دیدار از روستای پدر شعر نو ایران نیما یوشیج

به گزارش مجله تور مالزی، همه ما اسم نیما یوشیج را شینده ایم. او پدر شعر نو ایران است. اما شاید به محل تولد وی سفر نکرده باشیم. یوش که برخی آن را یواش نیز می نامند یکی از روستا های زیبای کوهستانی در دامنه البرز و بین تهران و مازندران است که پایین تر از بخش بلده، شهرستان نور، در استان مازندران واقع شده است. در واقع باید بگوییم یوش در فاصله 105 کیلومتری جنوب آمل واقع شده است.

دیدار از روستای پدر شعر نو ایران نیما یوشیج

جاذبه اصلی گردشگری یوش، خانه نیما یوشیج است. علی اسفندیاری متخلص به نیما یوشیج، پدر شعر نو ایران است. خانه وی در این روستا قرار گرفته است که هم اکنون به نوعی موزه تبدیل شده است. در کنار آن دیدن مناظر زیبای طبیعی بخصوص در فصل های بهار و پاییز در این منطقه هر گردشگری را به خود جذب می کند. رودخانه یوش، کوهستان های زیبا، باغات میوه، چشمه های پر آب و خنک همه و همه دست به دست هم داده اند که این منطقه را به یک جاذبه گردشگری بی نظیر تبدیل کنند.

پیشنهاد ما این است که حتما از جهت یوش به بلده گذر کنید. این جهت با این که کوتاه است اما زیبایی خاص خودش را دارد و به جرات باید گفت به اندازه جاده چالوس و هراز هم زیبا است. این جاده اى کوهستانى است و البته چند سالی هم است که آسفالت شده است اما هنوز به شلوغی جاده چالوس وهراز نشده است.

علاوه بر زیبایی های طبیعی که بر شمردیم. شهرت یوش به خاطر نیما یوشیج ایت اما در روستای یوش چندین جاذبه مذهبی و تاریخی نیز دیگر هم وجود دارد از جمله می توان از موارد زیر نام برد: امین و سید جلال در نزدیکی قبرستان قدیمی روستا و سنگ سیاه رنگ موسوم به اسب زین؛ این تخته سنگ در کنار رودخانه هراز قرار گرفته است و نقش زین و اسب روی آن نقر شده است.

نویسنده : فواد شمس

منبع: لست سکند
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 640

به "دیدار از روستای پدر شعر نو ایران نیما یوشیج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار از روستای پدر شعر نو ایران نیما یوشیج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید