واکنش پامپئو به حمله هوایی آمریکا در سوریه

به گزارش مجله تور مالزی، مایک پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا به حمله هوایی شب گذشته ارتش آمریکا در شرق سوریه واکنش نشان داد.

واکنش پامپئو به حمله هوایی آمریکا در سوریه

پامپئو به شبکه فاکس نیوز گفت: عملیات هوایی ارتش آمریکا که در شرق سوریه انجام شد باید چیزی که ایالات متحده را تهدید می نماید را هدف گرفته باشد. شما باید از نیروهایتان محافظت کنید و باید بازدارندگی ایجاد کنید. ما این کار را بار ها انجام داده ایم.

وی در ادامه با طعنه به دولت جدید آمریکا گفت: من نمی دانم که آن ها به چه چیزی حمله نموده و چه مواضعی را هدف گرفته اند، اما امیدوام که دشت و صحرا را بمباران ننموده باشند. امیدوارم دقیقا چیزی را زده باشند که تهدیدی برای آمریکا بوده است.

وزیر خارجه سابق آمریکا طبق عادت همیشگی خود گریزی هم به ایران زد و اضافه نمود، ما باید اطمینان حاصل کنیم که ایران را در هر کجا از اقدام بازداریم. ضعف و مماشات در برابر ایران، پاداشش رعب و وحشت علیه آمریکاست.

وزارت دفاع آمریکا بامداد آدینه اعلام نمود ارتش این کشور به دستور جو بایدن مواضع متعلق به گروه های مقاومت را در شرق سوریه بمباران نموده است.

پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آگاه مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می گردد متعلق به نیرو های هم پیمان با ایران در سوریه بوده اند حمله نموده است.

بر اساس این گزارش، این مقام ها که خواستند نامشان فاش نگردد گفتند مجوز این حمله را رئیس جمهور آمریکا صادر نموده است. یک مقام آمریکایی گفت این حمله در واکنش به حملات اخیر به مواضع آمریکا در عراق صورت گرفت.

کانال تلگرامی صابرین نیوز، نزدیک به گروه های مقاومت هم گزارش داد هواپیمای آمریکایی بین ابوکمال و القائم در مرز سوریه و عراق را هدف قرار داد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1504

به "واکنش پامپئو به حمله هوایی آمریکا در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پامپئو به حمله هوایی آمریکا در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید