پیش بینی ورایتی از بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلوب؛ فیلم مجیدی نیست

به گزارش مجله تور مالزی، پس از رکوردشکنی ها و پیش روی های خارق العاده انگل (parasite) در سال گذشته، سال جاری فیلم های خارجی زبان زیادی، بیش از پیش، توسط مخاطبان دیده شدند و بسیاری از آن ها با کیفیت مطلوبی که دارند در فصل جوایز با یک دیگر به رقابت خواهند پرداخت. مجله ورایتی نگاهی می اندازد به نامزدهای احتمالی بهترین فیلم خارجی زبان در گلدن گلوب 2021.

پیش بینی ورایتی از بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلوب؛ فیلم مجیدی نیست
  • بهترین های سینما در سال 2020 از نگاه 231 منتقد در نظرسنجی ایندی وایر
  • پیش بینی اسکار 2021؛ سرزمین آواره ها همچنان محبوب فصل جوایز
  • بهترین های سینما در سال 2020 از نگاه انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس
  • بهترین های سینما در سال 2020 به انتخاب حلقه منتقدان فیلم نیویورک

1. میناری (Minari)

  • محصول: ایالات متحده آمریکا (USA)
  • کارگردان: لی ایساک چانگ
  • بازیگران: استیون یون، یری هان
  • نمره راتن تومیتوز به فیلم: 100٪
  • نمره متاکریتیک به فیلم: 87٪

خانواده ای کره ای در دهه 80 میلادی، با هدف راه اندازی مزرعه ، به آرکانزاس آمریکا نقل مکان می نمایند.

فیلم سمفونی ای است از کوشش انسان برای هماهنگ ماندن با طبیعت. هنگامی که ماشین خانواده در دورنمای سبز آمریکا حرکت می نماید گویا زمین با شخصیت ها و به وسیله آن ها با ما سخن می گوید. فیلم داستانی کلاسیک درباره مهاجرت است اما با داستانی خاص و اغلب جزئیات جدید. مراسم های معمولی اگر به وسیله قاب جدیدی به تصویر کشیده شوند تبدیل به پدیده هایی جدید و زنده می شوند. این همان اتفاقی است که در میناری می افتد. کارگردان دقیقا می داند چه می خواهد تعریف کند و می داند آن را چگونه باید تعریف کند.

2. زندگی پیش رو (The Life Ahead)

  • محصول: ایتالیا (Italy)
  • کارگردان: ادواردو پونتی
  • بازیگران: سوفیا لورن، ابراهیما گویه
  • نمره راتن تومیتوز به فیلم: 93٪
  • نمره متاکریتیک به فیلم: 66٪

یک بازمانده هولوکاست، در سالخوردگی، با مهاجر جوانی از سنگال که به تازگی جیب اش را خالی کرده است پیمان دوستی می بندد.

فیلم بر اساس کتاب زندگی پیش روی ما (The Life Before Us) نوشته رومان گاری ساخته شده است که پیش از این هم در سال 1977 فیلم مادام روزا (Madame Rosa) از روی آن ساخته شده بود. سوفیا لورن به گونه ای از عهده نقش مادام روزا بر می آید که گویا شخصیت برای او نوشته شده است و می گردد دریافت که چرا پسرش می خواست فیلم را بازسازی کند.

3. یک دور دیگر (Another Round)

  • محصول: دانمارک (Denmark)
  • کارگردان: توماس وینتربرگ
  • بازیگران: مدز میکلسن، توماس بو لارسون
  • نمره راتن تومیتوز به فیلم: 93٪
  • نمره متاکریتیک به فیلم: 81٪

چهار دوست، که همه آن ها معلم دبیرستان هستند، بعد از رسیدن به بن بست در زندگی های شخصی، تصمیم می گیرند نظریه بهبودی زندگی به وسیله حفظ غلظت الکل خون را امتحان نمایند.

یک دور دیگر فیلم جدید کارگردان پر آوازه دانمارکی است که پیش از این با ساخت فیلم شکار (The Hunt) قدرت فیلمسازی خود را به جهانیان ثابت کرده بود.

یک دور دیگر بیش از هر چیز مدیون درخشش مدز میکلسون است. او شخصیتی را که به بهترین صورت در فیلم نامه پرداخت نشده است به گونه ای مقابل دوربین می آورد که گویا بی نقص ترین شخصیت تاریخ سینما است. در فیلم رگه هایی از گمگشتگی کارگردان/ فیلم نامه نویس دیده می گردد که شاید موضوع اصلی فیلم، پوچی چهل سالگی، هم از همین جا سرچشمه می گیرد.

4. تو را با خود حمل می کنم (I Carry You With Me)

  • محصول: مکزیک (Mexico)
  • کارگردان: هیدی اوینگ
  • بازیگران: آرماندو اسپیتیا، کریستین وازکوئز
  • نمره راتن تومیتوز به فیلم: 96٪
  • نمره متاکریتیک به فیلم: 68٪

مهاجرت مکزیکی ها به نیویورک به دنبال تحقق رویاهای خود و رو به رو شدن با چیزی متفاوت.

فیلم داستان حقیقی زوجی مکزیکی را روایت می نماید که به دنبال آزادی، رویای آمریکایی و آرامش، درد غربت و تنهایی را به جان می خرند. فیلم موضوع خاصی دارد که به ندرت در مکزیک به آن پرداخته می گردد. کارگردان دو شیوه سینمای داستانی و مستند را با هم ترکیب کرده و روشی بدیع خلق کرده است. فلش بک هایی که در فیلم گنجانده شده اند مخاطب را در زمان سفر می دهند و او را هر چه بیشتر با ابعاد مختلف دو شخصیت اصلی آشنا می نمایند. فیلم پیش از هر چیز یک حرکت اجتماعی انقلابی و تابو شکن در مکزیک است.

5. لا لورونا (La Llorona)

  • محصول: گواتمالا (Guatemala)
  • کارگردان: جیرو بوستامنته
  • بازیگران: ماریا مرسدس کوروی، سابرینا دلا هوز
  • نمره راتن تومیتوز به فیلم: 97٪
  • نمره متاکریتیک به فیلم: 79٪

ژنرالی که نسل کشی قوم مایا را از سرگذرانده است با ارواح آن ها رو به رو می گردد.

فیلم شاهکاری است از اجماع درام سیاسی، هیجان ماوراالطبیعه و تعلیق کشنده. فیلم شیوه ای مدرن است در داستان گویی داستان های ماوراالطبیه درباره روح، اما این تمام چیزی که فیلم به آن می پردازد نیست بلکه فیلم به تاریخ سیاسی جامعه ای که از آن برمی خیزد نیز اشارات مستقیمی دارد و آن ها را محکوم می نماید. کارگردان به دنبال این نیست که بیننده با دیدن فیلم مدام از جای خود بپرد و بترسد، در عوض می خواهد با تصاویر خیره نماینده نیکولاس وونگ مخاطب را میخ کوب کند و به تفکر وادارد.

6. شب پادشاهان (Night of the Kings)

  • محصول: ساحل عاج (Ivory Coast)
  • کارگردان: فیلیپه لاکوته
  • بازیگران: کنه باکاری، استیو تینتچئو
  • نمره راتن تومیتوز به فیلم: 97٪
  • نمره متاکریتیک به فیلم: 83٪

مرد جوانی به لا ماکا، زندانی در وسط جنگل که توسط زندانیان اداره می گردد، فرستاده می گردد.

فیلم، رئالیسم جادویی را در سینمای ساحل عاج متولد می نماید. لاکوته از داستان های کهن فرهنگ های شرقی یاری می گیرد تا چرخه معیوب تاریخی خشونت را شرح دهد و این که چگونه این خشونت کشور او را تحت تاثیر قرار داده است. لاکوته با شب پادشاهان مرز بین موضوعات مختلف را برمی دارد و دیوار مشترک افسانه و واقعیت را می ریزاند. او توسط فولکلور گذشته را به ما آموزش می دهد تا بتوانیم آینده را تغییر دهیم.

7. من دیگر اینجا نیستم (Im No Longer Here)

  • محصول: مکزیک
  • کارگردان: فرناندو فریاس د لا پاررا
  • بازیگران: خوان دنیل گارسیا تروینو، جاناتان اسپینوزا
  • نمره راتن تومیتوز به فیلم: 100٪
  • نمره متاکریتیک به فیلم: 68٪

فریا، پس از این که مجبور می گردد وطن خود را ترک کند، سعی می نماید خود را با شهر جدید وقف بدهد.

فیلم تکه ای روشن و عمیق از زندگی را به نمایش می گذارد و زیرگروه آن دسته از فیلم های نت فلیکس است که آرزو خواهید داشت آن را بر پرده سینما ببینید. فیلم درباره این است که چگونه همه ما می خواهیم هویتی مخصوص به خود داشته باشیم اما همزمان احساس تعلق کنیم. کارگردان با پیروزیت احساس تنهایی فریا را، با وجود این که همواره در بین افرادی دیگر است، به تصویر می کشد. فیلم با ریزبینی به جزئیات می پردازد و بیشترین اطلاعات را به مخاطب منتقل می نماید.

حضور دومین فیلم از سینمای مکزیک در این لیست در حالی که هر دوی آن ها به موضوعاتی اجتماعی می پردازند نشان دهنده سینمایی است رو به پیشرفت که بر دوش خود فرهنگی رو به جلو را حمل می نماید.

8. هم رزمان عزیز (!Dear Comrades)

  • محصول: روسیه (Russia)
  • کارگردان: آندره کونچالوسکی
  • بازیگران: جولیا ویسوتسکایا، ولادیسلاو کاماروف
  • نمره راتن تومیتوز به فیلم: 96٪
  • نمره متاکریتیک به فیلم: 80٪

در 1962، وقتی دولت کمونیست قیمت غذا را افزایش می دهد، کارگرهای یک شهر صنعتی کوچک دست به اعتصاب می زنند.

بازسازی تراژدی تلخی که مدت ها بر مردم شوروی گذشت. فیلم ایدئولوژی سیاسی و بازخورد اجتماعی را در واقعه ای تاریخی آموزش می دهد و نه فقط به روایت می پردازد بلکه شخصیت های عمیقی را پرداخت می نماید که نفوذ کمونیست را بازتاب می دهند. اما هیچوقت در گرداب احساس اغراق شده فرو نمی رود. لیندا در اواخر می پرسد: اگر قرار باشد به کمونیسم باور نداشته باشم به چه چیزی باید باور داشته باشم؟

9. یک خورشید (A Sun)

  • محصول: تایوان (Taiwan)
  • کارگردان: چونگ مونگ-هونگ
  • بازیگران: چن یی-ون، سامانتا کو
  • نمره راتن تومیتوز به فیلم: 92٪
  • نمره IMDb به فیلم: 7.6

دو برادر، یکی پیروز و دیگری خلافکار، جای خود را با هم عوض می نمایند.

پیش از هرچیز آن چه در فیلم جلب نوجه می نماید شخصیت پردازی های قدرتمندی است که ورای آن چه بر پرده به چشم می خورد در خود جای داده اند. فیلمنامه نیز حلقه های زنجیر را به درستی به هم متصل کرده است و کارگردان با انتخاب بهترین نقطه برای نمایش دادن این داستان کار را درست به انجام می رساند. وزنه مهمی که فیلم برمی دارد روایت کردن داستان یک خانواده است، چیزی شبیه به فیلم مردم معمولی (Ordinary People). در کنار این، روایت گر داستان یک خانواده بودن، یک خورشید سوال مهم دیگری را هم مطرح می نماید درباره این که آیا انسان قابلیت تغییر دارد یا نه؟

10. خواهر کوچک من (My Little Sister)

  • محصول: سوئیس (Switzerland)
  • کارگردان: استفانیا چات، ورونیکه ریموند
  • بازیگران: نینا هاس، لارس ایدینگر
  • نمره راتن تومیتوز به فیلم: 100٪
  • نمره متاکریتیک به فیلم: 75٪

یک نمایش نامه نویس سعی می نماید یک بار دیگر دوقلوی خود را روی صحنه ببرد.

بیشتر داستان هایی که در سینما برای هم خون بودن ساخته شده اند تفکیک جنسیتی ایجاد کرده اند. فیلم هایی در ستایش برادر بودن یا در ستایش خواهر بودن، اما خواهر کوچک من به رابطه بین برادر و خواهر می پردازد. کارگردانی قاطع کارگردان ها و استفاده آن ها از موسیقی در جهت نقویت اتمسفر قابل ستایش است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1392

به "پیش بینی ورایتی از بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلوب؛ فیلم مجیدی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی ورایتی از بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلوب؛ فیلم مجیدی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید