معرفی خوشمزه ترین غذاهای خیابانی جهان

به گزارش مجله تور مالزی، خوشمزه ترین غذاهای خیابانی جهان معرف بخشی از فرهنگ آن منطقه بوده و یکی از مجذوب نماینده های قسمت های سفر محسوب می شوند. اغلب مسافران سعی می نمایند تا از فهرست برترین غذاهای خیابانی جهان، یکی را انتخاب نموده و آن را برای یک بار هم که شده امتحان نمایند. حال این سوال پیش می آید در شهر یا کشوری که هیچ شناختی از آن نداریم چه غذایی بخوریم؟! یا کجا غذا بخوریم که بعد از خوردن آن پشیمان نشویم؟! این مسئله خصوصا برای افرادی که از چشیدن طعم های تازه و امتحان کردن غذایی که نمی شناسند، کمی می ترسند، بسیار مهم است. نکته ای که باید به آن در لذت بردن از برترین غذاهای خیابانی جهان توجه داشته باشید این است که برای چشیدن عطر و طعم یک غذای محلی باید آن را در کنار بومی های منطقه و همراه با آن ها نوش جان کنید. پس رستوران های شیک و لوکس را فراموش نموده و برای غذا خوردن به خیابان ها و بازارها بروید. تهیه محبوب ترین غذاهای خیابانی جهان از فروشندگان دوره گرد یا دکه های خیابانی و خوردن آن ها به همراه محلی ها به شما یاری می نماید تا با فرهنگ و آداب و رسوم آن ها بیشتر آشنا شده و سفر لذت بخش تر و خاطره انگیزترین برای خود بسازید.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای خیابانی جهان

غذاهای خوشمزه ایرانی در رشت

اولین کشوری که در این جا از آن یاد می کنیم، کشور ایران است. همان طور که می دانید ایران کشوری کهن با فرهنگی غنی و متنوع هست. علاوه بر آداب و رسوم، صنایع دستی، نوع گویش و تفاوت های دیگری که در استان ها و شهرهای کشورمان شاهد آن هستیم، هنر آشپزی ایرانی نیز با توجه به هر منطقه و مواد غذایی خاص آن بخش، متفاوت می باشد. استان گیلان یکی از زیباترین استان های کشورمان است که غذاهای آن در بین تمامی مردم ایران شناخته شده است. غذاهای خوشمزه شمالی در بین محبوب ترین غذاهای خیابانی جهان نه تنها در بین ایرانیان بلکه در سطح بین المللی و در بین گردشگران خارجی نیز علاقمندان بسیاری دارد. اگر تا به امروز در سفر خود به شمال، به رستوران های می رفتید و سفارش غذاهای محلی شمالی را می دادید، در سفر بعدی خود حتما از کباب فروشی های خیابانی نیز بازدید نموده و طعم دلچسب و خوشمزه کباب های آن ها را بچشید. عطر و بوی این کباب ها از فاصله ای دور به مشام رسیده و گردشگران خوش اشتها را به سمت خود می کشاند. فروشندگان خیابانی معمولا از گاری های مخصوصی برای فروش کباب استفاده می نمایند و بیشتر در میدان شهرداری و خیابان های منتهی به آن دیده می شوند. کباب گوشت، جگر، جگر سفید، دل و قلوه از جمله کباب هایی است که در این گاری ها طبخ شده و با عطر و طعمی دلپذیر و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می گیرد. طعم فوق العاده این کباب ها در بین بهترین غذاهای خیابانی جهان به خاطر نوع درست کردن آن هاست. این کبابی ها ابتدا گوشت را به خوبی می کوبند و برای چند ساعت در پیاز، دمبه و ادویه جات مختلف می خوابانند. خوردن کباب های خوشمزه در فضای سرسبز شمال و آب و هوای فوق العاده آن یکی از لذت هایی است که پیشنهاد می کنیم هرگز از دست ندهید.

غذاهای تایلندی در بانکوک

یکی از کشورهایی که تنوع غذایی بالایی داشته و برای علاقمندان به غذا و خوردنی بسیار مجذوب کننده است، کشور تایلند است. تنوع غذاهای تایلندی در بین خوشمزه ترین غذاهای خیابانی جهان به حدی بالاست و جاذبه دارد که می توان گفت بعضی از گردشگران فقط به خاطر خوردن این غذاها به تایلند سفر می نمایند. اگر به شهر بانکوک، مرکز تایلند سفر کنید می بینید که تمام خیابان های این شهر از کافه ها، رستوران ها و غرفه های غذایی پر شده است. به هر نقطه ای از این شهر که بروید، بوی غذاهای تایلندی را احساس نموده و به سمت آن کشیده خواهید شد. پیشنهاد می کنیم به جای رستوران شیک و کافه های دنج، بهترین غذاهای خیابانی جهان را از غرفه ها و رستوران های خیابانی تهیه نموده و در کنار مردم محلی آن ها را نوش جان نمایید. خوردن غذاهای سنتی در کنار بومی های تایلندی حس و حال دیگری دارد. شاید به این فکر می کنید که غذای تایلندی با سلیقه و ذائقه شما چندان جور در نمی آید. اما باید بدانید که کشور تایلند تنوع غذایی بالایی دارد. بنابراین می توانید غذایی را سفارش دهید که ظاهر دلپسندی داشته و با مزاج شما نیز سازگار باشد. پیشنهاد ما سوپ های تایلندی، کباب ها، سالادها و غذاهای دریایی هستند. سوپ های تایلندی اغلب با مرغ، میگو، قارچ، شیر نارگیل و سس ماهی تهیه شده و طعمی تند دارند. از بین سالادها نیز می توانید سالاد میگو با بادام زمینی و جوانه بامبو را انتخاب کنید. این سالاد یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سالادهای تایلندی در بین گردشگران است. گوشت گریل شده، اردک کباب شده، املت صدف، موز سرخ شده و نودل ماهی از جمله خوشمزه ترین غذاهای خیابانی تایلند هستند که حتما باید آن ها را امتحان نمایید. نکته جالبی که ممکن است شما را به تعجب وا دارد، قیمت های ارزان غذاهاست. به عنوان مثال یک کاسه سوپ با قیمت یک دلار و کیک ماهی با یک دلار و 50 سنت به فروش می رسد. مسئله بعدی، انتخاب مکان مناسب برای خوردن این غذاها در بین محبوب ترین غذاهای خیابانی جهان است. با توجه به این که تعداد غذاخوری های بانکوک بسیار زیاد است، این سوال پیش می آید که کجا غذا بخوریم که خیالمان راحت تر باشد و لذت بیشتری از آن ببریم. در جواب این سوال باید بگوییم بهترین مکان ها برای خوردن غذاهای خیابانی بانکوک، خیابان شارون کرانگ، پارک لومفینی، ویکتوری مونومت و محله چینی ها می باشند.

غذاهای مکزیکی در مکزیکوسیتی

غذاهای مکزیکی از جمله غذاهایی است که نه تنها در بین مکزیکی ها، بلکه در سایر نقاط جهان نیز جای خود را باز نموده است. تا جایی که رستوران های مکزیکی در کشورهای مختلف مشغول به کار بوده و محبوبیت زیادی در بین مردم دارند. اگر شما نیز علاقمند به غذاهای مکزیکی در بین خوشمزه ترین غذاهای خیابانی جهان هستید، می توانید خوشمزه ترین و خوش طعم ترین آن ها را در شهر مکزیکوسیتی امتحان کنید. پس اگر به کشور مکزیک سفر کردید، این فرصت را از دست ندهید و به جای غذا خوردن در رستوران ها و هتل های این شهر، غرفه های خیابانی را برای این کار انتخاب نمایید. غرفه های غذاهای خیابانی مکزیکوسیتی در تمامی نقاط این شهر، خصوصا در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد دیده می شوند. تاماله و تاکو دو غذای معروف مکزیکی هستند که حتما باید آن ها را امتحان نمایید. برای تهیه تاماله در بین محبوب ترین غذاهای خیابانی جهان گوشت را در خمیر آرد ذرت می پیچیند و با بخار می پزند. برای پخت تاکو نیز نان ذرت یا گندم را با انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی، سبزیجات و پنیر پر می نمایند. وقتی این غذاها را در غرفه های خیابانی میل می کنید می توانید آن ها را همچون محلی ها به سبک خودشان بخورید. به عنوان مثال تاکو در بین بهترین غذاهای خیابانی جهان، غذایی است که مکزیکی ها با دست آن را می خوردند. آنچیلادا، توستادا، تمالی و تورتیلا یا همان نان ذرت، از دیگر غذاهای خیابانی مکزیکوسیتی هستند که هواداران زیادی دارند. محبوبیت غذاهای مکزیکی به علت طعم بی نظیر و عطر و بوی خوب آن های می باشد. علاوه بر این مکزیکی ها غذاهای خود را از موادی سالم تهیه می نمایند و با قیمتی مناسب تحویل مشتری می دهند. اگر در پی بهترین مکان های مناسب برای صرف غذا هستید، پیشنهاد ما ارکاس دِ بلن، کولونیا پولانکو، مرکادو سن ژوئن و بازار محلی کوندسا می باشد.

غذاهای ترکی در استانبول

در بازارها و خیابان های شلوغ شهر استانبول اغذیه فروشان دورگردی دیده می شوند که غذاهای خوشمزه ترکی را به مشتریان عرضه می نمایند. این غذاها بسیار سریع آماده شده و با قیمتی ارزان در اختیار مشتریان قرار می گیرد. از جمله معروف ترین غذاهای خیابانی ترکی که پیشنهاد می کنیم حتما امتحان کنید، ساندویچ گوشت یا دنر کباب است. برای تهیه دنر کباب در بین خوشمزه ترین غذاهای خیابانی جهان گوشت بره، مرغ یا گاو را به صورت تکه های بسیار باریکی درآورده و در پیاز و ادویه جات می خوابانند. سپس در یک ماهیتابه با حرارت بالا تفت می دهند. گوشت های آماده شده را به همراه مخلفات دیگر لای نان باگت قرار داده و سرو می نمایند. ساندویچ ماهی، بورک و دلمه صدف غذاهای پرطرفدار دیگری هستند که می توانید در اغذیه فروشی های خیابانی نوش جان کنید. بورک در طعم های مختلفی تهیه می گردد که از میان آن ها می توان به بورک سیب زمینی، اسفناج، زیتونی و پنیری اشاره نمود. علاوه بر غذاهای خوشمزه ترکی انواع شیرینی ها، کلوچه ها، نان ها و نوشیدنی های استانبول نیز معروف بوده و مورد توجه گردشگران قرار دارند. یکی از انواع نان های پرطرفدار ترکی نان سیمیت است که بسیار ارزان بوده و معمولا در وعده غذایی صبحانه یا میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد.

غذاهای مالزیایی در پنانگ

کشور مالزی، یکی از کشورهایی است که غذاهایش در تمام جهان شناخته شده و در فهرست غذاهای بین المللی رستوران ها واقع شده است. غذاهای مالزیایی از آشپزی چینی، هندی و اندونزیایی تاثیر گرفته و تنوع بسیار بالایی دارد. شهر پنانگ، یکی از توریستی ترین و پرطرفدارترین شهرهای مالزی است که علاوه جاذبه های دیدنی و فوق العاده، به علت خوراکی های متنوع و خوشمزه ای که دارد، به مرکز غذای مالزی تبدیل شده است. تا جایی که در سال 2014 به عنوان بهترین مقصد گردشگری غذایی در جهان معرفی گردید. غذاهایی که در پنانگ تهیه می شوند ترکیبی از آشپزی سنتی کشورهای مختلف بوده و دستور تهیه بعضی از آن ها صدها سال قدمت دارد. پس پیشنهاد می کنیم خوردن غذاهای سنتی پنانگ را در بین محبوب ترین غذاهای خیابانی جهان هرگز از دست ندهید. کاریمی و پاپیا دو غذای محبوب مالزیایی هستند که از مواد غذایی دریایی تهیه می شوند. کاریمی ظاهری بسیار مجذوب کننده داشته و از میگو به همراه فلفل قرمز، سیر، موسیر درست می گردد. برای تهیه پاپیا در بین خوشمزه ترین غذاهای خیابانی جهان از میگوی پوست کنده و گوشت خرچنگ در کنار سبزیجاتی مانند شلغم و برگ های کاهو استفاده شده و به همراه یک سس مخصوص سرو می گردد. سوپ های مالزیایی نیز در جهان زبانزد بوده و هواداران بسیاری دارند. پکوی چیاپ یکی از محبوب ترین سوپ های پنانگ است که در طبخ آن از رشته و اردک استفاده می گردد. برای خوردن غذاهای خوشمزه پنانگ، پیشنهاد می کنیم سری به محله چینی ها، منطقه توریستی گورنی درایو (gurney drive) و لبو کیمرلی (Lebuh Kimberley) بزنید.

غذاهای بلژیکی در بروکسل

اگر به کشور بلژیک سفر کردید، وافل بلژیکی را از دست ندهید. این وافل یکی از بهترین غذاهای خیابانی جهان است و هواداران زیادی در سراسر جهان دارد. وافل بلژیکی را می توانید در کشورهای دیگر نیز پیدا کنید، اما وافلی که در شهر بروکسل، مرکز بلژیک پخته می گردد چیز دیگری است. وافل های این شهر معروفیت زیادی در جهان دارد، تا جایی که می تواند علت سفر گردشگران به این شهر باشد. بروکسل وافل در واقع نوعی خمیر است که از آرد به همراه شکر، شیر، تخم مرغ، روغن، وانیل و بکینگ پودر تهیه شده و از ساندویچ ساز یا وافل ساز برای پخت آن استفاده می گردد. این وافل ها به همراه شکلات و انواع نوشیدنی ها سرو می شوند. کامیون هایی در سراسر بروکسل وجود دارند که وافل بلژیکی را به همراه تنقلات دیگری چون میوه، آجیل، شکلات و نوتلا برای مشتریان سرو می نمایند. اسموت بولن، مولس فرایتس و واترزویی از جمله خوشمزه ترین غذاهای خیابانی جهان است که می توانید در بروکسل نوش جان کنید. واترزویی نوعی سوپ بلژیکی است که از نشاسته ذرت، مرغ، تره و هویج و دیگر مواد تهیه می گردد. مولس فرایتس به صدف با سیب زمینی سرخ نموده گفته می گردد که غذایی بسیار لذیذ و خوشمزه است. غذای سنتی اسموت بولن نیز از شیر، تخم مرغ، خمیر مایه تهیه می گردد. با توجه به اینکه بروکسل شهر نسبتا گرانی است، انتخاب غذاهای خیابانی می تواند بسیار ارزان بوده و هزینه های سفر شما را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد. غذاهای خیابانی بروکسل در بین بهترین غذاهای خیابانی جهان معمولا در کامیون های متحرکی عرضه می شوند و این کامیون ها در سراسر شهر پراکنده شده اند. ال کامپیون، پتیت نوگ، ون میتن و میدان دو ویوکس از جمله مکان هایی هستند که می توانید کامیون های غذاهای خیابانی را در آن ها پیدا کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2144

به "معرفی خوشمزه ترین غذاهای خیابانی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی خوشمزه ترین غذاهای خیابانی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید