خبرنگاران 745 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی در خراسان رضوی بستری شده اند

به گزارش مجله تور مالزی، مشهد- خبرنگاران- دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا به امروز 745 بیمار مبتلا به نارسایی حاد تنفسی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده اند.

خبرنگاران 745 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی در خراسان رضوی بستری شده اند

دکتر علی اصغر انجیدنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این آمار مربوط به بازه زمانی 30 بهمن ماه تا 12 اسفندماه و متعلق به بیمارستانهای زیر پوشش 6 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی شامل مشهد، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، گناباد و نیشابور است.

وی افزود: از این تعداد اکنون 503 بیمار مبتلا به نارسایی حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند و بقیه حالشان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و درصد اندکی از آنان فوت نموده اند که آزمایش بعضی از آنان مثبت بوده است.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا به امروز 29 مورد مثبت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گزارش شده است اضافه نمود: از این تعداد 18 فوتی مشکوک به کرونا داشته ایم که از جمعیت زیر مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، تربت حیدریه و نیشابور بوده اند و از بین فوت شدگان 10 تن از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 6 تن از تربت حیدریه و دو تن از نیشابور بوده اند.

انجیدنی گفت: از کل بیماران مبتلا به نارسایی حاد تنفسی بستری در استان خراسان رضوی 336 نفر مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده اند که 56 نفر از آنان بهبود یافته اند، 10 نفر فوت نموده اند و اکنون 270 نفر از آنان در بیمارستان بستری هستند.

وی ادامه داد: نیشابور با 163 بیمار دچار عفونت های حاد تنفسی بعد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشترین آمار مشکوک به ابتلا را دارد و اکنون 100 نفر در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی این مدت در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه 98 بیمار دچار عفونت های تنفسی، در سبزوار 68 بیمار، در گناباد 63 بیمار و در تربت جام 17 بیمار بستری شدند که هم اکنون از این تعداد در مجموع 132 نفر در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاهها بستری هستند، 108 نفر از بیمارستان ترخیص شده اند و 6 تن هم در تربت حیدریه فوت نموده اند که مشکوک به ابتلای به کرونا بوده اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در انتها گفت: طبق تاکید ریاست محترم این دانشگاه صداقت در ارائه آمار و اطلاعات مربوط به مبتلایان مشکوک به کرونا و فوتی ها محور کار ما قرار گرفته است و هیچ پنهان کاری در این خصوص وجود ندارد و از مردم تقاضا داریم اطلاعات را از منابع معتبر و رسمی اخذ نمایند.

هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است و بقیه توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 805

به "خبرنگاران 745 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی در خراسان رضوی بستری شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 745 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی در خراسان رضوی بستری شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید