یونان دومین گروه از مهاجران خارجی را اخراج کرد

به گزارش مجله تور مالزی، یونان امروز آدینه دومین گروه از مهاجران خارجی را در چارچوب توافق جنجالی اتحادیه اروپا و ترکیه، اخراج نموده است.

یونان دومین گروه از مهاجران خارجی را اخراج کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع مطلع پلیس یونان اعلام نموده است که 45 مهاجر که همه آنها اتباع پاکستان بودند، امروز آدینه از جزیره لسبوس یونان اخراج و بازگردانده شده اند.

3 فعال حقوق بشر که قصد داشتند مانع از اخراج این مهاجران خارجی شوند، توسط پلیس یونان بازداشت شدند. 30 معترض دیگر نیز ضمن تجمع در این جزیره شعارهایی را در مخالفت با بازگرداندن مهاجران خارجی سردادند.

قرار است حدود 80 مهاجر و پناهجوی دیگر نیز طی ساعات آینده از این جزیره یونان اخراج شوند. دولت یونان اعلام نموده است که این عملیات در مورد کسانی اجرا می گردد که تا به امروز درخواست پناهندگی در یونان را ارائه ننموده اند.

نخستین گروه از مهاجران خارجی که شامل 202 نفر بودند روز دوشنبه از این جزیره یونان بازگردانده شدند. فشارها و درخواست های گروه های حقوق بشر برای متوقف کردن اجرای این توافق جنجالی بین اروپا و ترکیه، بالا گرفته است.

این در شرایطی است که نارضایتی ها نسبت به شرایط زندگی در اردوگاه های مهاجران در یونان، به شدت رو به افزایش است. گفته شده است که ده ها مهاجر خارجی در جزایر یونان، اعتصاب غذا نموده اند و خواهان بازگشایی مرزهایی شده اند که توسط کشورهای بالکان مسدود شده است.

بیش از 3800 مهاجر خارجی هم اکنون در اردوگاه های واقع در دو جزیره یونان تحت نظر هستند.

این تحولات در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید نمود: اگر کشورهای اتحادیه اروپا به تعهدات خود در چارچوب توافق حاصل شده بر سر مهاجران به طور کامل عمل نکنند، ترکیه نیز این توافق را اجرا نخواهد نمود.

بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد نمود و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون احتیاج به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

ترکیه در قراردادی که اواخر نوامبر به امضا رساند، به اتحادیه اروپا قول داده است تا در ازای دریافت یاری اقتصادی 3 میلیارد یورویی ، برای جلوگیری از ورود مهاجران خارجی به اروپا کوشش بیشتری انجام دهد.مقام های اروپایی به شدت از اقدامات ترکیه در این راستا انتقاد نموده اند.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. این بحران موجب ایجاد تنش در روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پایبندی این کشورها به توافقنامه شینگن را به شدت زیر سئوال برده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 903

به "یونان دومین گروه از مهاجران خارجی را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان دومین گروه از مهاجران خارجی را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید