شرایط خرید استقلال و پرسپولیس آسان تر شد

به گزارش مجله تور مالزی، رئیس سازمان خصوصی سازی از آسان تر شدن شرایط مزایده دوم دو باشگاه محبوب مرکز اطلاع داد.

شرایط خرید استقلال و پرسپولیس آسان تر شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین، حسین قربان زاده شب گذشته در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خاطرنشان کرد که: امروز در هیات واگذاری مصوب شد: مزایده دوم بلوک 51 درصدی باشگاه های استقلال و پرسپولیس با شرایط آسان تر از مزایده اول.

بر اساس این گزارش، یکی از مهم ترین مسائل سرخ آبی ها که باعث شد مجوز حرفه ای این دو باشگاه صادر نگردد و پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 حذف شوند، مالکیت مشترک این دو باشگاه و البته دولتی بودن آنهاست.

بر اساس قوانین، هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی تواند در یک تورنمنت، مالکیت دو باشگاه را در اختیار داشته باشد تا شائبه هرگونه تبانی از بین برود.

با این حال، در سال های اخیر با وجود اینکه دولت مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در اختیار داشت اما مسئولان ورزش ایران با سندسازی طوری وانمود می کردند که مجمع دو باشگاه فرق دارد تا به این ترتیب مجوز حرفه ای آنها صادر گردد اما در سال 2022، AFC دیگر زیر بار نرفت و مجوز حرفه ای این دو باشگاه را صادر نکرد تا به این ترتیب مسئولان ورزش ایران به سمت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قدم های موثری بردارند.

بر این اساس، قرار بود مزایده بلوک های 51 درصدی سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به ترتیب در روزهای 7 و 10 اسفند سال جاری انجام گردد.

شرایط واگذاری 51 درصدی سهام دو باشگاه اینطور به تصویب رسیده بود که قیمت 51 درصد از سهام استقلال 2386 میلیارد تومان و قیمت 51 درصد از سهام پرسپولیس 2736 میلیارد تومان بود.

طبق تصمیم قبلی، خریدار باید 20 درصد قیمت را حدود 20 روز کاری بعد از تاریخ معامله به شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت میکرد. مدت اقساط شش سال و فاصله اقساط نیز شش ماهه در نظر گرفته شده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2186

به "شرایط خرید استقلال و پرسپولیس آسان تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط خرید استقلال و پرسپولیس آسان تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید