نهال کاری 35 هکتار از جنگل ابر شاهرود

به گزارش مجله تور مالزی، محمدرضا کشاورزیان گفت: نهال کاری در سطح 35 هکتار از اراضی جنگلی روستای ابر شاهرود از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار واقع شده است.

نهال کاری 35 هکتار از جنگل ابر شاهرود

به گزارش از ، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه مساحت جنگلی شهرستان شاهرود 110 هزار هکتار را شامل می گردد گفت: نهال کاری در سطح 35 هکتار اراضی جنگلی روستای ابر از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار واقع شده است.

او با بیان اینکه هزینه صورت گرفته این پروژه مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی است اضافه نمود: این پروژه هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه کوشش شد تا از گونه های سازگار با اقلیم منطقه نظیر زرشک، الو وحشی، گلابی وحشی و بلوط برای نهال کاری استفاده گردد ابراز داشت: با توجه به اینکه درختکاری همیشه توصیه بزرگان دین و رهبر معظم انقلاب بوده است لذا در اداره منابع طبیعی شاهرود این مهم در مناطق جنگلی و بیابانی شاهرود پیگیری می گردد.

کشاورزیان با بیان اینکه با توجه به قرار دریافت در فصل گرم و خشک سال کلاس های اطفای حریق جنگل و مرتع مستمر در شهرستان شاهرود برگزار می گردد گفت: یکی از کلاس ها تیرماه سال جاری در تیپ ده محرم به وسیله کار با دستگاه دمنده، واترجت و غیره و آموزش های شفاهی همراه با عکس و فیلم توسط کارشناسان اداره ترویج و آموزش اداره کل منابع طبیعی سمنان و کارشناسان شاهرود انجام گرفت.

او بابیان اینکه اگر درختان و بوته ها نباشند حیات نیز نیست پس در حفظ هر چه بهتر این گنجینه ارزشمند باید کوشا باشیم اضافه نمود: کارشناسان اداره ترویج منابع طبیعی با حضور در ارگان ها و ادارات مختلف اطفای حریق را آموزش داده اند تا در زمان بحرانی با دست به دست هم دادن حریق سریع تر مهار گردد.

انتهای پیغام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1081

به "نهال کاری 35 هکتار از جنگل ابر شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهال کاری 35 هکتار از جنگل ابر شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید