فریده شجاعی: بسکتبال بانوان به یاریِ مربیانِ مرد احتیاج دارد

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران، تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران در حالی به کار خود در مسابقات جام جهانی انتها داد که از مجموع پنج دیدار برگزار شده، صاحب سه برد شد.

فریده شجاعی: بسکتبال بانوان به یاریِ مربیانِ مرد احتیاج دارد

مسابقات جام جهانی بسکتبال سه نفره بانوان هفته گذشته به میزبانی چین شروع شد. تیم ایران که با ترکیب فاطمه آقازادگان، ناهیده اسدی، شیدا شجاعی و کیمیا یزدیان در این رقابت ها شرکت نموده بود بعد از سه پیروزی برابر تیم های سریلانکا، آندورا و مالزی مقابل روسیه باخت و به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در این مرحله تیم ایران برابر اوکراین باخت و از صعود به نیمه نهایی بازماند.

تیم بسکتبال سه نفره بانوان در حالی جزو هشت تیم برتر مسابقات جام جهانی چین نهاده شد که برای اولین بار در این رقابت ها شرکت می کرد. به همین دلیل فر یده شجاعی نایب رئیس امور بانوان فدراسیون بسکتبال تاکید دارد که این تیم نباید به حال خود رها گردد. وی می گوید حال که امکان جذب مربی خارجی تمام عیار نیست، باید از یاری مربیان مرد در این تیم استفاده گردد تا بازیکنان از توانایی های خود برای کسب موفقیت های بیشتر استفاده کند.

شجاعی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه حضور در جمع هشت تیم برتر مسابقات جام جهانی قابل پیش بینی نبود، اعلام نمود: البته این کاملا قابل پیش بینی بود که در مصاف با تیم هایی مانند روسیه و اوکراین متحمل شکست شویم. به هر حال این دو تیم از تیم های صاحب نام در بسکتبال سه نفره هستند درحالیکه ایران تا قبل از این هیچ تجربه ای از شرکت در مسابقات جام جهانی نداشت.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه به دست آمده توسط بسکتبالیست های سه نفره بانوان در جام جهانی کاملا رضایت بخش بود، اعلام نمود: آماده سازی این تیم در واقع برای بازی های آسیایی شروع شد. اردونشینان 6 ماه در اردو بودند و در مجموع تمرینات منظمی را پیگیری کردند. عملکرد موفق در جام جهانی هم نتیجه همین پیگیری منظم تمرینات بود.

نایب رئیس امور بانوان فدراسیون بسکتبال با یادآوری اینکه بازی های آسیایی هم اولین تجربه بین المللی برای تیم بسکتبال سه نفره بانوان بود، توضیح داد: در آن بازی ها تیم ایران مقابل چین و تایلندی باخت که در نهایت عنوان های اول و دوم بازی ها را کسب کردند. در کل تیم ایران در اولین تجربه بین المللی، در گروه سختی نهاده شد با این حال به لحاظ چگونگی بازی و عملکرد کلی، قابل قبول حاضر شد.

شجاعی با بیان اینکه در مجموع بسکتبال سه نفره بانوان اثبات نموده حرف های زیادی برای گفتن دارد، گفت: پتانسیل لازم وجود دارد، استعداد و انگیزه هم هست، مدیران هم که نگاه مثبت به موضوع دارند؛ اینها فاکتورهایی است که در روند رو به رشد بسکتبال سه نفره بانوان تاثیر مثبی دارد و باید به خوبی از آنها استفاده گردد. در مجموع اگر با همین روند ادامه دهیم، به زودی شاهد نتایج درخشان تری از این تیم خواهیم بود.

وی همچنین جذب مربی خارجی را فاکتوری تاثیرگذار در روند کاری ملی پوشان بسکتبال سه نفره بانوان دانست و گفت: البته مربیان ما خوب هستند اما وقتی آنها 40 سال فقط در داخل کشور فعالیت داشتند و هیچ فعالیت بین المللی نداشتند، چه انتظاری باید داشت؟ مربیان ما به اندازه خود خوب کار کردند اما برای ادامه راه، همکاری با مربی خارجی تمام عیار خیلی تاثیرگذار است که آنهم با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، اصلا امکان پذیر نیست. بنابراین باید از یاری مربیان مرد در کنار تیم بسکتبال سه نفره بانوان بهره ببریم.

نایب رئیس امور بانوان فدراسیون بسکتبال تاکید نمود: در هر صورت نباید این تیم و دیگر تیم های بسکتبال سه نفره بانوان به حال خود رها شوند. اگر فقط چند ماه مانده به مسابقات، اردو و تمرین داشته باشیم هیچ وقت به نتایجی بالاتر از نتایج فعلی نمی رسیم. باید تمرین و توجه مداوم وجود داشته باشد تا نتیجه گرفت و همان طور که گفتم از یاری مربیان مرد هم استفاده کنیم.

وی همچنین یادآور شد که آبان ماه سال جاری تیم بسکتبال سه نفره جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی هند حاضر می شود.

شجاعی تاکید نمود: تیم ایران در دسته دوم این رقابت ها شرکت خواهد داشت. دو تیم از این گروه به گروه اول و اصلی مسابقات صعود می نماید. باید کوشش گردد تا تیم ایران بتواند سهمیه گروه اول را بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 63

به "فریده شجاعی: بسکتبال بانوان به یاریِ مربیانِ مرد احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریده شجاعی: بسکتبال بانوان به یاریِ مربیانِ مرد احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید