کمتر از 7 درصد محصولات خراسان جنوبی فرآوری می شود

به گزارش مجله تور مالزی، استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی قطب تولید زعفران و زرشک در دنیاست که از خام فروشی این محصولات با ارزش رنج می برد، چرا که از 90 درصد تولیدات این محصولات کمتر از 7 درصد از آن فرآوری می شود.

کمتر از 7 درصد محصولات خراسان جنوبی فرآوری می شود

به گزارش خبرنگاران، محمد صادق معتمدیان، امروز 15 مهرماه در همایش ملی روز روستا و عشایر، اظهار کرد: در بحث توسعه روستایی برنامه ها و اقدامات ارزشمند و شاخصی اجرا شده است که روستاهای کشور را از محرومیت درآورده و در زمینه هایی همچون ریشه کنی بی سوادی رکورد جهانی به دست آورده ایم.

وی افزود: مولفه های توسعه درون زا، توسعه و تکمیل زنجیره های اقتصادی مزیت دار روستایی و احیای دانش بومی روستاها با بهره گیری از آن در بهبود معیشت روستایی و کارآفرینی با استفاده از آن از جمله مولفه های توسعه نرم افزاری روستایی است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ایجاد مشاغل نوین و کسب و کارهای دانش بنیان، جلوگیری از خام فروشی و احیا و به روز رسانی سنت های عشایری است، گفت: در شرایط حال حاضر مسئله اشتغال در صدر مسائل توسعه نرم افزاری روستایی است و چناچه روی اشتغال روستایی و برگشت نیروی کار به روستاها تمرکز نکنیم، سیاست ها و اقدامات دیگر نیز باطل خواهد ماند.

معتمدیان با اشاره به اینکه رشد فیزیکی و مادی لزوما ضامن اشتغال آفرینی روستاها نیست، شرح داد: از نظر راهبردی می توان گفت مهم ترین راهبرد مبارزه با مهاجرت روستایی خام فروشی محصولات و تولیدات روستایی، ایجاد و گسترش فعالیت های ارزش آفرین در روستاها است که باعث توسعه و تمهید نظام محلی و نوآوری در کسب و کارهای روستایی است.

وی ادامه داد: استان خراسان جنوبی قطب تولید زعفران و زرشک در دنیاست که از خام فروشی این محصولات با ارزش رنج می برد، چرا که از 90 درصد تولیدات این محصولات کمتر از 7 درصد از آن فرآوری می شود.

معتمدیان یادآور شد: با تکیه بر همت مضاعف و مدیریت جهادی نیروهای دولتی و بخش خصوصی و نهادهای امنیتی در اشتغال تحول روستایی برنامه ها و راهبردهایی اجرا می شود که لازم است به طور جدی پیگیری کنیم.

استاندار خراسان جنوبی شرح داد: پروژه بزرگ تبدیل استان به زنجیره اقتصادی شتر و دام مولد سبک با اشتغال زایی بیش از 15 هزار نفر و جلب همکاری نهاده های حمایتی و ماموریت سپاری به هر یک از آن ها ست.

وی یادآور شد: شکل دهی مشاغل جایگزین در روستاهای فاقد آب و کشاورزی با تاکید بر صنایع دستی بومی منطقه و ایجاد کارگاه های کوچک معدنی به نفع روستاییان بومی، رونق بخشی به بوم گردی و گردشگری روستایی با تکیه بر رویکرد فرهنگی و اجتماعی از جمله طرح های اجرایی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 450

به "کمتر از 7 درصد محصولات خراسان جنوبی فرآوری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتر از 7 درصد محصولات خراسان جنوبی فرآوری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید