هیمجی، بزرگ ترین قلعه ژاپن

به گزارش مجله تور مالزی، قلعه هیمجی | Himeji Castle در ژاپن

قلعه هیمجی، بزرگ ترین و پربازدیدترین قلعه ژاپن است، قلعه ای با بنای سفید و مجذوب نماینده که درست مثل پرنده ای ست که بال هایش را باز نموده و در حال پرواز است. این قلعه بدون شک یکی از مهمترین آثار تاریخی ژاپن است و گردشگران زیادی از آن تماشا می نمایند. کافیست سری به قلعه هیمجی بزنید تا با تماشای این قلعه چند صد ساله بخشی از تاریخ ژاپن را کشف کنید. اگر می خواهید از قلعه هیمجی بیشتر بدانید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

هیمجی، بزرگ ترین قلعه ژاپن

قلعه هیمجی در شهر هیمجی، در استان هیوگو قرار گرفته است و یکی از برترین قلعه های به جای مانده از اوایل قرن هفدهم است. محلی که این قلعه در آن قرار گرفته است از زمان باستان، مهمترین مرکز حمل و نقل در غرب ژاپن بوده است. مجموعه قلعه در کل، 107 هکتار مساحت دارد و بر روی قله تپه ای در بخش مرکزی دشت هاریما قرار گرفته است. در این مجموعه 82 بنای مختلف مثل راهرو، دروازه، اتاق و … وجود دارد که خیلی از آن ها از گنجینه های ملی هستند. اینکه قلعه روی بلندی قرار گرفته است باعث شده تا از همه جای شهر بتوانید آن را دیدن کنید پس بی جهت نیست که قلعه به نماد شهر تبدیل شده و مهمترین جاذبه شهر است.

ساخت این قلعه به سال 1333 برمی گردد در آن موقع حاکم شهر هیمجی دستور ساخت این قلعه را داد تا برای زندگی به آنجا برود هرچند که هدف از ساخت این قلعه از همان اول این بوده که سازه ای دفاعی باشد برای همین همه امکانات دفاعی مثل سیاهچال و سلاح های پیشرفته در مجموعه قرار گرفته است. اطراف قلعه آنقدر جذابه که بازدید از آن یکی از بایدهای سفر به ژاپن است، در پیرامون قلعه درختانی هست که در هر فصلی از سال منظرههای جذابی را برای قلعه به وجود می آوردند.

اگر در فصل شکوفه های گیلاس به بازدید از این قلعه بروید مناظری را می بینید که آنقدر جذابند که برای همواره در یادتان می مانند. برای همین است که در فصل شکوفه های گیلاس (اواسط فروردین) گردشگران زیادی را در اطراف این قلعه می بینید و قلعه شلوغ ترین روزهای سالش را می گذراند.

مهمترین جاذبه شهر هیمجی قلعه تاریخی اش است قلعه ای که از سال 1993 تا به حال در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. قلعه هیمجی بزرگ ترین و پربازدیدترین قلعه ژاپن است و جذابیت ها و همینطور داستان هایی که درباره اش هست باعث شده تا یکی از محبوب ترین جاذبه های تاریخی ژاپن باشد. ناحیه ای که در وسط خندق مجموعه قلعه وجود دارد سایت تاریخی ویژه است و 5 بنای قلعه از گنجینه های ملی هستند. قلعه هیمجی در کنار قلعه های ماتسوموتو و کوماموتو از مهمترین قلعه های ژاپن است.

با اینکه قلعه بارها جنگ های زیادی به خود دیده اما همواره جان سالم به در برده و هیچ وقت صدمه ای جدی ندیده است. بارها برای گرفتن مالکیت قلعه، کشمکش های زیادی رخ داده اما در نهایت این قلعه به تصاحب خاندان تاداسومی در آمد و در دوران اصلاحات میجی هم به دولت رسید. این قلعه سال ها در دست ترمیم بود و تمام ساختمان های آن کاملا ترمیم شد، حتی سقف خاکستری اش هم در این مدت به رنگ سفید عایدی و بعد از همه این ترمیم ها در سال 2015 بازگشایی شد.

در کل، این قلعه از چوب و سنگ درست شده و همین مصالح به کار رفته جذابیت زیادی به آن داده است. با وارد شدن به راهروهای قلعه، در و دیوار چوبی و حصیرهای سنتی ژاپنی را می بینید که به خوبی معماری باستانی ژاپن را به نمایش گذاشته اند. بنای اصلی مجموعه قلعه در مجموع 6 طبقه دارد و با بالا رفتن از پله های پرشیب آن می توانید منظره زیبایی از شهر را ببینید. طبقه اول، 554 متر مربع مساحت دارد و در آن 330 حصیر تاتامی (کفپوش های سنتی ژاپن) به کار رفته است. روی دیوارهای طبقه اول قفسه های زیادی هست که بر روی آن ها انواع تفنگ ها و سلاح های دفاعی مثل نیزه وجود دارد به طوری که در قلعه، 280 تفنگ و 90 نیزه هست. طبقه دوم تقریبا 550 ، طبقه سوم 440 و طبقه چهارم 240 متر مربع مساحت دارد.

در طبقه های سوم و چهارم در کنار پنجره سکوهایی هست که از آن جا به مهاجمانی که به قلعه حمله می کردند سلاح دفاع پرتاب می شد. فکر می کنید چرا در طول صدها سال هیچ کسی نتوانست این قلعه را ویران کند به علت همین تمهیدات دفاعی ای که در جای جای قلعه به کار رفته است. در قلعه حتی قسمت هایی وجود دارد که مهاجمان را کاملا غافلگیر می کرد و به صورت ناغافل به دام می انداخت! در بنای اصلی این قلعه اتاق های مخفی ای وجود دارد که مدافعان در آنجا پنهان می شدند و مخفیانه به هر مهاجمی که به قلعه وارد می شد حمله می کردند.

طبقه ششم و آخر 115 متر مربع مساحت دارد امروز برای پنجره های این طبقه قاب آهنی به کار رفته است. اگر خیال دارید تا از توکیو مرکز ژاپن به بازدید از این قلعه بروید می توانید سوار قطار پرسرعت هیکاری گردد و کمتر از 4 ساعت بعد به قلعه برسید اما اگر از قطارهای معمولی بهره ببرید باید 8 ساعت در راه باشید.

منبع: unesco.org

منبع: الی گشت
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2042

به "هیمجی، بزرگ ترین قلعه ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیمجی، بزرگ ترین قلعه ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید