هوش مصنوعی در خدمت بازی های قدیمی

به گزارش مجله تور مالزی، طرفداران بازی ها امروزه از یادگیری ماشین به عنوان یکی از شاخه های هوش مصنوعی استفاده می کنند تا گرافیک بازی های قدیمی را بهبود دهند.

هوش مصنوعی در خدمت بازی های قدیمی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از theverge، رونق اخیر هوش مصنوعی منجر به نفوذ این پدیده در حوزه های بیشتری از فناوری شده است.

هوش مصنوعی به سیستم هایی گفته می شود که می توانند واکنش هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه سازی فرایندهای تفکری و شیوه های استدلالی انسانی و پاسخ پیروز به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند.

طرفداران بازی ها امروزه از یادگیری ماشین به عنوان یکی از شاخه های هوش مصنوعی استفاده می کنند تا گرافیک بازی های قدیمی را بهبود دهند.

این تکنیک جدید که به منظور بهبود گرافیک بازی های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد به نام بهینه سازی با کمک هوش مصنوعی یا AI upscaling شناخته می شود؛ تصویر با کیفیت پایین به الگوریتم هوش مصنوعی وارد می شود؛ سپس هوش مصنوعی با استفاده از داده های آموخته شده، همان تصویر را با پیکسل های بیشتر ارائه می کند.

چنین روش های بهینه سازی از مدت ها پیش استفاده می شدند، اما به کارگیری هوش مصنوعی، سرعت و نتایج نهایی آن ها را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

دنیل ترولی، محقق دانشگاه نروژ به همراه یک تیم تحقیقاتی به بحث و تبادل نظر درباره ابزارهای هوش مصنوعی و استفاده بهتر از آن ها برای بهبود تصاویر می پردازند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 191

به "هوش مصنوعی در خدمت بازی های قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی در خدمت بازی های قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید