تعدیل نیروی پرستاران باید گزارش شود، نیرو های بیکار پرستاری زیاد نیستند، 65 پرستاران در خدمت بیماران کرونایی هستند

به گزارش مجله تور مالزی، معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه 65 درصد از نیرو های پرستاری در مراقبت از بیماران کرونایی انجام وظیفه کردند، گفت: پرستارانی که از اسفند 98 تعدیل شده اند به سازمان نظام پرستاری یا معاونت پرستاری مراجعه کنند.

تعدیل نیروی پرستاران باید گزارش شود، نیرو های بیکار پرستاری زیاد نیستند، 65 پرستاران در خدمت بیماران کرونایی هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران،

مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران با تبریک هفته سلامت بر کادر درمانی و بهداشتی کشور، گفت: سال 2020 سال پرستار و مامام اعلام شد و هدف نشان دادن نقش این افراد بود.

وی ادامه داد: بیش از 65 درصد از پرستاران در حوزه بیماران کرونا فعالیت داشته اند. ضمن اینکه 142 هزار و 905 بیمار مشکوک کرونایی در بیمارستان بستری بودند مشاوره و آموزش لازم را گرفته اند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه 405 مرکز مشاوره مراقبت در منزل فعالیت می کنند، گفت: 3054 نفر داوطلب گروه پرستاری مشارکت داشتند؛ ضمن اینکه 4456 نفر نیز خارج از روال بروکراتیک جذب و مجوز استخدام 3 هزار نیروی جدید گرفته شده که بخشی از آن مربوط به پرستاران است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به تعدیل پرستاران در برخی بیمارستان های خصوصی، بیان داشت: ما به هیچ وجه موافق تعدیل نیستیم. پرستارانی که از اسفند 98 تعدیل یا اخراج شده اند به سازمان نظام پرستاری و یا معاون پرستاری وزارتخانه مراجعه کنند.

حضرتی با اشاره به اینکه کمبود پرستار داریم، اضافه کرد: مشکل کمبود پرستار و در مقابل بیکار بودن برخی دیگر از پرستاران مختص ایران نیست و در همه کشور ها وجود دارد.

وی درباره تبدیل شرایط نیرو های ماما قرار دادی، اضافه کرد: تقاضایی به معاونت توسعه وزارت خانه داده ایم که تبدیل شرایط ماما هایی که به صورت مستقیم با بیماران کرونایی داشتند انجام شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه 99 درصد پرستاران ما بدون اینکه تهدید و مجبور شوند در مراکز درمانی مربوط به کرونا حاضر شده اندو اضافه کرد: موضوع پرداخت معوقات پرستاران مورد تأکید وزیر بهداشت قرار گرفته است و بخش زیادی از آن توسط دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شده است و در دانشگاه های مختلف متفاوت است.

حضرتی درباره بررسی میزان شیوع افسردگی در پرستاران، اضافه کرد: بر اساس یک تحقیق توسط معاونت فرهنگی مهمترین دلیل افسردگی در پرستاران مربوط به این بوده آن ها اعلام کردند مربوط به مرگ بیمارانی بودند که جلوی چشم آن ها جان داد و آن ها نتوانستند به این بیماران بهتر کمک کنند.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره خدمات روان در بیمارستان ها برای ارائه خدمات به پرستاران ایجاد شده است، متذکر شد: دستورالعمل مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در منزل به دانشگاه ها اعلام شده است. ضمن اینکه خانواده ها نیز می توانند از طریق سایت های مختلف آموزش مطالب را دریافت کنند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به پرداخت کارانه ویژه به پرستاران یادآور شد: چندین پیشنهاد داده شده است و ما به عنوان معوقه اضافه کاری و تشویق ارائه دادیم و منتظریم ستاد مملی کرونا آن را ابلاغ کند.

حضرتی با اشاره به مشوق های کاری برای پرستاران، اضافه کرد: اعطای پایه تشویقی، مرخصی تشویقی ارائه شده و امیدواریم در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شود.

وی با بیان اینکه ابلاغ استاندارد های خدمت تعریف شده و امیدواریم تصویب شد، اضافه کرد:برای کارانه مجزا نیز مبلغی از سوی معاونت توسعه به بیمارستنا ها داده شده و هر بیمارستان به صلاحدید خود این مبالغ را پرداخت می کند.

وی با اشاره به نداشتن آماری از نیرو های تعدیلی پرستاری در بیمارستان های خصوصی، بیان داشت: برخی بیمارستان های خصوصی اعلام کردند که از این پرستاران حمایت می کنند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هنوز آمار مشخصی از شهدای پرستاری نداریم، اضافه کرد:کمیته ای برای تعیین شاخص های مربوط به شدای خدمت تشکیل شده است.

حضرتی با اشاره یه اینکه پیشنهاد تبدیل شرایط نیرو های قرار دادی پرستاری داده شده و در حال انجام است، شرح داد: امتیازات قانونی مربوط به شهدای خدمت نیز در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 931

به "تعدیل نیروی پرستاران باید گزارش شود، نیرو های بیکار پرستاری زیاد نیستند، 65 پرستاران در خدمت بیماران کرونایی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدیل نیروی پرستاران باید گزارش شود، نیرو های بیکار پرستاری زیاد نیستند، 65 پرستاران در خدمت بیماران کرونایی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید