نخستین گروه ناظران بین المللی در لیبی مستقر شدند

به گزارش مجله تور مالزی، نمایندگی سازمان ملل در لیبی از آغاز استقرار نخستین گروه از ناظران بین المللی بر آتش بس در این کشور خبر داد.

نخستین گروه ناظران بین المللی در لیبی مستقر شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یان کوبیچ، رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در لیبی از آغاز استقرار نخستین گروه از ناظران بین المللی بر آتش بس در این کشور خبر داد.

یان کوبیچ در نامه ای به اعضای کمیته مشترک نظامی لیبی اظهار داشت استقرار نخستین گروه از ناظران بین المللی بر آتش بس در این کشور از دهم ماه اکتبر آغاز شد.

کوبیچ افزود: ناظران در نخستین مرحله در طرابلس، مرکز لیبی مستقر خواهند شد تا مقدمات استقرار آن ها در شهر سرت در مرکز لیبی نیز فراهم شود.

از سوی دیگر، رئیس شورای حکومتی لیبی به عنوان فرمانده کل ارتش و عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی با اعضای کمیته مشترک نظامی موسوم به کمیته پنج بعلاوه پنج در طرابلس دیدار کردند. در این دیدار، طرح خروج مزدوران و جنگجویان خارجی از لیبی بررسی شد.

لیبی با سقوط رژیم دیکتاتور سابق، معمر قذافی در سال 2011 در هرج و مرج فرو رفته است و از سال 2016 با رقابت دو مرجع قدرت رقیب دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت می شناسد و مرجع قدرتی که ژنرال خلیفه حفتر محور آن به شمار می رود، روبرو است. دولت وحدت ملی در لیبی به ریاست عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر در ماه مارس تشکیل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1811

به "نخستین گروه ناظران بین المللی در لیبی مستقر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین گروه ناظران بین المللی در لیبی مستقر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید