آشنایی با یک درنده خوفناک (تصاویر)

به گزارش مجله تور مالزی، یکی از وحشی ترین انواع گونه های جانوران گربه سان قادر بود حیوانی را 10 برابر سایز خود شکار کند و به زمین بزند البته این جانور وحشی میلیون ها سال پیش زندگی می نموده است.

آشنایی با یک درنده خوفناک (تصاویر)

به گزارش خبرنگاران ، یک جانور ماقبل تاریخ به نام گربه دندان شمشیری بین 5 تا 9 میلیون سال پیش در آمریکای شمالی زندگی می نموده و حدود 600 پوند وزن داشت. این جانور درنده قادر بوده که طعمه هایی را شکار کند که 10 برابر اندازه خودش بوده اند.

پژوهشگران آمریکایی این گربه وحشی را مکیرودوس لایشوپاپ نامگذاری نموده اند.

لایشوپاپ در زبان کایوس باستانی که یک قوم باستانی در آمریکای شمالی است معنای گربه وحشی می دهد. مکیرودوس نیز تیره ای شناخته شده از گربه سانان است که به دندان شمشیری مشهور هستند. این نوع جانوران در آمریکای شمالی، آفریقا و اورسیا زندگی می نمایند.

این تیم بر این باورند که این گونه باستانی تازه شناسایی شده، در اوایل تکامل دندان های شمشیری داشته است.

آخرین گونه شبیه به این گربه های دندان شمشیری موسوم به مکیرودوس لایشوپاپ 10 سال پیش منقرض شده اما خود گونه مکیرودوس لایشوپاپ میلیون ها سال پیش از بین رفته است.

این مطالعه توسط زیست شناسی به نام جاناتان کالده از دانشگاه ایالتی اوهایو و جان اورکت از دانشگاه گونزاگا در اسپوکان ، واشنگتن اجرا شده است.

پروفسور کالد گفت: ما معتقدیم اینها حیواناتی بودند که به طور معمول حیواناتی به اندازه بیستون را پایین می کشیدند. این عظیمترین گربه موجود در آن موقع بود.

تحقیقات این دو از زمانی شروع شد که پروفسور اورکات زمانی دانشجوی تحصیلات تکمیلی بود و یک استخوان فوقانی بازو را در موزه تاریخ طبیعی و فرهنگی دانشگاه اورگان مشاهده کرد که به طور مبهم برچسب گربه روی آن خورده بود.

محققان شش نمونه دسته بندی نشده دیگر را در مجموعه های مختلف از جمله در موزه دیرین شناسی دانشگاه کالیفرنیا ، موزه یادبود تگزاس و موزه تاریخ طبیعی آیداهو پیدا کردند.

تحقیقات بعدی نشان داد که دندان های جلویی این گربه به اندازه بازوی اوست.

عظیمترین فسیلی که از این جانور کشف شده بیش از 18 اینچ (46 سانتی متر) و 1.7 اینچ (4.3 سانتی متر) قطر داشت.

برای مقایسه ، طول استخوان بازو یک شیر نر بالغ به طور متوسط حدود 13 اینچ (33 سانتی متر) است.

یکی از داستان های این است که نمونه ای دیگر از این گربه غول پیکر در موزه های غرب آمریکای شمالی مشاهده شده است.

مدل های مختلف نشان می دهد این گربه ها حتی می توانسته دایناسور شکار نمایند. تحقیقات بعدی نشان داد که این گربه های درنده و خطرناک حتی می توانستند کرگدن ها و سایر جانداران عظیم جثه را هم شکار نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1612

به "آشنایی با یک درنده خوفناک (تصاویر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با یک درنده خوفناک (تصاویر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید