پیش بینی نوروز کم بارش

به گزارش مجله تور مالزی، یک کارشناس ارشد هواشناسی پیش بینی کرد که نوروز 1401 اندازه بارندگی کمتر از حد میانه خواهد بود.

پیش بینی نوروز کم بارش

به گزارش خبرنگاران، اصغری در جلسه هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی نوروز 1401 که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار گردید، درباره پیش بینی شرایط جوی نوروز 1401 گفت: نمی توان به طور دقیق و قطعی شرایط آب و هوای یک ماه آینده را پیش بینی کرد. ما حتی هنگامی که بسته های پیش بینی پنج روزه آب و هوا را منتشر می کنیم، اندازه دقت روز پنجم در مقایسه با روز اول کمتر است.

این کارشناس ارشد هواشناسی اضافه کرد: پیش بینی بلندمدت ما از 15 اسفند تا 15 فروردین این است که شرایط بارندگی در کشور کمتر از اندازه میانه است. امکان دارد این شرایط موجب خوشحالی دستگاه های امدادی و مسافران گردد چراکه دیگر خبری از حوادث ناشی از بارش های شدید نخواهد بود البته که این پیش بینی ها دائمی و قطعی نیست و ممکن است تغییراتی کند.

وی ادامه داد: کاهش بارندگی می تواند یک زنگ خطر باشد و ما باید کوشش کنیم تا در ایام تعطیلات نوروز و ایام ماه مبارک رمضان مصرف انرژی را مدیریت کنیم چراکه ذخیره آب در کشور شرایط مناسبی ندارد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارندگی های اتفاق افتاده در سال های اخیر، غیرمنتظره و شبیه پرداخت یکجای قسط های عقب افتاده بود، گفت: ما در بارش ها کمبود داریم.

وی درباره بعضی اظهارنظرها مبنی بر اینکه در نرم افزارهایی شرایط آب و هوا را تا ماه ها بعد در دسترس دارند، گفت: این تعبیر درستی نیست. یک نرم افزار و اپلیکشن مسئولیتی ندارد اما ما به عنوان سازمان هواشناسی مسئول هستیم و باید به درستی پیش بینی کنیم. اگر فرضا پیش بینی آن نرم افزار اشتباه باشد، اتفاقی رخ نمی دهد اما پیش بینی سازمان هواشناسی مسئولیت آفرین است بنابراین ما باید درست پیش بینی کنیم.

اصغری در انتها اظهارکرد: در ایام نوروز هر گونه تغییرات آب و هوایی را در سایت هواشناسی منتشر و اخطارها و هشدارهای لازم را علاوه بر انتشار در این سایت به دستگاه های مربوط اعلام می کنیم تا تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1986

به "پیش بینی نوروز کم بارش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی نوروز کم بارش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید