آنالیز لپ تاپ ایسوس ویووبوک R521JA: یک انتخاب مالی خوب برای مصارف عمومی

به گزارش مجله تور مالزی، ویووبوک R521JA یکی از لپ تاپ های مالی ایسوس برای بازار ایران و همین طور بازارهای رده پایین جهان است.

آنالیز لپ تاپ ایسوس ویووبوک R521JA: یک انتخاب مالی خوب برای مصارف عمومی

لپ تاپ R521JA در انواع پیکربندی با رم 4 تا 12 گیگابایت و پردازنده Core i3 تا Core i7 عرضه شده و همین تنوع باعث می گردد همه طیف کاربری از دانش آموز و دانشجو تا کاربران مالتی مدیا و مهندسان مشتری آن باشند.

طراحی

طراحی نسبتا خوب و شیک این محصول در کنار جنس بدنه با کیفیت و تعیینات سخت افزاری و درگاه ها عاملی برای پرفروش بودن این لپ تاپ ایسوس ویووبوک R521JA شدند.

وزن این لپ تاپ فقط 1.8 کیلوگرم است؛ یعنی از 2 کیلوگرم پایین تر و ضخامتی 22.9 میلی متر دارد. این دو تعیینه نشان می دهند یک لپ تاپ قابل حمل است و می توانید به راحتی در کوله و کیف همراه خود به مکان های مختلف ببرید.

صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی (1900 در 1080 پیکسل) است که باز برای کارهای روزانه و اداری کفایت می نماید. عظیمی صفحه نمایش یک مزیت برای مصارف دانشجویی است.

به ویژه، حاشیه های باریک اطراف صفحه نمایش، هم بر زیبایی نمایشگر افزوده اند و هم باعث عظیمی بیشتر صفحه نمایش می شوند. این نمایشگر از یک روکش مات هم سود می برد تا استفاده از آن در بیرون از خانه و زیر نور شدید آفتاب برای کاربران میسر باشد.

صفحه کلید و ترک پد این دستگاه هم نسبتا عظیم و با فضای کافی برای تکیه گاه دست طراحی شدند. صفحه کلید استاندارد و دارای بخش کلیدهای عددی (unmpad) است. کلیدهای اصلی که زیاد با آن ها کار داریم؛ نسبتا عظیم هستند و در جای مناسبی طراحی شدند.

کلیدها از هم فاصله دارند و پلاستیکی هستند تا نتوانیم بگویی کیفیت خیلی بالایی دارند. همین طور، در غالب مدل های این لپ تاپ شاهد صفحه کلید فارسی نیستیم و باید برای آن یک برچسب کلیدهای فارسی بخرید

در ترک پد، سنسور اثر انگشت کار شده ولی در گوشه بالا سمت راست و یک فضای مربعی کوچک است تا مزاحم کار شما نگردد.

امکانات ارتباطی

در کناره سمت راست لپ تاپ ایسوس R521JA که باریک و ظریف ساخته شده؛ اسلات کارت حافظه اس دی، جک هدفون 3.5 میلی متری، درگاه HDMI، درگاه USB 3.0 و سوکت شارژ باتری دستگاه را می بینیم.

در کنار سمت چپ که خلوت تر است؛ دو درگاه USB 2.0 قرار گرفتند. اینکه در هر دو طرف این دستگاه شاهد درگاه های USB هستیم؛ یک مزیت طراحی است و اجازه می دهد بتوانید دستگاه های جانبی را به طرفین لپ تاپ نصب کنید.

در این لپ تاپ از درایو نوری دی وی دی و درگاه شبکه اترنت خبری نیست. افرادی که می خواهند دائما با درایو نوری کار نمایند؛ باید یک درایو خارجی بگیرند یا قید خرید این لپ تاپ را بزنند. برای اتصال به اینترنت و شبکه هم باید از وای فای استفاده کرد یا اینکه یک مبدل USB به RJ45 خرید تا بگردد کابل شبکه را مستقیم به لپ تاپ وصل کرد. وب کم دارد و در حاشیه بالای لپ تاپ نصب شده است.

سخت افزار

لپ تاپ های ایسوس R521JA با پردازنده های Core i3 و Core i5 و Core i7 نسل دهم اینتل روانه بازار شدند و از 4 گیگابایت رم تا 12 گیگابایت رم دارند.

در بازار ایران بیشتر شاهد مدل های Core i3 و Core i5 با رم های 4 و 8 و 12 گیگابایت هستیم.

تعیین است که مدل دارای پردازنده Core i3 و 4 گیگابایت رم (مدل R521JA-BQ083) برای مصارف عمومی و دانش آموزی/دانشجویی مناسب است. این مدل هم اکنون در بازار ایران قیمتی نزدیک به 16.5 میلیون تومان دارد.

مدل دارای پردازنده Core i5 با 8 گیگابایت رم که برای مصارف مهندسی و نرم افزارهای معماری و طراحی مناسب تر به نظر می رسد؛ قیمتی نزدیک به 25 میلیون تومان پیدا نموده است.

حتی مدلی از لپ تاپ R521JA با پردازنده Core i3 نسل دهم و رم 12 گیگابایت در بازار داریم که قیمتی نزدیک به 22 میلیون داشته و تا حدودی می تواند مشکل کندی اجرای نرم افزارها در آینده را حل نماید.

برای غالب این لپ تاپ ها از کارت گرافیک مجتمع UHD Graphics اینتل استفاده شده است تا مطمئن باشیم با لپ تاپی برای گیمینگ و کارهای سنگین پردازشی ویدئویی روبرو نیستیم. در بعضی مدل های Core i5 شاهد کارت گرافیک انویدیا MX110 با 2 گیگابایت رم جداگانه هستیم.

فضای ذخیره سازی این لپ تاپ ها هم عمدتا شامل 1 ترابایت هارددیسک است ولی باز در بعضی مدل های مانند همان مدل Core i3 با 12 گیگابایت رم، یک درایو SSD به ظرفیت 128 گیگابایت برای نصب ویندوز و نرم افزارها تدارک دیده شده است.

قدرت پردازشی لپ تاپ کاملا بستگی به انتخاب شما دارد و اینکه چقدر بودجه برای خرید این لپ تاپ کنار گذاشته اید.

مسلما مدل های Core i3 با 4 گیگابایت رم برای مصارف دانش آموزی مناسب هستند؛ سری Core i5 با 8 گیگابایت رم و کارت گرافیگ مجزا برای مصارف مهندسی پیشنهاد می شوند.

حرف آخر

اگر دنبال لپ تاپ با جنس و کیفیت خوب ولی قیمت مناسب و پیکربندی های مختلف در بازار ایران هستید؛ لپ تاپ ایسوس ویووبوک R521JA می تواند یک گزینه خوب باشد.

نیازتان را تعیین کنید و بعد دنبال یک مدل مناسب از ایسوس R521JA با توجه به بودجه تان باشید. از دانش آموز و دانشجو تا مهندسان و برنامه نویسان و فریلنسرها می توانند مشتری و خریدار این لپ تاپ باشند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1195

به "آنالیز لپ تاپ ایسوس ویووبوک R521JA: یک انتخاب مالی خوب برای مصارف عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز لپ تاپ ایسوس ویووبوک R521JA: یک انتخاب مالی خوب برای مصارف عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید