پاسخ روسیه به نقدها آمریکا درباره پیشرفت مسکو در علوم فضایی

به گزارش مجله تور مالزی، دمیتری راگوزین، رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه (روس کاسموس) در مورد اظهارات جان رتکلیف، رئیس اطلاعات ملی آمریکا که از رفتار مسکو در فضا انتقاد نموده بود با استهزاء پاسخ داد و آمریکایی ها را به اختلال عصبی متهم کرد.

پاسخ روسیه به نقدها آمریکا درباره پیشرفت مسکو در علوم فضایی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز پنچشنبه ایرنا رتکلیف در پاسخ به ادعای واشنگتن مبنی بر این که رفتار مسکو در فضا غیر مسئولانه و تهدید نماینده منافع امریکا است، در حساب توئتیری خود نوشت : ظاهرا آمریکایی ها دچار اختلال عصبی فضایی شده اند.

او همچنین اظهارات مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در جلسه شورای ملی فضایی که گفته بود واشنگتن در رقابت فضایی با مسکو پیشتاز است و چین و روسیه به فراوری سلاح فضایی ادامه می دهند، پاسخ داد و این واکنش پنس را بسیار عجیب و در راستای آزمایش موشک های بالستیک از سوی مسکو خواند.

روز چهارشنبه نیروهای مسلح روسیه موشک های بالستیک یارس و سینِوا را از میدان کورا و همچنین چند موشک کروز را از میدان پِمبوی در جریان تمرین نیروهای هسته ای تحت فرماندهی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین شلیک کردند.

جان رِتکلیف، رئیس اطلاعات ملی آمریکا در جلسه شورای ملی فضایی اعلام نمود که آمریکا اقدامات روسیه در فضا را رفتار غیرمسئولانه تلقی می نماید که تهدید نماینده منافع آمریکا است. رتکلیف گفت: روسیه بویژه در این اواخر رفتار تحریک آمیز نشان داده است که شرایط بالقوه خطرناکی را ایجاد می نماید ما آن را رفتار تهدید آمیز تلقی می کنیم.

او خبر داد که روسیه در سال گذشته ماهواره ای را فرستاد که آغاز کرد در نزدیکی ماهواره دولتی آمریکا مانور بدهد. او اظهار داشت که روسیه پیشتر دستگاه مشابهی را فرستاد که طبق ارزیابی های آمریکا دارای نشانه های سلاح فضایی است.

رئیس اطلاعات ملی آمریکا اعلام نمود: منافع حیاتی آمریکا از زمانی که چین و روسیه سلاح مخرب برای ایجاد تهدید برای توانمندیهای آمریکا و متحدان آن در فضا فراوری و مستقر می نمایند، در معرض خطر فزاینده است. به گفته او اقدامات روسیه اقدامات یک قدرت فضایی مسئولیت پذیر نیست. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1314

به "پاسخ روسیه به نقدها آمریکا درباره پیشرفت مسکو در علوم فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ روسیه به نقدها آمریکا درباره پیشرفت مسکو در علوم فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید