تکلیف هیات های ورزشی تعیین شد، ابلاغ آیین نامه از سوی وزارت ورزش

به گزارش مجله تور مالزی، از سوی وزارت ورزش و جوانان، آیین نامه نحوه فعالیت هیات های ورزشی استانی و شهرستانی به فدراسیون های ورزشی ابلاغ شد تا جهت اجرا در مجامع عمومی این فدراسیون ها به تصویب برسد.

تکلیف هیات های ورزشی تعیین شد، ابلاغ آیین نامه از سوی وزارت ورزش

به گزارش خبرنگاران، آیین نامه نحوه فعالیت هیات های ورزشی ورزشی استانی و شهرستانی از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با استناد به اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران مصوب 14 مهر سال 98 و 15 اردیبهشت سال 1400 هیات وزیران تهیه و تصویب شد.

بر اساس آیین نامه مربوطه، هیات ورزشی استان های کشور، موسسه غیردولتی و با فعالیت نامحدود به عنوان بالاترین مرجع ذی صلاح عهده دار اداره رشته/ رشته های ورزشی در استان است که از سوی فدراسیون به رسمیت شناخته شده یا می شوند.

از جمله اهداف و وظایف معین شده برای هیات های ورزشی استانی و شهرستانی در این آیین نامه می توان به تعمیم و توسعه رشته یا رشته های ورزشی تحت پوشش در سطح استان، ارتقای کمی و کیفی رشته یا رشته های ورزشی در استان، تحقق اصول مدیریت مطلوب با رعایت شفافیت، بی طرفی و پاسخگویی در اجرای وظایف و اختیارات و نیز تحکیم و تقویت و ترویج ارزش های فرهنگی-اخلاقی و بازی جوانمردانه اشاره نمود.

بعلاوه ارکان هیات های ورزشی استانی و شهرستانی شامل مجمع عمومی، هیات رییسه، رییس هیات و بازرسی قانونی تعریف شده و ترکیب هیات رییسه شامل رییس، نایب رییس (از بین بانوان)، دبیر، خزانه دار، خبره ورزشی و دو نفر عضو (حداقل یک نفر از بین بانوان) است. بعلاوه باید گفت، مجمع عمونی نیز به عنوان بالاترین رکن تصمیم گیری هیات استان شناخته می گردد و دارای ترکیب دارای حق رای رییس فدراسیون (رییس مجمع)، دیرکل استان (نایب رییس مجمع)، رییس یا سرپرست هیات و نیز روسا یا سرپرستان هیات های شهرستانی، است.

از مهم ترین وظایف و اختیارات مجمع عمومی نیز می توان به انتخاب یا عزل رییس هیات و اعلام جهت صدور یا لغو حکم به وسیله رییس مجمع اشاره نمود.

این آیین نامه به استناد ماده (34) اساسنامه فدراسیون های ورزشی جمهوری اسلامی ایران در (28) ماده و (39) تبصره در تاریخ 28 مهر 1400 به تایید وزیر ورزش و جوانان رسید و با تصویب و ابلاغ آن، آیین نامه و دستورالعمل های قلبی ملغی می گردد.

آیین نامه نحوه فعالیت هیات های ورزشی ورزشی استانی و شهرستانی از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون های ورزشی ابلاغ شده است و به منظور اجرا باید به تصویب مجمع های عمومی فدراسیون های مربوطه برسد و پس از آن لازم الاجراست.

برای مشاهده آیین نامه نحوه فعالیت هیات های ورزشی ورزشی استانی و شهرستانی که به صورت اختصاصی در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است، (اینجا) کلیک کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1832

به "تکلیف هیات های ورزشی تعیین شد، ابلاغ آیین نامه از سوی وزارت ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف هیات های ورزشی تعیین شد، ابلاغ آیین نامه از سوی وزارت ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید