تعداد شرکتهای دانش بنیان به 9 هزار می رسد

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران، دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی امروز در حاشیه نمایشگاه ارائه توانمندی ها و محصولات دانش بنیان حوزه دریایی که در محل خانه نوآوری و فناوری ایران دایر شده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در همه جهان، اقتصادهای بزرگ، ساحل شکل می گیرد، گفت:حوزه اقتصاد دریا یک حوزه بسیار بزرگی است که متاسفانه در سال های قبل به آن توجه نشده بود.

تعداد شرکتهای دانش بنیان به 9 هزار می رسد

وی ادامه داد: فاصله زیادی با برطرف مسائل و احتیاجهای صنعت دریایی به وسیله دانش بنیان ها داریم؛ ولی فرصت مالی دانش بنیانی بزرگی در صنعت دریا وجود دارد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه احتیاجهای صنعت دریا گسترده است، گفت: معاونت علمی در دوره نو خود، برنامه جدی در همه حوزه های اقتصاد دریا به ویژه در حوزه حمل و نقل دریایی، دارد.

به گفته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امیدواریم در سال های پیش رو، شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه رونق بیشتری بیابند.

دهقانی فیروزآبادی عنوان نمود: معاونت علمی حدود 40 ابزار حمایتی و قانونگذاری برای توسعه این حوزه تعریف نموده است؛ فراوری بار اول به وسیله دانش بنیان ها نمونه این حمایت ها است که بدون انجام بروکراسی ها و برگزاری مناقصات با کارگروه فراوری بار اول، قرار داد منعقد می گردد.

وی با بیان اینکه اگر فناوری های مورد احتیاج کشور که ترند روز جهان نیز باشد، فراوری گردد از حمایت های معاونت علمی برخوردار خواهد شد، اضافه نمود: همه محصولاتی که در کشور فراوری و دارای تضمین خرید باشد، از سوی معاونت علمی تامین سرمایه در گردش و حمایت خواهد داشت.

وی اضافه نمود: امیدواریم تا خاتمه سال تعداد شرکتهای دانش بنیان به 9 هزار برسد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه تاسیس شرکت دانش بنیان طی 6 ماه اتفاق نمی افتد، گفت: فراوری داخل امن تر است از این رو باید مجموعه های دانش بنیانی مورد حمایت قرار بگیرند تا از خروج ارز از کشور جلوگیری گردد.

معاون علمی گفت:احتیاج است تا با قانونگذاری صحیح و جلوگیری از سو استفاده از بازار داخلی، مانع ورود محصولاتی شویم که به صورت کیفی و استاندارد در کشور فراوری می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2156

به "تعداد شرکتهای دانش بنیان به 9 هزار می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد شرکتهای دانش بنیان به 9 هزار می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید