آژانس: سطح غنی سازی اورانیوم در تأسیسات نطنز به 63درصد رسیده است

به گزارش مجله تور مالزی، خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داد که بر اساس نمونه گیری های اجرا شده توسط بازرسان این نهاد، سطح غنی سازی اورانیم در تأسیسات غنی سازی نطنز به 63درصد رسیده است.

آژانس: سطح غنی سازی اورانیوم در تأسیسات نطنز به 63درصد رسیده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز سه شنبه شب گزارش داد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی با استناد به نمونه گیری های اجرا شده توسط بازرسان خود در ایران اعلام کرده است که سطح غنی سازی اورانیوم در تأسیسات هسته ای نطنز به 63 درصد افزایش یافته است.

روز سه شنبه 24 فروردین سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات پیرامون احیای برجام، گفت که ایران قصد دارد غنی سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد را در تأسیسات هسته ای خود آغاز کند و این تصمیم را به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسانده است.

متعاقباً بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامه ایران به آژانس برای آغاز غنی سازی 60درصدی در راستای دستور رئیس جمهور گفت که مقدمات اجرایی این کار از سه شنبه شب (24 فروردین) در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز می شود.

روز شنبه 28 فروردین ماه آژانس بین المللی انرژی اتمی طی بیانیه ای در خصوص غنی سازی 60درصدی در تأسیسات نطنز گفت: آژانس امروز تأیید کرد که ایران از طریق گازدهی UF6 غنی سازی شده تا سطح 5 درصد به دو آبشار از سانتریفیوژهای IR-4 و IR-6 به طور همزمان، اقدام به غنی سازی اورانیوم 235 تا سطح 60 درصد در کارخانه غنی سازی سوخت هسته ای نطنز کرده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1600

به "آژانس: سطح غنی سازی اورانیوم در تأسیسات نطنز به 63درصد رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس: سطح غنی سازی اورانیوم در تأسیسات نطنز به 63درصد رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید