جلوه گری هنر ایرانی در اکسپوی دبی

به گزارش مجله تور مالزی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، جلوه گری هنر ایرانی در اکسپوی دبی مشاهده می گردد.

جلوه گری هنر ایرانی در اکسپوی دبی

در ملاقات رئیس نمایندگی ایران در امارات با مدیران بنیاد رودکی، بر موضوع رویدادهای هنری در پاویون ایران در اکسپو تاکید و در همین ملاقات گزارشی از فعالیت های این بنیاد به عنوان متولی اجرای رویدادهای هنری پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی ارائه شد.

سید محمد حسینی در این ملاقات با اشاره به ویژگی های اکسپو 2020 به اهمیت نقش و جایگاه حوزه فرهنگ و هنر در این رویداد پرداخت، رویدادهای مشترک هنری با سایر کشورها را از نقاط قوت فعالیت های پاویون خواند و خواهان افزایش این تعاملات هنری شد.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اجرای رویدادهای هنری در پاویون ایران در اکسپو 2020 است. اجرای گروه های موسیقی ترکمن، هرمزگان، گروه نواحی از بوشهر و تکنوازی نقاره از جمله برنامه های هنری پاویون ایران بوده است.

اجرای عروسک های غول پیکر با روایت داستان هایی بومی، اجرای پرفورمنس تهران- دبی به مناسبت هفته شهرها، حضور گروه قصه گویی هند در پاویون ایران به مناسبت روز حافظ و اجرای برنامه هنری مشترک از دیگر برنامه های هنری پاویون بود. گروههای نواحی ایران بعلاوه اجراهای مشترکی با با پاویون های تایلند و استرالیا داشته اند.

نمایشگاه اکسپوی دبی 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا با تاخیر از مهر امسال (اکتبر 2021) و با حضور 192 کشور به مدت 6 ماه با شعار ارتباط فکر ها، خلق آینده برگزار می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1847

به "جلوه گری هنر ایرانی در اکسپوی دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوه گری هنر ایرانی در اکسپوی دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید