روسیه به همکاری با ترکیه در ادلب ادامه می دهد

به گزارش مجله تور مالزی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنج شنبه) تاکید نمود، مسکو به همکاری با آنکارا در مورد وضعیت ادلب سوریه ادامه خواهد داد.

روسیه به همکاری با ترکیه در ادلب ادامه می دهد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید نمود: از نگاه ما، رعایت تمامی توافق ها در خصوص ادلب که هدفشان هم ادامه مبارزه علیه تروریست ها و هم تضمین امنیت برای غیرنظامیان است، ضرورت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: در چنین شرایطی ما به تعامل با ترکیه در چارچوب یادداشت تفاهم سوچی به تاریخ 17 سپتامبر 2018 ادامه خواهیم داد.

زاخارووا در بخش دیگری از سخنانش همچنین گفت، مسکو انتظار دارد گفت وگویی صادقانه در جلسه علنی عصر امروز در شورای امنیت بر سر تهدید موشکی آمریکا صورت بگیرد. این نشست شورای امنیت به درخواست روسیه و چین، برای رسیدگی به آزمایش اخیر موشک کروز میان برد واشنگتن و استقرارهای بالقوه آمریکا است.

این سخنگو تاکید نمود، روسیه و چین نگران استقرار موشک های میان برد در منطقه آسیا - اقیانوسیه هستند. به گفته او، طرح های آمریکا برای استقرار موشک در منطقه مذکور امنیت جهانی را به مخاطره می اندازد.

زاخارووا در نشست هفتگی با خبرنگاران تاکید نمود: انتظار داریم گفت وگویی صادقانه با همکارانمان و نماینده عالی دبیرکل سازمان ملل (ایزومی ناکامیتسو، نماینده عالی در امور خلع سلاح) داشته باشیم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 295

به "روسیه به همکاری با ترکیه در ادلب ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به همکاری با ترکیه در ادلب ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید