بازسازی و بازسازی گذر چهارسوق بازار تاریخی اراک آغاز شد

به گزارش مجله تور مالزی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، بازسازی و بازسازی گذر چهارسوق بازار تاریخی اراک آغاز شد.

بازسازی و بازسازی گذر چهارسوق بازار تاریخی اراک آغاز شد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: مجموعه بازار تاریخی اراک دارای 20 سرا و تیمچه بافرم و پلانی متفاوت و خاص در دوره فتحعلی شاه قاجار در مرکز بافت شهری سلطان آباد احداث شده و یکی از زیباترین بازارهای ایران محسوب می گردد.

وی اظهار کرد: بازار تاریخی اراک یکی از مهمترین جاذبه های فرهنگی، تاریخی، مالی و ارزشمند شهر اراک بشمار می رود که پس از گذشت 200 سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و مالی اراک محسوب می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به بازسازی و بازسازی نقاط حادثه خیز و خطرآفرین بازار تاریخی اراک، رقم اعتبار اختصاص یافته به این بخش از بازسازی را حدود 5 میلیارد ریال اسم کرد و اضافه نمود: این عملیات بازسازیی در پی قرارداد با پیمانکار آغاز شد.

مرزبان اضافه نمود: این عملیات شامل: بازسازی بام و بازسازی طاق آسیب دیده سرای نقشینه و بعلاوه اجرای پوشش بام و عایق رطوبتی در گذر چهارسوق بازار تاریخی اراک است.

وی اعلام کرد: سال جاری بازسازی نقاط حادثه خیز و خطرآفرین به ویژه بازسازی طاق های آسیب دیده و شکسته بازار، سراها و تیمچه ها در دستور کار نهاده شده است و بعضی از سراها و تیمچه های بازار تاریخی اراک هم نظیر سرای نو (راستین) با اعلام آمادگی مالکین و کسبه به صورت مشارکتی با میراث فرهنگی بزودی بازسازی و بازسازی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی تأکید کرد: این مجموعه تاریخی در طول زمان دچار آسیب هایی شده که بازسازی آن ضرورت دارد. بر همین اساس، سال گذشته موضوع طرح احیا و بازسازی بازار تاریخی اراک در دستور کار نهاده شد و بخشی از سراهای دارای اولویت مشمول بازسازی شد و این رویه در سال 1400 هم ادامه دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1701

به "بازسازی و بازسازی گذر چهارسوق بازار تاریخی اراک آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و بازسازی گذر چهارسوق بازار تاریخی اراک آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید