تور ارزان اروپا: برترین پارک های اروپا در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت اول)

به گزارش مجله تور مالزی، شهر های اروپایی پارک های زیبا و چشم نوازی دارند که برای زمان استراحت گردشگران به دور از شلوغی شهر بسیار مناسب هستند.

تور ارزان اروپا: برترین پارک های اروپا در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت اول)

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اروپا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. به دلایل زیاد و خوبی، کشور های اروپایی در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیری در صنعت گردشگری خود بوده اند. بعلاوه قاره سبز دارای شهر های تاریخی بسیاری است و جاذبه های گردشگری زیادی دارد. علاوه بر مکان های تاریخی، اروپا دارای طبیعت بی نظیری است که در هیچ جای جهان نمونه آن را نمی توان یافت. در کنار این صنعت، طبیعت و جاذبه ها، فرهنگ گردشگری نیز در این قاره پیشرفت بسیاری داشته است.

17. پارک ماریا لوئیزا (Parque de Maria Luisa) سویا، اسپانیا

سویا به اسپانیای کوچک ملقب است. غذاهای محلی، معماری، پایکوبی فلامنکو و علاقه زیاد به گاوبازی این شهر را به نمونه کوچکی از اسپانیا بدل نموده است. با این وجود پیاده روهای سویا در فصل تابستان به سرعت گرم می گردد و آفتابش کمی آزاردهنده است.

به همین علت پارک ماریا لوئیزا یکی از جاذبه های مهم شهر سویا است. این پارک از طریق درخت های بلند پوشیده شده و تمامی جهت های پیاده رویش با سایه درختان همراه است. ماریا لوئیزا در گذشته باغ سلطنتی بوده است و تعداد بی شماری فواره و مکان دنج در آن وجود دارد. شما می توانید در این پارک قدم بزنید، دوچرخه سواری کنید، اسب سواری کنید یا یک درشکه کرایه کنید. پارک ماریا لوئیزا با وجود گونه های مختلف گیاهی و جانوری بومی و خاص خود، مکان مناسبی برای استراحت بعد از یک گردش طولانی در شهر سویا است.

16. پارک تمپل هافر فلد برلین (Tempelhofer Feld)، آلمان

مرکز آلمان منزلگاه بسیاری از جاذبه های گردشگری به جا مانده از جنگ جهانی دوم و دوره پرده آهنین است. تمپل هافر فلد نمادی از کاراکتر آلمانی ها و رابطه شان با گذشته آشفته شان است.

این پارک زمانی یک میدان رژه نظامی بوده است که آخر هفته ها و در تعطیلات مردم نیز اجازه داشتند از آن استفاده نمایند. در سال 1920 یک فرودگاه در آن ساخته شد. با این حال 88 سال بعد این زمین به پارک عمومی تغییر کاربری پیدا کرد. امروزه این پارک پاتوق ورزشکاران برای دوچرخه سواری و اسکیت است. علاوه بر این یک پروژه بوستان شهری نیز در حال اجرا است که محل بی نظیری برای پیک نیک های خانوادگی است.

15. پارک برناردین (Bernardine Gardens) ویلنیوس، لیتوانی

کشور لیتوانی یکی از کشور های حوزه های بالتیک است. این کشور زیبا همواره به عنوان جواهر پنهان اروپا شناخته می گردد. ویلینیوس مرکز این کشور دارای تاریخ غنی است که از طریق معماری، فرهنگ و مردمان خود داستان مهمی را بازگو می نماید. در هیچ جای دیگری مانند پارک برناردین این تاریخ جشن گرفته نمی گردد.

پارک برناردین که در اصل در قرن 18 از طریق یک هنرمند بومی ساخته شد، در باسازی های اخیرش به شکوه سابق خود برگشته است. جهتهای پیاده روی کنار رودخانه ، آب نماهای زیبا و میدان مرکزی این پارک همچون نسخه اصلی پارک قبل از جنگ جهانی دوم است. عناصر گیاهی پارک نیز دارای تاریخچه خاصی است. پارک برناردین در میان درختان شگفت انگیز خود سه درخت از قدیمی ترین درخت های بلوط ویلینوس را در خود جای داده است. مسن ترین آن ها 300 سال سن دارد. برناردین یک بخش مدرن و امروزی نیز دارد. آب نمای موزیکال در میدان مرکزی پارک یکی از جاذبه های هیجان انگیز است که هر دو موسیقی کلاسیک و مدرن را اجرا می نماید.

14. پارک ادواردو هفتم (Eduardo VII) لیسبون، پرتغال

لیسبون یکی از شهر های اروپایی است که همواره دست کم گرفته می گردد. پارک ادواردو هفتم یکی از برترین جاذبه های گردشگری این شهر است. موقعیت جغرافیایی عالی این پارک منظره بی نظیری از مرکز پرتغال را به نمایش می گذارد. بعلاوه ادواردو یکی از مکان های محبوب میان افراد محلی برای استراحت و سرگرمی است. علاوه بر این ها فضای سبز وسیع پارک، مکان مناسبی برای برگزاری فستیوال ها و جشن های فرهنگی است.

اگر آنقدر خوش شانس هستید که بتوانید بین ماه های اردیبهشت تا شهریور به لیسبون بروید، حتما در یکی از کنسرت های رایگان جاز (jazz) شرکت کنید. مطمئن باشید همواره به عنوان یکی از خاطره های خوش سفرتان از آن یاد می کنید. این پارک محیط محبت آمیز و گرمی دارد و به راحتی می توانید با آدم های تازه دیدار کنید و با فرهنگ شان بیشتر آشنا شوید.

13. پارک ووندل (Vondelpark) آمستردام، هلند

پارک ووندل که در دهه 60 میلادی مرکز تجمعات هیپی ها شناخته می شد، امروزه جو خوب و صمیمی دارد که برای افراد بومی و حتی گردشگران نیز مجذوب کننده است. برترین راه برای لذت بردن از این پارک دوچرخه سواری است. جهت های مجذوب کنندهی که در این پارک زیبا قرار گرفته است، شما را از کنار درختان، دریاچه ها و نماد های هنری عبور می دهد.

در طول سال همواره کار های مختلفی برای انجام دادن در این پارک وجود دارد. کلاس های یوگا معمولا در فضای باز پارک برگزار می گردد. علاوه بر این جشنواره ها و تئاتر های مختلفی شامل پایکوبی، اجرای بچه ها، کمدی و موسیقی نیز برگزار می گردد. بعلاوه کافه و رستوران های درجه یکی را نیز در ووندل پارک می توان پیدا کرد. هرچند این پارک سالانه بیش از 10 میلیون بازتماشاماینده دارد، اما باز هم می توان مکان های دنج و خلوتی نیز در آن پیدا کرد.

12. پارک کوهستانی لیکابتوس (Lycabettus Hill) آتن، یونان

این تپه سنگ آهکی وسیع یکی از نشانه های شاخص شهر آتن است. این تپه که در حومه شهر قرار گرفته است، نمای بی نظیری از شهر آتن، که به عنوان مهد تمدن غربی شناخته می گردد، به بیننده می دهد. لیکابتوس که با درختان بلند کاج پوشیده شده، برترین راه برای خروج از شهر و لذت بردن از منظره شهر آتن است.

شما می توانید یک روز را برای صعود از تپه بگذارید یا از طریق تله کابین به بالای تپه برسید. فقط کافی است که به نوک تپه برسید تا از جاذبه های متعددش لذت ببرید. کلیسای سنت جورج در بالای تپه و رستوران های متعددی نیز در اطرافش قرار گرفته است. با این حال مهم ترین جاذبه این پارک تئاتر، فضای بازش است. از آنجایی که جشن های بی نظیر یونانی ها همواره در فضای باز برگزار می گردد، این پارک مکان مناسبی برای شرکت در جشن های سنتی و آشنا شدن با فرهنگ یونانی است. هردو گروه یونانی و بین المللی در این پارک اجرا برگزار می نمایند.

11. پارک فونیکس (Phoenix) دوبلین، ایرلند

این پارک ملی 354 ساله یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری برای گردشگر ها در مرکز ایرلند است. در حال حاضر در پارک فونیکس، خانه رئیس جمهور و دفتر مرکزی پلیس قرار گرفته است. اما در اطراف این ساختمان ها، فضای سرسبز بی نظیر و چشمگیری وجود دارد.

برای افراد علاقه مند به حیوانات پیشنهاد می کنیم از گله آهو ها تماشا نمایند. به علاوه باغ وحش داخل پارک منزلگاه بیش از 100 گونه جانوری است. اگر علاقه مند به تاریخ شهرها هستید، پیشنهاد می کنیم به آرامگاه وایکینگ ها و مقبره ولینگتون سر بزنید. در کنار این جاذبه ها قلعه اشدون (Ashdown) به عنوان قدیمی ترین ساختمان درون پارک نیز قرار گرفته است. برای افرادی نیز که به آدرنالین بیشتر در ماجراجویی های خود علاقه دارند، تماشای مسابقات سالانه رالی پیشنهاد می گردد.

منبع: کجارو / pandotrip
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1930

به "تور ارزان اروپا: برترین پارک های اروپا در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: برترین پارک های اروپا در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید