تعامل بهتر کارمندان با یاری شبکه های اجتماعی

به گزارش مجله تور مالزی، ابزارهای نوین ارتباطاتی باعث تعامل بهتر کارمندان می گردد

مشاهده این موضوع در میان نسل (نسل هزاره) کار راحتی به شمار میرود: ایمیل زدن در برقراری ارتباط بین افراد این نسل تقریبا دیگر نقشی ندارد. جای آن را شبکه های اجتماعی یا پیغام های کوتاه گرفته اند. موسسه بیت-کام (BITKOM) بر این اساس تحقیقی را از کاربران 10 تا 18 ساله به عمل آورده است. توبیاس آرنس براین اعتقاد است؛ نظر این کاربران این است که: سرویس های پیغام کوتاه این امکان را فراهم ساخته تا بتوان در هر جا و در هر شرایطی با دوستان ارتباط برقرار نموده و به سرعت عکس العمل نشان دهیم.

تعامل بهتر کارمندان با یاری شبکه های اجتماعی

برنامه هایی چون واتس آپ (Whatsapp)، ای مسیج (iMessage) و گوگل هنگ اوت (Google Hangouts) حتی امکانات بیشتری نیز در اختیار کاربران قرار داده است: در کنار پیغام های نوشتاری، می توان پیغام صوتی، ویدئویی و عکس نیز فرستاد. شبکه ها امکان کارگروهی روی پروژه ها را خلق می نمایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

برای شرکت ها کارآمد بودن سیستم ارتباطی و بهبود تعامل کارمندان با یکدیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دو سال پیش شرکت کنراد الکترونیک (Conrad Electronic) در اقدامی به معرفی اینترنت جدیدی پرداخت، لارس هین، مدیر پروژه توسعه شرکت با هدف معرفی نقش شبکه های چند رسانه ای در افزایش همکاری بین کارمندان گفت: من به فکر استفاده از شبکه ای مانند سایر شبکه های اجتماعی چون فیس بوک و … که هر فرد می تواند برای خود صفحه شخصی بسازد و فایل های مورد نظرش را بارگذاری کند، افتادم. قصد ما این بود که پل ارتباطی بین 4000 کارمند شرکت را در اروپا و آسیا بهبود بخشیده و همکاری بین آنها افزایش دهیم.

اما در اینجا موفقیت پروژه تنها به تکنولوژی وابسته نیست بلکه به مقدار پذیرش آن بین کارمندان نیز بستگی دارد. در این بخش هین به همکاری تنگاتنگ با همکارش اسکات در واحد سرمایه انسانی نیاز داشت. راه حلی که آنها پیدا کردند به وسیله شرکت کویو (COYO) ارائه شد. کنراد گروه هایی با نام کنراد داخلی تشکیل داد. بیش از 120 پروژه گروهی به وسیله کارمندان در حال پیگیری است، درحالی که تعداد ایمیل هایی که در این بین رد و بدل می گردد به شدت کم شده است.

شبکه های اجتماعی معروف به ابزارهای همکاری مانند Coyo, TeamLike, Swabr نه تنها جایگزین اینترنت های سنتی می شوند، بلکه به عنوان شبکه های ارتباطی و پایگاه های عملیاتی با امکاناتی چون جست وجوی افراد حرفه ای، وبلاگ ها یا ویکی های داخلی، امکان کار کردن همزمان را برای کاربران روی پروژه ها فراهم می آورند.

ارجح بودن آنها واضح است: در شبکه های داخل سازمانی، پیغام های الکترونیکی بسیار راهنمایی شده تر به فرد مورد نظر می رسند. این طور به نظر می رسد که ایمیل ها با پیوست هایی با حجم بالا که لازمه کار گروهی روی پروژه ها هستند، به زمان های گذشته تعلق دارند. در مجموع آنالیز ها نشان از آن دارد که با استفاده از چنین نرم افزارهایی، برقراری ارتباط بین افراد مجموعه برای بالا بردن همکاری، نسبت به استفاده از ایمیل ها بسیار سریع تر و پرفایده تر است.

از دیگر مزایای شبکه های اجتماعی درون مجموعه سرعت بخشیدن به حل مساله و بالابردن سرعت همکاری ها است. در آنالیز های اجرا شده بهینه شدن دسترسی به اطلاعات داخلی، استفاده از تجربه دیگر کارمندان و بالارفتن انگیزه کارمندان شرکت ها، آنها را براین داشته است تا برای استفاده از این ابزارهای نوین تشویق شوند.

موفقیت شبکه های اجتماعی به شدت به مقدار قبول آن از سوی کاربران بستگی دارد. متخصصان براین گمان هستند؛ که با برنامه ریزی مناسب، تمام گروه های داخلی می توانند سوار این کشتی بشوند. یکی از مهم ترین عوامل برای قبولاندن آن به کاربران، راحتی استفاده از این ابزارهاست.

با استفاده از تلفن های همراه هوشمند، کاربران می توانند در هر لحظه و هر کجا به شبکه اجتماعی خود دسترسی پیدا نموده و به این ترتیب حتی کارمندانی که کامپیوتر شخصی ندارند نیز امکان کارگروهی روی پروژه ها را به وسیله شبکه های اجتماعی دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1935

به "تعامل بهتر کارمندان با یاری شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل بهتر کارمندان با یاری شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید