تداوم آلودگی هوای مرکز

به گزارش مجله تور مالزی، تهران (پانا) - آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد برای استان تهران و تداوم آلودگی هوای مرکز طی امروز (20 شهریورماه) پیش بینی می گردد.

تداوم آلودگی هوای مرکز

آسمان استان تهران طی چهار روز آینده، صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات گاهی با افزایش ابر پیش بینی می گردد. طی امروز (20 شهریورماه) به علت پایداری و سکون جو، در بعضی ساعات افزایش نسبی غلظت آلاینده ها در نواحی پرتردد مورد انتظار است اما فردا (21 شهریورماه) با وزش باد میانه، انباشت آلاینده ها متوقف می گردد و در بخش های غربی و جنوبی استان رخداد وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از امروز تا سه شنبه (20 تا 23 شهریورماه) فرایند تدریجی افزایش نسبی دما پیش بینی می گردد.

پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران هم حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (20 شهریورماه) در بعضی منطقه ها پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر است.

حاکمیت جو نسبتاً آرام و پایدار در طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد نمود بعلاوه با حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در بعضی منطقه ها سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر می گردد.

تداوم پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه (20 شهریورماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده ها خواهد شد و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (21 شهریورماه) کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت. افزایش تدریجی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود، هرچند با افزایش دما در ساعات بعدازظهر فراوری و افزایش غلظت آلاینده ازن در بعضی منطقه ها کاهش کیفیت هوا را در پی خواهد داشت.

با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه (21 شهریورماه) برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها پیش بینی می گردد، هرچند با افزایش ترافیک شامگاهی احتمال افزایش غلظت ذرات معلق و در نتیجه کاهش کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد وجود خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 85 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 85 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1741

به "تداوم آلودگی هوای مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم آلودگی هوای مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید