رایزنی پدرسن و وزیر خارجه اردن پیرامون بحران سوریه

به گزارش مجله تور مالزی، وزیر خارجه اردن و نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه امروز (چهارشنبه) در تماس تلفنی کوشش ها برای دستیابی به یک راه چاره سیاسی برای بحران سوریه را آنالیز کردند.

رایزنی پدرسن و وزیر خارجه اردن پیرامون بحران سوریه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در این گفت وگوی تلفنی با گی یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه اعلام نمود، کشورش از کوشش های سازمان ملل برای دستیابی به یک راه چاره سیاسی جهت بحران سوریه مطابق با قطعنامه 2254 و نیز سوق دادن طرف های سوری به سمت پیشرفت در فرایند سیاسی از جمله فرایند نشست های کمیته قانون اساسی حمایت می نماید.

وی تأکید کرد، همزمان با کوشش برای پیشرفت در فرایند حل سیاسی بحران سوریه باید اقدامات عملی نیز برای بهبود شرایط معیشتی مردم این کشور اتخاذ گردد، این کار به ایجاد ثبات در سوریه یاری می نماید.

الصفدی بر اهمیت ادامه حمایت بین المللی از کشورهای میزبان آوارگان سوریه به ویژه در شرایط انسانی و بهداشتی بی سابقه که در اثر شیوع کرونا پیش آمده، تأکید کرد.

وی گفت، باید به توافقی که ماه میلادی گذشته در پنجمین کنفرانس بروکسل پیرامون حمایت از آینده سوریه و منطقه صورت گرفت، عمل گردد و کوشش ها نیز برای دستیابی به تعهدات و یاری های اقتصادی به آوارگان و کشورهای میزبان بیشتر شوند.

الصفدی و پدرسن بر سر ادامه هماهنگی و مشورت ها درباره کوشش ها برای دستیابی به راه چاره سیاسی بحران سوریه و ارائه حمایت های لازم به آوارگان سوری حاضر در اردن و دیگر کشورهای میزبان توافق کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1569

به "رایزنی پدرسن و وزیر خارجه اردن پیرامون بحران سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی پدرسن و وزیر خارجه اردن پیرامون بحران سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید