برترین سوغات ترکیه، سوغاتی اصیل ترکیه را بشناسید

به گزارش مجله تور مالزی، معروف ترین سوغاتی اصیل ترکیه | در سفر با تور ترکیه چه سوغاتی بخرم ؟

سفر به ترکیه بی اغراق یکی از سفر های پر هیجان و بی مانند است، اگر می خواهید دلی به دریا بزنید و با هزینه ای مناسب سفری لذت بخش را تجربه کنید، تور ترکیه یکی از سفر هاییست که باید با آن سفر کرد و از لحظه به لحظه آن استفاده کرد. اما، سوغاتی خوب ترکیه را نباید فراموش کرد. در هنگام سفر به ترکیه تهیه سوغاتی برای کسانی که دوستشان داریم یکی از دغدغه هاییست که اگر قبل سفر در رابطه با آن اطلاعاتی داشته باشیم این دغدغه تبدیل به یکی از خاطرات خوش ما در ترکیه می گردد. و هنگام خرید برترین انتخاب را خواهیم داشت. از این گذشته، سوغاتی ها همواره یادگار شیرین شما از سفر بوده و چه بهتر که هنگام خرید، سوغاتی اصیل و مخصوص آن اقلیم و کشور را به یادگار ببریم.

برترین سوغات ترکیه، سوغاتی اصیل ترکیه را بشناسید

بهترین تجربه سفر را با تورهای سفر به ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

خبر خوب اینکه ترکیه پر است از سوغاتی های اصیلی که نه تنها یادگار روز های خوب شما در سفر با تور ترکیه خواهند بود، بلکه در تزیین و دکور خانه شما هم می تواند تاثیر گذار باشد. در ادامه لیستی از بهترین سوغاتی های ترکیه را برای شما فراهم نموده ایم.

سوغاتی های اصیل و مخصوصی که باید در سفر با تور ترکیه خرید :

بهترین سوغاتی صنایع دستی در ترکیه :

نماد چشم نظر - the blue evil eye :

در طول سفر به ترکیه، هنگام گشت و گذار و خرید حتما نماد چشم زخم های آبی رنگ نظر شما را به خود جلب خواهد نمود، تقریبا در هر مغازه، خانه یا اداره و ماشاینی که وارد شوید می بینید که نماد چشم زخم های آبی رنگ در یک گوشه نظر ها را به خود جلب مس کند. مر دم ترکیه همچون بیشتر مردم ما بر این اعتقاد اند که نماد چشم زخم نظر ها و افکار بد را دور نموده و با آویزان کردن آن افکار و موج بد از شما دور می شود. چشم زخم آبی به اشکال مختلفی مانند زیور آلات، ظروف، جاکلیدی و بدلیجات در ترکیه فراوری و عرضه می شود. بعلاوه می توانید سازه های دستی آن را هم تهیه کنید و به اسم سوغاتی دستی ترکیه هدیه دهید.

فرش دستباف ترکیه - Turkish carpets :

یکی از زیبا ترین و البته گران ترین سوغاتی های ترکیه، فرش دستباف ترکی است که زنان ترکی برای ساخت آن ماه ها و حتی سالها زمان صرف می نمایند. فرش های ترکیه به علت طرح ها سنتی زیبا و کیفیت ساخت یکی از سوغاتی های محبوب ترکیه محسوب می شود. فرش های ترکیه را می توانید در میزان های مختلف از عظیم تا کوچک تهیه کنید. و اما این نکته مهم را از قلم نیاندازید : در هنگام خرید فرش ترکی مراقب باشید تا به جای فرش ترکی، فر چینی نخرید! بغضی از فرش فروشی های ترکیه به جای فرش اصیل ترکیه، فرش چینی را به فروش می رسانند. اگر قصد خرید فرش دستباف و اصیل ترکیه را دارید پیش از خرید، پیش از خرید حتما با نکات و تفاوت های فرش دستبافت و ماشینی و چینی آشنا شوید. چگونه فرش ترکیه ای دستباف و با کیفیت را تشخیص دهیم؟

ظروف سفالی و مسی ترکیه - copper and ceramics Turkish :

ظروف سفالی ترکیه یکی دیگر از سوغاتی های زیبای ترکیه است که در هر کجای ترکیه می توانید پیدا کنید، اما شهر آوانوس در کاپادوکله به علت فراوری این ظروف در طرح های بسیار زیبا معروفیتی دو چندان دارد. صنعتگران محلی ترکیه خاک رس مورد احتیاج برای ساخت ظروف سفالی را از رودخانه قرمز تهیه نموده و به کار می گیرند. در هنگام خرید ظروف سفالی در بعضی از مغازه ها می توانید حتی شاهد کار سفالگران باشید و خوئتان پش چرخ سفالگری بشینید.

ظروف مسی ترکیه هم که به کوزه ها و قابلمه هایش معروف است، جزو دیگر سوغاتی های محبوب دست ساز ترکیه است. ظروف مسی در ترکیه هنوز با تکنیک های قدیمی فراوری می شود، از این رو ظروف مسی ترکیه از دیگر سوغاتی های زیبا و مجذوب کننده ترکیه محسوب می شود.

بهترین سوغاتی خوراکی ترکیه - استانبول:

راحت الحلقوم - Turkish delight :

اگر عاشق شیرینی هستید، اگر می خواهید شیرینیه سنتی عثمانی ترکیه را تجربه کنید، راحت الحلقوم ترکیه را از قلم نیاندازید. اشتباه نکنید، راحت الحلقوم ترکیه مانند ایران نیست. در هرکجای این کشور زیبا شیرنی های راحت الحلقوم در ابعاد و میزان ها و طعم های مختلف پیدا خواهید کرد. طعم بی نظیر و شیرین راحت الحلقوم ترکیه از مزه های نابیست که لذت سفر شما به این کشور را شیرین تر می نماید.

باقلوا استانبول ترکیه - Turkish baklava :

بدون خرید شیرنیه فوق العاده و بی نظیر باقلوا، ترکیه را ترک نکنید. شیرنیه لایه لایه ای که با انواع مغز های گردو و پسته پر شده است و با عسل و شیره شیرین شده است. باقلوا بی اغراق یک از شیرنی های خوشمزه جهانست. باقلوای ترکیه مخصوص استانبول است، اما در هر شهری که باشید می توانید سوغتی خوشمزه ترکیه را تهیه کنید. خوشمزه ترین باقلوای اصیل ترکیه کدام است؟

قهوه ترک - Turkish coffee :

حتما تا به حال تعریف طعم و مزه عالی قهوه ترک را شنیده اید، برای خرید بهترین نوع قهوه ترک خود را آماده کنید. حتی اگر قهوه دوست ندارید، قهوه ترکی نوشیدنی دلچسبید که فراموش نکنید. پس از بازگشت از سفر خود با تور ترکیه خود را به یک فنجان قهوه ترک دلچسب مهمان کنید، یک جا بشینید و خاطرات شیرین خود در طول سفر با تور ترکیه را یاد آور شوید. نگران طرز دم کردن قهوه ترکی هم نباشید، با طرز درست دم و سرو کردن قهوه ترکیه آشنا شوید: چطور قهوه ترک را ماننده ترکیه ای ها درست کنیم؟

ادویه ترکیه - Turkish spices :

اگز نمی دانید بدانید که ترکیه، مخصوصا استانبول به شهر ادویه مشهور و معروف است. ادویه ترکی از آن دسته اجناسیست که می بایست در سفر به ترکیه خریداری کرد. کیفیت و مرغوبیت ادویه جات در ترکیه علاقه مندان به غذا، عطر و طعم را جذب خود نموده است.مخصوصا زعفران ترکیه از سوغاتی های مخصوص و اصیل ترکی محسوب می شود.

خرید پوشاک در ترکیه - خرید لباس از بهترین مراکز خرید ترکیه

در طول سفر با تور ترکیه، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، مراکز عظیم و قیمت باور نکردنی پوشاک ترکیه شما را وسوسه به خرید می نماید. پوشاک مرغوب ترکیه به خوش دوختی و مرغوبی الیاف معروفیت دارد، قیمت مناسب انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه ترکیه به همراه کیفیت عالی آن باعث شده تا پوشاک هم جزو سوغاتی های ترکیه بدیل شود. از قیمت انواع لباس برند و مرغوب در ترکیه حتما متعجب خواهید شد. در مراکز خرید ترکیه می توانید از نمایندگی های انواع برند ها و مارک ها مطرح جهان در مناسب ترین قیمت خرید کنید و آخرین مدل و مد روز لباس را تهیه کنید. اما عجله نکنید، پیش از خرید، با بهترین برند های ترکه و مراکز خرید برجسته ترکیه آشنا شوید :

بهترین مراکز خرید معروف ترکیه کجاست؟

برند های مطرح ترکیه را بشناسید؟

منبع: ترکیه رویایی
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1687

به "برترین سوغات ترکیه، سوغاتی اصیل ترکیه را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سوغات ترکیه، سوغاتی اصیل ترکیه را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید