مچ بند در برابر ساعت هوشمند؛ تفاوت در چیست؟

به گزارش مجله تور مالزی، در زمینه گجت های پوشیدنی، باید از بین دو دسته مچ بند هوشمند و ساعت هوشمند دست به انتخاب بزنید. این دو نوع گجت ها شباهت های زیادی به یکدیگر دارند ولی از طرف دیگر نمی توانیم تفاوت های کلیدی بین آن ها را هم کتمان کنیم. اما در نهایت سوال اصلی این است که کدام یک از آن ها برای شما مناسب تر است؟

مچ بند در برابر ساعت هوشمند؛ تفاوت در چیست؟

از جهات مختلف، انتخاب یک گجت برای مچ دست سخت تر از انتخاب یک گوشی هوشمند است. در این زمینه طیف وسیعی از گزینه ها وجود دارد و در زمینه ویژگی ها هم شاهد تفاوت های بسیار زیادی هستیم. در این مطلب قصد داریم شما را برای انتخاب مچ بند یا ساعت هوشمند موردنظرتان یاری کنیم. اگر این موضوع برای شما اهمیت زیادی دارد، در ادامه همراه ما باشید.

مچ بند هوشمند چیست؟

اول از همه به مچ بند هوشمند می پردازیم. با توجه به اینکه این گجت ها در کل ساده تر از ساعت های هوشمند هستند، قدمت بیشتری نسبت به ساعت های هوشمند دارند. همین سادگی مهم ترین ویژگی آن ها نسبت به ساعت های هوشمند است. از مچ بند های هوشمند به عنوان ردیاب تناسب اندام هم یاد می شود. به همین دلیل مهم ترین وظیفه آن ها آنالیز شرایط سلامتی و تندرستی کاربران است. در نتیجه مواردی مانند ردیابی گام های طی شده تا مقدار گیری های پیشرفته برای قلب و اکسیژن خون هم زیرمجموعه همین بخش قرار می گیرند.

با این حال طبیعتا تمام مچ بندهای هوشمند یکسان نیستند. به عنوان مثال گجتی مانند Fitbit Inspire 2 میتوانند کارهای ساده ای را در راستای ردیابی تندرستی انجام دهد و 100 دلار قیمت دارد. اما اگر 30 دلار بیشتر بپردازید، می توانید گجتی مانند Fitbit Charge 5 را بخرید که از ویژگی هایی مانند GPS، آنالیز اکسیژن خون، نمایشگر رنگی و دیگر قابلیت های مهم بهره می برد.

روی هم رفته اگرچه بین مچ بند های هوشمند ممکن است تفاوت زیادی وجود داشته باشد، اما در نهایت هدف نهایی تمام آن ها آنالیز شرایط سلامتی و تندرستی کاربران در شرایط و موقعیت های مختلف است.

ساعت هوشمند چیست؟

همانطور که گفتیم، ساعت های هوشمند شباهت های زیادی با مچ بند های هوشمند دارند. بسیاری از ساعت های هوشمند-مانند اپل واچ-در زمینه تندرستی و سلامتی از امکانات متعدد و مفیدی بهره می برند. تقریبا هر ساعت هوشمند یک مچ بند هوشمند هم هست اما هر مچ بندی لزوما یک ساعت هوشمند محسوب نمی شود.

به عبارت دیگر، ساعت های هوشمند از امکانات بسیار بیشتر بهره می برند. به عنوان مثال می توانیم به پشتیبانی از اپلیکیشن های مختلف، نمایشگرهای بزرگ تر و بهتر و دیگر موارد این چنینی اشاره کنیم. البته بدون شک بعضی از مچ بند های هوشمند هم از بسیاری از امکانات ساعت های هوشمند بهره می برند، اما مچ بندی که تمام این موارد را داشته باشد عملا یک ساعت هوشمند به شمار میرود.

با وجود اینکه ساعت های هوشمند می توانند کارهای متنوعی را انجام دهند، اما معمولا بسیاری از آن ها به مقدار مچ بند ها تمرکز کمتری بر قابلیت های مربوط به تندرستی و سلامتی دارند. روی هم رفته ساعت هوشمند را به عنوان نسخه کوچک شده گوشی خود در دست بگیرید. این دستگاهی است که برای انجام کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و لزوما قرار نیست بر روی یک کار خاص متمرکز شود.

کدام را باید بخرید؟

حالا سوال مهم این است که کدام گجت برای شما مناسب تر است؟ البته چنین تصمیمی تا حد زیادی به نیازها و انتظارات شما بستگی دارد. از سوی دیگر بدون شک قیمت این گجت ها هم نقش مهمی در انتخاب ایفا می نماید.

چرا باید مچ بند هوشمند بخرید

همانطور که گفتیم، مچ بند هوشمند تجربه کاربری متمرکزتری را ارائه می دهد. به همین دلیل اگر صرفا در پی قابلیت های مربوط به سلامتی و تندرستی هستید، احتمالا یک مچ بند بهتر می تواند نیازهای شما را برآورده کند. با توجه به اینکه مچ بندها به طور معین برای ارائه قابلیت های مربوط به تندرستی طراحی و ساخته شده اند، سازندگان هم این معینه ها را در اولویت ساخت قرار داده اند. بعلاوه معمولا در این حوزه ها نسبت به بسیاری از ساعت های هوشمند دقت بهتری را ارائه می دهند.

همین رویکرد متمرکز منجر به پایین آمدن قیمت این گجت ها شده است. در این زمینه چندین شرکت مانند شیائومی و آنر معروفیت زیادی دارند. خوشبختانه برای مچ بند های هوشمند تنوع بسیار زیادی وجود دارد و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، می توانید از بین برترین گزینه های موجود در بازار دست به انتخاب بزنید.

چرا باید ساعت هوشمند بخرید

برای افرادی که به چیزی بیش از قابلیت های مربوط به ردیابی تناسب اندام علاقه دارند، ساعت های هوشمند انتخاب خوبی محسوب می شوند. به عنوان مثال شاید می خواهید در زمینه نوتفیکیشن های دریافتی به گزینه های بیشتری دسترسی داشته باشید و شاید هم در پی بهره گیری از سیم کارت و اپلیکیشن های مختلف هستید.

لازم به ذکر است این روزها بسیاری از ساعت های هوشمند در زمینه تندرستی و سلامتی هم امکانات بسیار جذابی را ارائه می نمایند. در حال حاضر اپل واچ پرفروش ترین ساعت هوشمند دنیا محسوب می شود و بخشی از جذابیت این ساعت به همین پشتیبانی از امکانات گسترده در زمینه تندرستی برمی شود.

البته این ساعت ها-به خصوص مدل هایی که حرف زیادی برای گفتن دارند-قیمت پایینی ندارند. به عنوان مثال برای خرید اپل واچ باید بین 200 تا 400 دلار بپردازید و ساعت های سری گلکسی واچ سامسونگ هم در همین محدوده قیمتی قرار دارند.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2036

به "مچ بند در برابر ساعت هوشمند؛ تفاوت در چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مچ بند در برابر ساعت هوشمند؛ تفاوت در چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید