کاخ کرملین کجاست؟

به گزارش مجله تور مالزی، کاخ کرملین کجاست؟ اگر قصد سفر به روسیه دارید، حتما بازدید از کاخ کرملین را در برنامه سفر خود قرار دهید. این کاخ با قدمت و تاریخی طولانی، جاذبه های زیادی برای دیدن دارد.

کاخ کرملین کجاست؟

ارگ کرملین مسکو، قلعه ای تاریخی در قلب شهر مسکو است که از جنوب به رودخانه مسکوا، از شرق به میدان سرخ و از غرب به باغ الکساندر مشرف است. ساخت این کاخ بزرگ که مجموعه ای از بناهای زیبا و دیدنی است در سال 1487 به انتها رسید و از چهار قصر، چهار کلیسا و برج های کرملین تشکیل شده است.

نام این کاخ، کرملین، در روسی به معنای دژ است و از آن برای اسکان روسای جمهور روسیه استفاده می گردد.

تاریخ

از هزاره دوم قبل از میلاد، این محل پیوسته محل اسکان مردم روس بوده است. این کاخ از همان ابتدا دارای استحکامات بوده و روی تپه کرملین، جایی که رودخانه نگلین نایا به رودخانه مسکوا می پیوندد، ساخته شده است. در اوایل سده یازدهم، اسلاوها بخش جنوب و غرب تپه را به تصرف خود در آوردند. این اقدام به منظور گواهی نمودن و صحه گذاری بر مرکز از دهه 1090 انجام شد.

اولین بنا های سنگی ثبت شده در کرملین به دستور ایوان کالیتا در اواخر دهه 1320 و اوایل دهه 1330 و پس از انتقال مرکز از کیف به مسکو، ساخته شدند. مرکز نو منسوب به کلیسا در عین حال نیازمند ساخت کلیسا های دائمی بود. از این رو، چندین کلیسا ساخته شدند؛ اما از تمام این کلیسا ها، تنها صومعه کلیسای ناجی تجلی بازسازی شده، تا قرن بیستم پابرجا باقی ماند که آن هم با ظهور استالین در سال 1933 تخریب شد.

بخش های مختلف

دیوار های کرملین و برج ها در طی سال های 1485 تا 1495 از طریق استادان ایتالیایی ساخته شدند. زوایای ناهماهنگ مثلثی شکل دیوار کرملین، محوطه ای به مساحت 275000 متر مربع را دربرمی گیرد. طول کلی این دیوار 2235 متر است ولی ارتفاع آن در قسمت های مختلف و بسته به نوع زمین آن، از 5 تا 19 متر در نوسان است. ضخامت دیوار نیز بین 5.3 تا 5.6 متر است.

میدان کلیسای اعظم، قلب کرملین به شمار میرود. این میدان از طریق شش ساختمان شامل سه کلیسای اعظم احاطه شده است. کلیسای اعظم دورمیشن که در سال 1479 ساخته شد، اصلی ترین کلیسای مسکو بوده و مراسم تاج گذاری تزار ها در آن انجام می گرفته است. کلیسای اعظم بشارت با سه گنبد درخشان، دیگر اثر تاریخی است که در سال 1489 تکمیل گشت تا در سده بعد به عنوان یک کلیسای نه گنبده مورد بازسازی قرار گیرد. در بخش جنوب شرق میدان کلیسای اعظم آرچانگل میخائیل بنا شده که بسیار بزرگ تر از سایرین است و در آن پادشاهان مسکو از ایوان کالیتا تا ایوان پنجم مدفون شده اند.

همچنین، این کاخ شامل دو کلیسای داخلی متروپلیتن ها و پدر سالاران مسکو، کلیسای اعظم دوازده رسول و کلیسایی تک گنبدی و بسیار ارزشمند نیز است.

دیگر ساختار شاخص برج، زنگ ایوان کبیر در ضلع شمال شرق میدان است که گفته می گردد نشان مرکز دقیق مسکو بوده و شباهت به یک شمع در حال سوختن دارد. این بنا که در سال 1600 ساخته شده، 81 متر ارتفاع دارد. تا زمان انقلاب روسیه، این ساختمان مرتفع ترین ساختار شهر محسوب می شد؛ زیرا ساخت ساختمان های بلند تر از آن ممنوع بود. 21 زنگ این برج در زمان حمله دشمنان به صدا در می آمده است.

قدیمی ترین ساختار غیرمذهبی باقی مانده قصر مرصع ایوان سوم است که تخت های شاهنشاهی در آن قرار دارند. بعد از این بنا، قدیمی ترین ساختار مربوط به اولین منزل خاندان سلطنتی یعنی قصر تررم است. قصر تررم اصلی نیز به فرمان ایوان سوم ساخته شد، ولی زمان ساخت بیشتر قصر ها، به قرن هفدهم بر می گردد. قصر تررم و قصر مرصع از طریق قصر کرملین کبیر به یکدیگر متصل شده اند که فرمان ساخت آن را نیکلاس اول در سال 1838 صادر نمود. برای ساخت بزرگ ترین سازه داخل کرملین، رقم نجومی هزینه شده است. این عمارات شامل تالار های خیره کننده، یک راه پله قرمز مخصوص مراسم، آپارتمان های خصوصی تزار ها و طبقه زیرزمین کلیسای رستاخیز لازاروس است و به عنوان قدیمی ترین بنای کرملین و کل مسکو شناخته می گردد.

زرادخانه در ضلع شمال شرق کرملین واقع شده است و قدمت آن به سال 1701 باز می گردد و برای استفاده پطر کبیر ساخته شده بود. در بخش شمال غرب کرملین نیز زره پوش واقع شده است. این بنا که در سال 1851 و با طرح احیای رنسانس ساخته شد، امروز به عنوان موزه نشان های دولتی روسیه و گنج الماس مورد استفاده قرار می گیرد.

آدرس

کشور روسیه، بخش اروپایی این کشور، شهر مسکو

جهت دسترسی

شما می توانید با یکی از تور های روسیه همراه شوید و علاوه بر بازدید از دیگر جاذبه ها، از این کاخ قدیمی و زیبا نیز دیدن کنید.

منبع: کجارو / fa.wikipedia.org
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1914

به "کاخ کرملین کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ کرملین کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید