در میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ چه جاذبه هایی انتظارتان را می کشند؟

به گزارش مجله تور مالزی، آشنایی با میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ | St. Isaacs Square

سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ کشور روسیه است و در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی را تجربه نموده است، همین خود دلیلی است که این شهر به نمادی برای مقاومت و سرسختی در میان مردم روسیه تبدیل شده است. بی شک سنت پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای جهان است و در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. در این شهر بزرگ یک میدان اصلی و بسیار محبوب به نام سنت ایزاک یا اسحاق مقدس وجود دارد که دور تا دور آن پر از جاذبه های دیدنی است. این میدان یکی از مسیرهای گردشگردی در تور روسیه خبرنگاران محسوب می گردد و ما هم در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ و جاذبه هایی که در اطراف آن خواهید دید صحبت کنیم؛ با ما در ادامه همراه باشید.

در میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ چه جاذبه هایی انتظارتان را می کشند؟

میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ یکی از اصلی ترین میادین این شهر روسی است و از آن به عنوان جاییکه میزبان برترین و برترین شاهکارهای معماری روسی در قرن های نوزدهم و بیستم همراه یاد می شود. بناهایی مشهور و جاودانه نظیر کاخ مارینیسکی، کلیسای سنت ایزاک، هتل استوریا و هتل انجلتور که هر کدام برای خود داستانی دارد. با توجه به اینکه داخل کاخ مارینیسکی یک مجلس قانون گذاری قرار گرفته حالتی غیر رسمی را به این منطقه کلیدی اداری سن پترزبورگ داده است.

قدمت این میدان قدیمی به سال های 1730 تا 1740 باز می شود و جالب است بدانید که در ابتدا برای انجام فعالیتهای تجاری در نظر گرفته شده بود و شامل یک لنگرگاه مخصوص به منظور توقف قایق های تفریحی در رودخانه مویکا، انبارها و غرفه های فروش نمک بوده است.

تاریخ پیدایش بیشتر بیشتر سازه ها و بناهای این منطقه به دهه 1760 باز می شود، در قسمت جنوبی میدان در آن سمت رودخانه نوا، کاخ فیلد مارشا و در سمت شمالی میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ یک کلیسای دیگری به نام سنت ایزاک که شاهکاری شگرفت و بازسازی شده به وسیله آنتونیو رینالد است نیز به چشم می خورد.

تقریبا بیش از 100 سال طول کشید تا ساخت و ساز و تکمیل میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ به سرانجام برسد، در سال 1976 پس از درگذشت کارترین دوم امپراتوط دستور انتقال تمام سنگ های مرمر را به کاخ میخالیوفسکی داد، در نتیجه این انتقالات ساخت کلیسای سنت ایزاک با آجرهایی از جنس گل رس نیز سرانجام رسید و این امر باعث ساختار بسیار ضعیف کلیسا شد. در اوایل اوت سال 1816 الکساندر دستور ساخت یک معبد نو را در این میدان صادر کرد؛ معبدی که ساخت و ساز آن تقریبا بیش از 40 سال طول کشید. جالب است بدانید که سرنوشت این معبد با افسانه ای کهن گره خورده است، افسانه ای که در آن مانفرد پیش بینی نموده بود، بعد از ساخت معبد خواهد مرد و دقیقا همین اتفاق برای وی افتاد. در ادامه مطلب میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ می خواهیم به جاذبه هایی که در این میدان خواهید دید اشاره کنیم.

جاذبه های میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ

کلیسای سنت ایزاک

در میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ یکی از مهمترین و بزرگترین کلیساهای این شهر به نام کلیسای سنت ایزاک قرار گرفته است، این کلیسا که سازه ای تاریخی و مجذوب کننده در طی سال های 1818 تا 1858 محسوب می شود و به وسیله یک معمار فرانسوی به نام آگوست دو مانفرد طراحی شده است.

در حال حاضر نام این کلیسا در کنار جاذبه های نمادین و تاریخی شهر سنت پترزبورگ قرار گرفته است و از آن به عنوان یک سرمایه و سمبل اپراطوری کشور روسیه یاد می شود. بنای این کلیسا به مقدار با عظمت و شگفت انگیز ساخته شده که هر بیننده ای را به سمت خود جذب می نماید. در فضای داخلی کلیسای سنت ایزاک شما می توانید شاهد نقاشی ها و موزائیک و ستون های جادویی باشید که از سنگ لاجوردی و مرمر سبز ساخته شده و از دیگر مشخصه های منحصر به فردی که در کلیسای با عظمت ایزاک قرار به شیشه های رنگی رنگی در محراب اصلی نیز اشاره نمود. این کلیسا ظرفیت پذیرش 1400 نفر را دارد.

جالب است بدانید که این کلیسا در اوایل دهه 1930 بسته شد و بعد از آن به عنوان یک موزه درب هایش به سمت بازدیدکنندگان باز شد.

ساعت بازدید از کلیسای ایزاک:

به منظور بازدید از کلیسای سنت ایزاک می توانید روزانه از ساعت 10:00 تا 18 به این مکان تاریخی بروید.

در طی فصل تابستان یعنی از 1 می تا 30 سپتامبر این موزه از ساعت 18 تا 22:30 باز است.

در طی شب های سفید سنت پترزبورگ از 1 ژوئن تا 20 اوت از ساعت 22:30 تا 4:30 باز می باشد.

توجه داشته باشید این کلیسا در روزهای چهارشنبه تعطیل است.

هزینه بازدید از کلیسای ایزاک:

برای بزرگسالان 250 روبل و برای بچه ها 50 روبل

در صورتی از راهنمای صوتی در زبان های روسی، انگلیسی، آلمانی، فرنسوری و ایتالیایی خواستید بهره ببرید هزینه ای برابر با 100 روبل را پرداخت کنید.

دسترسی: به منظور دسترسی به این کلیسای نزدیک ترین ایستگاه مترو، ادمیرالتیسکایا (Admiralteyskaya)است.

کاخ مارینسکی

در قسمت دیگری از میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ، کاخی به نام مارینسکی قرار گرفته است. این کاخ در مکانی بسیار مهم در مرکز تاریخی شهر سنت پترزبورگ درست در نزدیکی جاذبه های کلیدی این شهر قرار گرفته است، کاخی که در سال 1839 به دستور نیکولای یکم برای دخترش به نام ماریا به عنوان هدیه ازدواج با دوک آلمانی که نوه ناپلئون بناپارت بود نیز داده شده بود. این کاخ به وسیله معمار به نام اندرو اشتاکن اشنیدر با دکوراسیونی پیچیده و متاثر از سبک معماری نئوکلاسیک طراحی شده است.

میتوان از این کاخ به عنوان یکی از برترین و شگفت انگیزترین بناهای معماری سنت پترزبورگ که در ضلع جنوبی میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ قرار گرفته نیز نام برد.

آدرس: No 6, Isaskievskaya Ploshchad

تندیس نیکولای اول (مجسمه اسب سوار)

در میدان معروف اسحاق مقدس سنت پترزبورگ، مجسمه ای برنزی از نیکلای اول که حاکمی درست کار و از جمله متفکران کشور روسیه بود نیز به چشم می خورد. این تندیس برنزی سوار بر اسب به تصویر می کشید و در طی سال های 1856 تا 1859 معماری به نام آگوست دو مونفران ساخته شد. در زیر تندیس نیکولای اول پیکره هایی وجود دارد که این پیکره های نمادی از ایمان، خرد، عدالت و قدرت را نیز نشان می دهند. در طراحی و خلق این چهره ها از صورت همسر و دختران نیکولای اول الهام گرفته شده است.این بنای یادبود از سال 1859 به عنوان بنایی یادبود نیز رونمایی شد، این مجسمه طولی برابر با 6 متر دارد که در زمان خود به عنوان یکی از بلندترین مجسمه های دنیا یاد می شد.

به منظور حفاظت از این تندیس راهکارهای متنوعی در نظر گرفته شده که یکی از آن ها در سال 1860 بود که با کشیدن یک حصار برنزی دور باغ از این مجسمه حفاظت کردند اما در سال 1940 آن برداشتند. در طول مدت زمانی که جنگ دنیای دوم شروع شد از آن با تخته و کیسه های شن محافظت می کردند و خوشبختانه از رسیدن آسیب به آن جلوگیری کردند. در سال 1987 یک پروژه کامل بازسازی و نوسازی با حمایت موزه دولتی مجسمه های شهری نیز بر روی این بنا صورت گرفت.

آدرس: St Isaacs Square, 11, Sankt-Peterburg, Rusland, 190000

هتل آستوریا

دیگر جاذبه ای که در میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ خواهید دید، هتل آستوریا است که در بین سال های 1911 تا 192 به وسیله یکی از معروف ترین معمارهای این شهر به نام فیودر لیدوال نیز طراحی و احداث شد. از این هتل برجسته و کلیدی می توان به عنوان یکی از جاذبه های زیبای شهر سنت پترزبورگ نام برد، هتلی که در طول مدت زمانی که ساخته شده افتخار میزبانی از مهمانان برجسته ای را داشته است. این هتل زیبا و مجذوب کننده در امتداد کلیسای جامع سنت ایزاک قرار گرفته و از برترین امکانات رفاهی را در اختیار مهمانانش قرار می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1999

به "در میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ چه جاذبه هایی انتظارتان را می کشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در میدان اسحاق مقدس سنت پترزبورگ چه جاذبه هایی انتظارتان را می کشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید