهرهای شمال کشور

هر قشری در ایران سفر های خاص خود را دارد و همان طور که می دانید یکی از مقاصد مردم با زندگی لاکچری در سفرهای قشر میانه ایران، بدون زندگی لاکچری، بدون تردید، استان ها و شهرهای شمالی کشور است. قشر میانه یعنی آن هایی که در شمال ویلایی شخصی دارند یا ویلایی را برای چند روز اجاره کردن و با تفریحاتی مثل کناردریا، کباب درست کردن و تفریحاتی ساده اینچنینی آخر هفته خود و همراهانشان را به خوبی رقم می زنند. اما تفریحات شمال فقط این مطالب گفته شده نیست و می توان در نواحی شمالی ایران از سفرهای لاکچری با امکانات لاکچری متعددی را نیز برخوردار شد؛ با این شرط که با خود امکانات شخصی همراه داشته باشید و مقصدی همانند شهرک خانه دریا در محو آبادو یا امیر دشت مرزن آباد را برای خود انتخاب کنید و سعی کنید اقامت خود را در ویلاهای لوکس و بکر در متل قو یا ویلاهای نمک آبرود بگذرانید.

اگر بخواهیم واضح تر از انجام یک سفر لاکچری در شمال کشور صحبت کنیم باید این گونه عنوان نماییم که در اصل سفر لاکچری و خدمات لاکچری در شمال به ویلای لوکس و لاکچری بستگی دارد! همین موضوع است که ما را به این وا می دارد که بگوییم سفر لاکچری به شمال با امکانات شخصی، معنی می شود و به ندرت می توان با اقامت در هتل هایت و هتل لیلیوم و هتل نارنجستان به این مهم دست پیدا نمود.

سافاری کردن در دل کویرهای میانی همراه با هتل های بی ستاره

ممکن است برای هر فردی در جامعه این صحنه به چشمش خورده باشد که در جاده های کویری خودرورهایی شاسی بلند با سر نشینانی که پوشش و امکاناتشان به کویر گرد شباهت دارد، در حال تردد هستند. این گروهی بی هیچ شکیبه هتل های بی ستاره کویر رفته و زندگی لاکچری برای چند شب را در آن جا تجربه می کنند و رفت و آمد با خودرو های شاسی بلند روی تپه های شنی و دلنشین (آفرود)، خاطرات جاودانه ای را برای آن ها رقم می زند .

در این سفرها به خوبی می شود گزینه نادر ترین امکانات را در لاکچری بودن پیدا کرد. هزینه این تورهای کویر گردی (به صورت لاکچری) برای بازه زمانی 4 روزه ، هزینه ای بالغ بر یک میلیون تا یک و نیم میلیون تومان را در بر خواهد داشت. شاید این سوال در فکرتان پیش بیاید که این هزینه بابت چه امکاناتی تقبل می شود که در مورد این سوال باید گفت امکاناتی همانند: تامین غذا و خوراک در هنگام سفر، اقامت در هتل هایی که خدمات لاکچری بهتری نسبت به بقیه هتل ها دارند، رصد اختصاصی ستارگان و سافاری در تپه های شنی آن هم در دل کویر میانی. با همه این اوصاف باز هم عده ای هستند که این گونه سفرها را لاکچری نمی دانند، اما همان طور که گفته شد به این دلیل که می شود تبصره نادر ترین امکانات را در این سفرها پیدا کرد، می توان این گونه سفر ها را جزئی از سفرهای لاکچری به شمار آورد. بعلاوه یکی دیگر از دلایل لاکچری شدن این سفرها متقبل شدن هزینه های زیاد به وسیله علاقه مندان این جور از سفر ها است که برای ان بایستی از گجت های هوشمند مخصوصی استفاده کنند. اگر شما هم مدعی این هستید که این سفر ها لاکچری نیستند با نگاه کردن به تصاویر آن ها در موتور جستجوگر گوگل به احتمال زیاد نظرتان تغییر خواهد نمود! تصاویری مثل سلفی با لکسوس و تویوتا لندکروز بر روی شن های داغ و سراب گونه های محو شونده در کویر از جمله مواردی است که در یک سفر لاکچری باید به آن ها اشاره داشت.

هتل های مجلل و چند ستاره در شهرهای کویر مرکزی کشور

با توجه به تعاریف واژه لاکچری، نمی توان اصفهان و یزد را جزو گزینه های ویژه لاکچری به حساب آورد؛ اما با توجه به این که در ایران نمی توان علی رغم وجود زندگی لاکچری، سفر های لاکچری واقعی را تجربه نمود، تجربه اقامت در هتل عباسی اصفهان و هتل صفاییه ، داد و ملک التجار یزد تقریبا لاکچری محسوب می شود. برای روشن تر شدن این موضوع می توان به هزینه هتل عباسی اصفهان که به معماری دوره صفویه و قاجاریه شباهت دارد، اشاره نمود که برای اقامت در آن برای یک شب باید چیزی نزدیک به دو تا دو و نیم میلیون تومان پول پرداخت نمایید. در نگاه کردن به طراحی این هتل می توان به دوره صفوی و قاجاری سفر کرد و با اقامت در این آن می توان خدمات لاکچری و شاهانه زندگی کردن در آن دوره را از نزدیک لمس و تجربه کرد.

تبریز و دنیای بزرگ لاکچری بازی

تبریز در برابر شهرهای اصفهان و شیراز دارای خدمات و امکاناتی است که برای انجام یک سفر لاکچری با خدمات لاکچری، مناسب تر به شمار میرود. دلیل این مسئله نیز چیزی نیست جز روحیه زندگی لاکچری افراد ساکن در برخی از منطقه ها آن! این شهر برای سفری لاکچری داشتن دارای امکاناتی است که برای هر فرد مرفهی در اولویت قرار می گیرد. این امکانات عبارتند از: وجود هتل های پر ستاره در این شهر، خدمات لاکچری بیشتر نسبت به شهر های دیگر ایران، امکانات اسکی در فصل زمستان و هتل صخره ای روستای کندوان و سایر مواردی که بهتر است به جای آوردن نامی از آن ها، از نزدیک آنان را مشاهده نمود.

چنانچه هدفتان از سفر کردن خرید است، تبریز باز هم گزینه بهتری نسبت به شهرهای شیراز و اصفهان می باشد زیرا دارای پاساژها و مراکز خرید بزرگ و معروفی است. بیشترین چیزی که باعث شده تا تفریحات این شهر مانند تهران لاکچری به حساب بیاید، اسکی کردن در پیست های آن است که برای انجام یک اسکی آن هم در شرایط واقعا لاکچری، شهر تبریز بسیار توصیه می شود. تبریز دارای پیست اسکی است که قیمت بسیار مناسبی نسبت به پیست های تهران دارد و همین امر باعث شده که توجه عده کثیری از اسکی بازها را به خود جلب کند. امکانات جالب و خوب این پیست از قبیل دو دستگاه بالا بر، هتل ویلایی و اماکن ورزشی بین راهی (شانلی) می باشد که شش ماه از سال از اسکی بازهایش به خوبی پذیرایی می نماید. بعلاوه از ویژگی های دیگر این پیست نیز باید به عمق برف های پودری تا 4 متر، این که این پیست هرگز دچار بهمن نمی شود و برای بسیاری از ورزش های زمستانی ایده آل به نظر می آید، اشاره نماییم.

مشهد را هم نباید فراموش کنید!

از جمله شهرهای توریست پسند ایرانی که از مدت ها پیش دارای زیرساخت های مناسب مسافرتی و اکنون نیز سفر لاکچری با خدمات لاکچری شده است، استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس می باشد. امکاناتی نظیر پرواز های منظم و هتل های لوکس و خدمات مناسب در این شهر برای افرادی که علاقه مند هستند تا به صورت لاکچری به این شهر سفر کنند، در نظر گرفته شده است. اغراق نیست اگر گفته شود که رجحانن پرواز هایی که در کشور ایران انجام می شود، مربوط به همین شهر است و در این شهر می توان به راحتی شاهد زندگی لاکچری، هتل های با خدمات لاکچری را به مسافرانش ارائه می دهند. برای مثال سوییت های رویال دوبلکس، هتل مجلل درویشی یا سوییت های هتل مدینه الرضا از این قبیل هتل ها می باشند .جا دارد به این نکته نیز اشاره نمود که در شهر مشهد خدمات لاکچری بسیاری نسبت به سایر شهرهای ایرانی که در این مطلب از آن ها نامی به میان آورده ایم، وجود دارد. از مجذوب کنندهیت های لاکچری که مسافران را در این شهر مجذوب خود می نماید می توان به مراکز خرید خاص و رستوران های مجلل و شیک موجود در مشهد اشاره کنیم و با اطمینان تمام، سفر به مشهد را به دلیل وجود یکی از سه شاخصه اصلی لاکچری بودن یعنی گران ترین، با کیفیت ترین و نادر ترین های ممکنه، یکی سفر لاکچری به حساب بیاوریم.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2141

به "مقاصد لاکچری برجسته ایرانی ، سفر ایرانی لاکچری" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاصد لاکچری برجسته ایرانی ، سفر ایرانی لاکچری" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد لاکچری برجسته ایرانی ، سفر ایرانی لاکچری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید