جزئیاتی از تصمیم جدید AFC و توزیع سهمیه های لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران، کنفدراسیون فوتبال آسیا میخواهد سیستم جدیدی را برای تعداد سهمیه کشورهای مختلف در لیگ قهرمانان آسیا مشخص کند. رویه کار در حال حاضر به این شکل است که AFC سهمیه کشورها را با توجه به امتیاز باشگاه ها در رقابت های آسیایی و رده بندی تیم های ملی مشخص می نماید.

جزئیاتی از تصمیم جدید AFC و توزیع سهمیه های لیگ قهرمانان آسیا

برای سفر با نرخ تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

در سیستم کنونی، 70 درصد امتیازات به موفقیت باشگاه های یک کشور در مسابقات آسیایی اختصاص دارد و 30 درصد به رده بندی تیم های ملی. کنفدراسیون آسیا هم در چند فصل اخیر، سهمیه کشورها را تا دور بعد اعلام می کرد.

با این حال شیوع ویروس کرونا و کنار رفتن چند باشگاه به خاطر این ویروس از لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری متمرکز مسابقات باعث شده تا AFC به فکر تصویب سیستم جدیدی برای سهمیه کشورها باشد و احتمالاً امتیاز باشگاه ها در سال 2020 که پرسپولیس ایران فینالیست آن شده است را محاسبه نخواهد کرد.

طبق گزارش روزنامه الاتحاد امارات، کنفدراسیون آسیا در نظر دارد سهمیه کشورها را در سال های زوج و فرد معین کند. به عنوان مثال در خاتمه مسابقات لیگ قهرمانان سال 2021، سهمیه کشورها برای سال 2023 معین می گردد. همچنین امتیازبندی و سهمیه کشورها در سال 2024، در خاتمه لیگ قهرمانان 2022 صورت می گیرد. بر اساس این سیستم، AFC در سال 2023 برای سهمیه کشورها در سال 2025 تصمیم گیری می نماید و...

به این ترتیب در خاتمه یک سال زوج برای سهمیه سال زوج بعدی تصمیم گیری می گردد (2022 برای 2024) و یک سال فرد برای سال فرد بعدی.

روزنامه الاتحاد اعلام نمود انتظار می رود این طرح به صورت رسمی در جلسه آینده کمیته مسابقات AFC که در خاتمه ماه نوامبر همین سال برگزار می گردد، تصویب گردد.

به گزارش خبرنگاران، این سیستم می تواند معادلات یک کشور را در معین سهمیه دو سال آینده اش تحت تاثیر قرار بدهد و احتیاج دارد که مدیران و مربیان باشگاه کشورمان به دقت آن را آنالیز نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1220

به "جزئیاتی از تصمیم جدید AFC و توزیع سهمیه های لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از تصمیم جدید AFC و توزیع سهمیه های لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید