خانه های مبله باری بر دوش گردشگری شیراز

به گزارش مجله تور مالزی، کسب و کار خانه های مبله به جایی رسیده که به راحتی در سایت های مختلف آگهی می دهند و در تبلیغات تاکید می نمایند که درخواست اجاره آپارتمان به صورت سالانه نداشته باشید؛ چون کسب و کار آنها این روزها از اجاره هفتگی و روزانه به اجاره ساعتی رسیده است.

خانه های مبله باری بر دوش گردشگری شیراز

به گزارش خبرنگاران از شیراز، تا چندی پیش در آستانه تعطیلات نوروز و روزهای آخر اسفندماه معضل کلید به دستان در شهر توریستی شیراز نمود می کرد اما در حال حاضر تبلیغات این گونه خانه های اجاره ای غیرمجاز وصله ناجور بر تن در و دیوار شهر شده و آن طور که از ظواهر امر معین است در تمام روزها و فصل های سال، اجاره این گونه خانه ها رونق گرفته است.

کسب و کار این خانه های اجاره ای به جایی رسیده که برای رفاه حال مشتریان خود علاوه بر قرق کردن در و دیوار شهر به راحتی در سایت ها به تبلیغ خانه های خود می پردازند و در تبلیغات به مشتریان خود تاکید می نمایند که درخواست اجاره آپارتمان به صورت سالانه نداشته باشند چون کسب و کار این گونه خانه ها این روزها از اجاره هفتگی و روزانه به اجاره ساعتی هم رسیده است.

خانه های مبله و رکود 70 درصدی بازار مسافرخانه های شیراز

راهنمایی فرهادی، رئیس اتحادیه مسافرخانه داران و مهمانپذیرهای شیراز، معتقد است که 70 درصد کسادی بازار این صنف به دلیل رشد قارچ گونه خانه های مبله در شیراز است.

وی درصد اشغال مسافرخانه ها و مهمان پذیرهای شیراز را بین 20 تا 25 درصد عنوان می نماید و می گوید: از ظرفیت 9 هزار تختی مسافرخانه ها و مهمان پذیرهای استان فارس تنها شبی 2 هزار تخت اشغال می گردد.

فرهادی معتقد است که اگر جلوی اجاره این گونه خانه های غیرمجاز گرفته نگردد دود آن تنها به چشم هتل داران، مسافرخانه داران و مهمان پذیرها نمی رود بلکه صنعت گردشگری شیراز نیز ضربه می خورد و سرمایه گذاران با دیدن این وضع برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و اقامتی این کلان شهر رغبت نشان نمی دهند.

حسن سیادتان، رئیس جامعه هتل داران استان فارس، با بیان اینکه خانه های مبله مسائل زیادی برای ساختار اقامتی شهر توریستی شیراز به بار آورده اند، می افزاید: هتل ها و مراکز اقامتی مجاز با هزینه کردن میلیارد ها تومان سرمایه فعالیت خود را شروع می نمایند و سالانه 35 درصد درآمد خود را صرف پرداخت مالیات، عوارض و غیره می نمایند، اما این خانه های مبله به صورت غیرمجاز و بدون پرداخت مالیات و عوارض فعالیت می نمایند و سالانه هزینه بسیاری برای پاک کردن تبلیغات آنها از در و دیوارهای شهر بر دوش شهرداری می افتد.

سید موید محسن نژاد، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس، با تاکید بر اینکه اجاره خانه های مبله که تبلیغات آن بر روی در و دیوار شهر است به هیچ وجه مورد تایید ما نیست و به مسافران توصیه می گردد برای حفظ امنیت و آرامش خود از این خانه ها استفاده ننمایند.

محسن نژاد با تاکید بر تمایز بین اجاره خانه مسافر و خانه های مبله می گوید: خانه مسافر به خانه هایی اطلاق می گردد که در زمان اوج سفر به دلیل کمبود واحدهای اقامتی در هتل ها، مسافرخانه ها و مهمان پذیرها به مسافران خدمات ارائه می نمایند و در حال حاضر 130 واحد خانه مسافر در استان فارس شناسایی شدند که بعضی از آنها به صورت واحدهای تکی و بعضی در قالب آپارتمان های چندین واحدی هستند.

علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز، نیز در مصاحبه ای از برخورد قاطع با اجاره دهندگان این خانه ها خبر داده و گفته است: برخورد با این پدیده شوم از مطالبات شهروندان است به همین منظور شعب ویژه ای در دادسرا و دادگاه برای رسیدگی این پرونده ها تشکیل شده است.

وی گسترش فساد را یکی از نتایج زیان بار منازل مبله می داند و می گوید: منازل مبله به محلی امن برای مخفی شدن متهمین متواری و خطرناک تبدیل شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 951

به "خانه های مبله باری بر دوش گردشگری شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های مبله باری بر دوش گردشگری شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید