مسیریابی با عینک هوشمند شیائومی

به گزارش مجله تور مالزی، این روزها که اخبار مربوط به عینک های هوشمند Ray-Ban فیس بوک داغ است، کمپانی چینی شیائومی هم بیکار ننشسته است و درحال طراحی یک عینک هوشمند منحصربفرد است.

مسیریابی با عینک هوشمند شیائومی

گفته می شود این عینک ها آنقدر ظرافت دارند که با وجود تجهیز به موارد مختلف، درست مانند عینک های معمولی دیده می شوند. عینک های شیائومی برخلاف عینک هوشمند فیس بوک، یک سیستم تصویربرداری دارند که دید کاربر را افزایش می دهند تا بتواند مسیریابی درستی انجام دهد. به نام مثال اگر کاربر در یک قسمت ناآشنا از شهر پرسه می زند می تواند با کمک دوربین 5مگاپیکسلی داخلی این عینک، متن نوشته شده را به زبان مادری تبدیل کند. متن موجود در عکس هم قابل ترجمه است و البته از این دوربین برای گرفتن عکس هم استفاده می شود که یک چراغ کوچک، زمان استفاده از دوربین را تعیین می کند.

اطلاعاتی مانند هشدارهای تماس های ورودی و... را هم می توان روی لنز عینک مشاهده کرد. این اطلاعات ازطریق تراشه کوچک صفحه نمایش میکرو ال ای دی با ابعاد یک دانه برنج یا گندم به میدان دید کاربر ارسال می شود. همه این موارد به جای استفاده از سیستم های پیچیده لنز چندگانه، آینه یا نیم آینه، همگی در داخل یک لنز واحد انجام می شود.

همچنین فناوری هدایت موج نوری، میزان و وزن دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و به عینک های هوشمند این امکان را می دهد که به فرم عینک های سنتی نزدیک شوند. گفتنی است عینک های هوشمند تقریباً از 500جزء تشکیل شده اند که شامل مواردی مانند پردازنده چهارهسته ای ARM، باتری،

تاچ پد، سنسورهای مختلف، ماژول های وای فای،بلوتوث هستند و البته سیستم عامل اندروید دارند. وزن این عینک های هوشمند تنها 51گرم (1.8 اونس) خواهدبود. همچنین این عینک شامل میکروفون های دوگانه و یک بلندگو است تا کاربر بتواند ازطریق تلفن متصل به آن، تماس را برقرار کند.

همچنین برقراری ارتباط صوتی با دستیارهای دیجیتالی، ارسال اعلان ها و دریافت پیام از مخاطبین مهم امکانپذیر است. هنوز شیائومی از برنامه خود برای تولید انبوه این عینک هوشمند گزارشی ارائه نداده و فیس بوک و اسنپ چت می توانند با خیال راحت به کار خود ادامه دهند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1771

به "مسیریابی با عینک هوشمند شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیریابی با عینک هوشمند شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید