15 نکته مهم که قبل از سفر به ایتالیا باید بدانید

به گزارش مجله تور مالزی، ایتالیا هر سال میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است که می خواهند از جاذبه های بی نظیر آن دیدن نمایند، اما این سفر هم مانند دیگر مقاصد گردشگری چالش های خاص خودش را دارد که ممکن است در اولین سفر برایتان دردسر ساز گردد. اگر می خواهید بهترین خاطره ها از سفر به ایتالیا برایتان یادگار بماند در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا 15 مورد از نکات سفر به ایتالیا که حسابی بکارتان می آید را به شما بگوییم.

15 نکته مهم که قبل از سفر به ایتالیا باید بدانید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

از آن جایی که حتما شهر رم در مقاصد سفرتان به ایتالیا جا می گیرد، راهنمای سفر به رم که در آن اطلاعات کاملی برای مسافران آورده شده را مطالعه کنید و با این شهر دوست داشتنی آشنا شوید.

1- کپی مدارکتان را همراه داشته باشید

هرگاه که می خواهید به سفری بین المللی بروید از تمامی مدارک مهم تان (به ویژه گذرنامه) کپی همراه داشته باشید و به داشتن عکس آن در تلفن همراهتان اکتفا نکنید. اگر به هر دلیلی آن ها را گم کردید با داشتن کپی و شماره گذرنامه کارهایتان خیلی سریعتر پیش خواهد رفت. علاوه بر آن اغلب هتل های زمان پذیرش از شما پاسپورت می خواهند و گاهی هم آن را نزد خودشان نگه می دارند، بنابر این بازهم کپی گذرنامه بدرتان می خورد.

2- هتل های ایتالیا متفاوت هستند

هتل های ایتالیا ویژگی های خاص خودشان را دارند و باید این انتظارات را از آن ها داشته باشید:

  • مانند دیگر هتل های اروپایی اتاق ها، تخت خواب ها و سرویس های بهداشتیشان کوچک است.
  • در هتل های ایتالیا لیف پیدا نمی گردد و بعید است جایی بتوانید لیف بخرید. اگر عادت به استفاده از لیف دارید آن را همراه خودتان بیاورید.
  • هتل های زیادی از شما می خواهند هنگام ترک اتاق کلیدتان به آن ها تحویل دهید. به همین خاطر بهتر است وسایل باارزشتان را داخل گاو صندوق بگذارید.

3- استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی رایگان نیست

همان طور که در حال گشت و گذارهای طولانی مدت در خیابان های ایتالیا هستید، استفاده از سرویس های بهداشتی اجتناب ناپذیر است. برای چنین مواقعی چند یورو اضافه در کیف پولتان داشته باشید. هزینه هربار استفاده از توالت های ایتالیا 1.5 یورو است و بسیار هم کوچک هستند.

4- لباس مناسب بپوشید

از نکات سفر به ایتالیا آن است که این کشور کلیساهای دیدنی زیادی دارد. شاید همه آن ها مانند باسیلیکای سنت پیتر در واتیکان مشهور نباشند یا مایکل آنژ روی دیوارهایشان نقاشی نکشیده باشد اما بسیار تماشایی هستند و احتمالا می خواهید در طول سفر ازشان بازدید کنید. اغلب کلیساهای این کشور ممنوعیت های شدیدی برای نوع پوشش دارند و باید شانه هایتان را بپوشانید. شلوار یا دامنتان هم تا زانو پوشیده باشد. اگر نمی خواهید دچار مشکل شوید یا زمانتان هدر برود، هنگام بازدید از این مکان ها لباس مناسب بپوشید.

5- آب رایگان است!

در ایتالیا آب شیر قابل آشامیدن و رایگان است و هنگام راه رفتن در خیابان آب خوری های زیادی خواهید دید آبشان هم خنک است. اگر خیلی تشنه تان می گردد بطری همراهتان داشته باشد و هربار آن را با آب شیر پرکنید تا نیازی به خریدن آب نباشد. در رستوران هم معمولا از شما می پرسند آب طبیعی می خواهید یا آب گازدار.

6- گول تاکسی ها را نخورید

مانند هر کشور دیگری باید در انتخاب تاکسی دقت کنید. تاکسی های قانونی سفید رنگند و تاکسی متر دارند و قیمتشان بسته به مسافت تغییر می نماید. سایر راننده ها اما هر کرایه ای بخواهند دریافت می نمایند و گاهی ممکن است دوبرابر بیشتر از شما می گیرند. ضمناً یادتان باشد در این کشور برای هر چمدان 1 یورو اضافه می گیرند.

7- انعام دادن در ایتالیا ضروری نیست

انعام دادن در ایتالیا رایج نیست. مانند ایران بعضی رستوران ها هزینه سرویس را روی منو حساب می نمایند. انعام دادن تنها به این شکل است که صورت حساب را به سمت بالا گرد می نمایند. مثلا اگر شد 2.8 یورو، 3 یورو پرداخت می نمایند. یادتان باشد که گاهی سرویسی که بدون پرسیدن برایتان می آورند پولی است و حتما قبل از خوردنش این مورد را از گارسن سوال کنید.

8- قوانین بازدید از جاذبه های گردشگری را رعایت کنید

از دیگر نکات سفر به ایتالیا آن است که قبل از بازدید هر مکانی (مانند کلوسئوم، فروم رم، واتیکان و اوفیتزی) قوانین خاص آن را بدانید.

مثلا در جزیره کاپری برای بازدید از غارهای آبی ممکن است چند بار از شما پول بگیرند و مجبورتان نمایند قایق را عوض کنید. اگر چه ارزشش را دارد اما شما باید آمادگی چنین شرایطی را داشته باشید.

یا بیشتر بلیط های بازدید از جاذبه های مهم زمان محدودی دارند و اگر در آن موقع نتوانید واردشان شوید بلیطتان باطل می گردد (اتفاق که روی دادنش نادر نیست) بنابر این حتما هنگام خرید بلیط این شرایط را دقیق بپرسید.

9- نکات نوشیدن اسپرسو را از قلم نیاندازید

اسپرسو برای ایتالیایی ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در شیرینی فروشی اسپرسو سفارش دهید مجبورند قیمت معین را از شما دریافت نمایند اما اگر بنشینید و آن را بنشینید، خلع سلاح شده اید.

10- زمان زیادی را برای پمپئی در نظر بگیرید

ایتالیایی ها علاقه زیادی به اعتصاب دارند و ممکن است به هر دلیل دست به این کار بزنند. البته جای نگرانی نیست و معمولا در ساعت های معینی این کار را انجام می دهند. همچنین در اعلامیه از قبل آن را به گردشگران اطلاع می دهند و مثلا می گویند بعد از ساعت 11 مجدد منتظر شما هستیم. بنابر این اگر قصد بازدید از پمپئی را دارید چنین احتمالاتی را در ذهن داشته باشید.

11- آمادگی گرمای شدید را داشته باشید

اگرچه هوای ایتالیا بیش از حد گرم نمی گردد اما شما زمان طولانی مدتی را زیر آفتاب سپری می کنید، به همین خاطر بهتر است آمادگای آن را داشته باشید. همراه داشتن کلاه بزرگ، کرم ضد آفتاب و بطری آب را از قلم نیاندازید.

12- مترو سواری، از مهم ترین نکات سفر به ایتالیا است

قطارهای محلی در شهرهای اصلی ایتالیا فعالیت دارند و قیمتشان در مقایسه با تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل عمومی کم تر است. استفاده از آن هم معمولا آسان است. هرگاه که دچار مشکل شدید و نمی دانستید باید به کدام ایستگاه بروید از جوانترها یاری بگیرید، بیشترشان انگلیسی بلدند و از این که به شما یاری نمایند شادمان می شوند.

13- مراقب جیب برها باشید

جیب برها مانند سایر کشورهای پرگردشگر در ایتالیا هم زیادند و باید مراقب باشید. گفته می گردد مراکز توریستی مانند ورونا، دریاچه کومو، بولونیا و به ویژه ناپل پاتق آن ها است. بهتر است هنگام بازدید از این اماکن وسایل گران قیمت همراه خودتان نداشته باشید و کیف پولتان را جای امنی بگذارید.

14-خرید بیمه مسافرتی را از قلم نیاندازید

بیمه مسافرتی از آن مواردی است که داشتنی در همه سفرهای خارجی لازم است و قطعا در فهرست نکات سفر به ایتالیا نیز جا می گیرد. هزینه های درمانی یا حادثه های ناگهانی و غیرقابل پیشبینی ممکن است سر به فلک بکشد و پرداختش برای ما غیر ممکن باشد. با پرداخت هزینه ناچیزی برای خیر بیمه مسافرتی خود را از چنین پیشامدهای مصون می سازید. برای خرید بیمه مسافرتی به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

15- احوالپرسی به سبک ایتالیایی را از قلم نیاندازید

ایتالیایی ها هم مانند ما ایرانی ها هنگام سلام و احوالپرسی با یکدیگر روبوسی می نمایند ولی برخلاف ما آن ها سر تعدادش روی عدد 2 به توافق رسیده اند. اگر خانه کسی دعوت شدید و انجام این کار را از قلم نیاندازید، چرا که انجام ندادنش را بی ادبی تلقی می نمایند.

  • نکته مهم هنگام خوردن پیتزا و پاستا، خوشمزه ترین های ایتالیا چیست؟

برخلاف ما که انواع و اقسام سس ها را روی پیتزا و پاستا می ریزیم، ایتالیایی ها از این کار متنفرند و سرآشپز اگر شما را در حال خوردن سس ببیند حسابی ناراحت می گردد. البته ریختن سس روی سیب زمینی سرخ نموده و همبرگر اشکالی ندارد.

در این مطلب 15 مورد از نکات سفر به ایتالیا را به شما گفتیم که می تواند تجربه اولین سفرتان به این کشور را کاملا دگرگون سازد. اگر قصد رزرو هتل های رم پایتخت ایتالیا را دارید می توانید از لینک بالا بهره ببرید یا با شماره های 8540 تماس بگیرید. چنانچه نکته دیگری دارید که باید آن را به فهرست اضافه کنیم آن را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 610

به "15 نکته مهم که قبل از سفر به ایتالیا باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 نکته مهم که قبل از سفر به ایتالیا باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید