آشنایی با کانسپت ب ام و i4 ؛ اولین سدان تمام برقی مونیخی ها در راه است

به گزارش مجله تور مالزی، کمپانی ب ام و از یک کانسپت جدید به نام i4 پرده برداری کرد. این کانسپت که قرار بود در نمایشگاه خودروی ژنو رسما پرده برداری گردد، به طور آنلاین معرفی شده و تصاویر و مشخصات آن در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. تازه ترین مفهومی خودروساز آلمانی را می توان یک سری 4 گرن کوپه با چهره ای پیشرفته تر و پیشرانه الکتریکی توصیف کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این خودرو سال آینده فراوری خواهد شد.

آشنایی با کانسپت ب ام و i4 ؛ اولین سدان تمام برقی مونیخی ها در راه است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

با آنکه کانسپت i4 به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز شده، ولی به رسم محصولات اخیر ب ام و باز هم شاهد یک جلوپنجره بسیار بزرگ در دماغه آن هستیم. البته جلوپنجره حالت مشبکی نداشته و در حقیقت نقش یک پنل هوشمند را ایفا می نماید. در پشت این پنل چند سنسور قرار دارند، درباره عملکرد و وظایف این سنسورها فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما احتمالا به راهنمایی اتوماتیک خودرو یاری می نمایند.

از لحاظ ظاهری مفهومی ب ام و i4 بدنه ای کاملا مدرن و آینده نگرانه دارد. طراحان سعی کرده اند با بهره گیری از رنگ آبی در قسمت هایی مثل لبه جلوپنجره، چراغ ها، پایین درها و حاشیه دیفیوزر عقب این خودرو را مدلی سبز نشان دهند. ضمن اینکه بر روی i4 از لوگوی جدید ب ام و که حالتی تخت دارد، استفاده شده؛ در این لوگو قسمت مشکی رنگ حذف شده و دیگر خبری از افکت سه بعدی در آن نیست. با توجه به سادگی و یکدستی بدنه، می توان گفت که نسخه فراوریی i4 تفاوت چندانی با مدل مفهومی کنونی نخواهد داشت.

در داخل کابین شکل خاص فرمان و نمایشگر منحنی و عریضی که از پشت آن تا بخش میانی داشبورد امتداد یافته، بسیار جلب توجه می نماید. برای اینکه راننده بتواند در شرایط نوری مختلف اطلاعات موجود روی نمایشگر را بخواند، از یک لایه مات استفاده شده تا از شدت انعکاس کاسته گردد. این را اضافه کنیم به دلیل شیشه ای بودن سقف، کابین i4 نور بسیار زیادی دریافت می نماید.

نیروی مورد احتیاج کانسپت ب ام و i4 توسط یک موتور برقی تامین می گردد. این موتور 530 اسب بخار قدرت فراوری کرده و قادر است در عرض 4 ثانیه سرعت خودرو را به صد کیلومتر در ساعت برساند. وظیفه تامین الکتریسیته این خودرو بر عهده باتری 80 کیلووات ساعتی گذاشته شده است. ب ام و می گوید در صورت شارژ کامل، i4 می تواند بر اساس استاندارد اروپایی WLTP تا 600 کیلومتر و بر اساس استاندارد آمریکایی EPA تا 435 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. هنوز تعیین نیست که آیا نسخه فراوری انبوه نیز برد حرکتی مشابهی خواهد داشت یا خیر.

درست است که کانسپت i4 از پیشرانه برقی سود می برد، اما ب ام و برای هر چه خاص کردن آن به سراغ هانس زیمر رفته و با همکاری این موسیقیدان پرآوازه چند صدای اختصاصی را فراوری کرده است. این صداها با انتخاب حالت رانندگی تغییر می نمایند.

منبع: motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 794

به "آشنایی با کانسپت ب ام و i4 ؛ اولین سدان تمام برقی مونیخی ها در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کانسپت ب ام و i4 ؛ اولین سدان تمام برقی مونیخی ها در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید