باستان شناسان در هلند معبدهای رومی و سنگهای مقدس را از زیر خاک بیرون کشیدند (تور ارزان هلند)

به گزارش مجله تور مالزی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، باستان شناسان در هلند معبدهای رومی و سنگهای مقدس را از زیر خاک بیرون کشیدند.

باستان شناسان در هلند معبدهای رومی و سنگهای مقدس را از زیر خاک بیرون کشیدند (تور ارزان هلند)

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

کاوشگران درون یکی از معبدهای رومی چندین تکه سنگ کشف کردند که مختص الهه و ایزدان مختلف ساخته شده بودند.

باستان شناسان هلندی در جریان یک کنفرانس خبری کشف این مکان باستانی را یک دستاورد ویژه توصیف کردند.

با اینکه یکتاپرستی در این منطقه وجود داشت اما امپراتوری روم در مجموع یک تمدن چندخداپرست محسوب میشد. در نتیجه مردم این قلمرو برای پرستش الهه و ایزدان مختلف به معبدهای سنگی می رفتند و به وسیله سنگ ها و مجسمه هایی که به عنوان محراب در نظر گرفته میشدند، آنها را می پرستیدند.

Herwen-Hemeling نام یک محوطه باستان شناسی واقع در خلدرلاند استانی در شرق مرکزی هلند است. این محوطه در فاصله قرنهای یکم و چهارم به عنوان خط مقدم رومیان عمل میکرد و در محل اتصال راین به رودخانه وال بود که در سال 2021 باستان شناسان یک بنای مقدس رومی نسبتاً سالم را کشف کردند.

دو سال پیش گروهی از باستان شناسان چند بنای مقدس را در Herwen-Hemeling شناسایی کردند. با اینکه سنگهای بیشتر ساختمان های رومی پس از سقوط این امپراتوری در قرن پنجم میلادی کنده شده و تغییر کاربری داده شدند، به دلایلی این مکان تا حد زیادی دست نخورده به جای مانده است.

از سال 2021 تا به امروز کاوشگران انبوهی از گچ های آهکی رنگ شده، مجسمه های شکسته و نقش برجسته های حکاکی شده ای را کشف نموده اند که مجموعه ای از خدایان و الهه ها را به تصویر می کشند.

رومی ها مانند بسیاری از فرهنگ های دیگر معمولا بناهای مقدس خود را در زمین های مرتفع می ساختند. از دلایل این کار به جلوگیری از سیل و نزدیک شدن به خدایان و الهه ها میتوان اشاره نمود. رومی ها مجموعه معبدها را در ارتفاعات Herwen-Hemeling بنا کردند و سپس ارتفاع آن را به صورت مصنوعی بالا بردند. کشف بقایای زغال چوب نشان می دهد که آتش های بزرگی برای قربانی کردن در اطراف معابد بالای تپه ایجاد شده که در شب چشم انداز بسیار ترسناکی برای قبایل اطراف ایجاد میکرد.

باستان شناسان تا به امروز شواهد حداقل دو معبد سنگی را یافته اند. معبد اول یک معبد گالو رومی با دیوارهای رنگارنگ و یک سقف کاشی کاری شده است و معبد دوم با دیوارهای زیبا نقاشی شده بسیار دیدنی است. در نزدیکی مرکز معبد دوم سنگ بسیار بزرگی شناسایی شد که گمان می رود کاربرد ویژه ای داشته باشد و یک راه پله سنگی نیز کشف شد که دسترسی افراد به آب را فراهم میکرد.

در داخل این مکان، محققان ده ها محراب کوچک به شکل سنگ را پیدا کردند که به سه ایزد اختصاص داشتند.

براساس بیانیه مطبوعاتی باستان شناسان، این سنگ های مقدس به وسیله سربازان ارشد رومی برای وفای به عهد به خدایان برگزیده خود در این مکان قرار داده شده بودند.

منبع: همگردی
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2138

به "باستان شناسان در هلند معبدهای رومی و سنگهای مقدس را از زیر خاک بیرون کشیدند (تور ارزان هلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستان شناسان در هلند معبدهای رومی و سنگهای مقدس را از زیر خاک بیرون کشیدند (تور ارزان هلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید