خبرنگاران ارایه خدمات فرهنگی به بچه ها خوزستانی با پیک امید

به گزارش مجله تور مالزی، اهواز- خبرنگاران- مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان خوزستان با بیان اینکه در این ایام مهمترین هدف کانون تشویق بچه ها و همچنین خانواده ها برای در خانه ماندن است، گفت: بخش مهمی از فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون به وسیله پیک امید به آدرس http://omid.kpf.ir/ قابل ارائه است.

خبرنگاران ارایه خدمات فرهنگی به بچه ها خوزستانی با پیک امید

وحید کیانی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با تاکید بر ضرورت تشویق خانواده ها و بخصوص بچه ها برای در خانه ماندن، اظهارداشت: کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان برابر رسالت و وظیفه ذاتی که برای پر کردن اوقات فراغت این گروه های سنی بر عهده دارد، فعالیت خود را همزمان با گسترش ویروس کرونا و تعطیل شدن مدارس از نیمه دوم اسفندماه شروع کرد.

وی با اشاره به اینکه مربیان کانون به صورت مجازی با اعضا مراکز ، گفت: طرح ابتکاری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان تحت عنوان پیک امید در بخش های فیلم و انیمیشن، قصه گویی و قصه زندگی من، کتاب صوتی، شعر و ادبیات، کاردستی و هنرهای تجسمی و همچنین کتابخوانی به علاقمندان کودک و نوجوان خدمات ارائه می دهد.

کیانی توضیح داد: ویدئوهای تهیه شده از قصه گویی مربیان کانون در مدت زمان های مختلف بارگذاری شده و امکان استفاده برای مراجعه نمایندگان به صورت رایگان وجود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان خوزستان همچنین به ارائه خدمات طرح پیک امید در بخش های کاردستی و هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات اشاره نمود و گفت: در این بخش ها مربیان کانون به صورت داوطلبانه به فراوری محتوا پرداخته و بعضا بعضی از آثار بچه ها و نوجوانان در حوزه های شعر و ادبیات را نیز بازنشر داده اند.

کیانی یکی از مهمترین بخش های قابل توجه طرح پیک امید را ارائه کتاب های کانون پرورش فکری به صورت الکترونیکی مطرح کرد و اضافه کرد: این محصولات کاملا به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته تا اوقات فراغت بچه ها و نوجوانانی که این روزها در خانه هستند را پر کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته و در همین ایام خدمات کانون به بچه ها سیل زده خوزستانی در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی انجام می شد، گفت: این خدمات در این دوره که باید بچه ها و نوجوانان به همراه خانواده های خود در خانه بمانند نیز شکل تازه ای به خود گرفته و به همین منظور سعی شده تا از همه ابزارها و امکانات فرهنگی برای این منظور استفاده گردد.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خوزستان همچنین از دیگر دستگاه های فرهنگی استان خواست تا در تشویق شهروندان برای در خانه ماندن مشارکت نمایند و اضافه کرد: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به یک عظم ملی احتیاج دارد و این امر با فرهنگسازی صحیح قطعا ممکن می گردد تا شاهد شکسته شدن چرخه سرایت باشیم.

بر اساس این گزارش، تا به امروز به همت مربیان و کارشناسان کانون استان خوزستان 10 اثر قصه گویی، 95 اثر کاردستی و هنرهای تجسمی، 9 اثر معرفی و روخوانی کتاب، هشت اثر نمایش، چهار اثر بازی و سرگرمی، 2 اثر پویانمایی، سه اثر عکاسی و 2 اثر سرود، 12 اثر شعرخوانی، سه اثر نوشتن خلاق و 2 اثر کلاس های ادبی مجازی فراوری و به دبیرخانه این طرح در معاونت فرهنگی کانون کشور ارسال شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 880

به "خبرنگاران ارایه خدمات فرهنگی به بچه ها خوزستانی با پیک امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارایه خدمات فرهنگی به بچه ها خوزستانی با پیک امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید