فرایند افزایشی قیمت گاز در اروپا

به گزارش مجله تور مالزی، قیمت گاز در اتحادیه اروپا طی روز های گذشته روندی افزایشی را در پیش گرفته به گونه ای که قیمت هر هزار مترمکعب گاز با آلایندگی پایین به 295 دلار رسیده است.

فرایند افزایشی قیمت گاز در اروپا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، طی روز های گذشته قیمت گاز در سطح اتحادیه اروپا علی رغم گرم شدن هوا در حال رسیدن به بیشینه خود در فصل زمستان است.

روز گذشته قیمت هر هزار مترمکعب گاز با آلایندگی کم به 295 دلار رسید. دو روز پیش قیمت این میزان گاز 286 دلار بود. در واقع دلیل اصلی رشد قیمت گاز در بازار اتحادیه اروپا دو عامل بود؛ نخست کاهش ذخایر گاز انبارشده در اتحادیه اروپا به خاطر زمستان سردی که این قاره پشت سر گذاشت و دوم کاهش ورود گاز طبیعی مایع شده به کشور های اروپایی.

در حال حاضر سطح میزان گاز طبیعی ذخیره شده در کشور های اروپایی به 30 درصد ظرفیت رسیده که بیش از 25 درصد کمتر از متوسط 41 درصدی آن در 5 سال گذشته است. ماه آوریل امسال درواقع نخستین ماه آوریلی در چند سال گذشته به شمار می رود که به جای آنکه شاهد افزایش ذخایر گازی اروپا باشیم، شاهد کاهش میزان آن بوده ایم.

هفته گذشته ورود LNG به کشور های اروپایی 8 درصد کاهش یافت و همین امر شرایط را در بازار گاز اروپا بدتر کرد و باعث شد تا شاهد افزایش قیمت این حامل انرژی باشیم. به طور کلی ورود LNG به اتحادیه اروپا از ابتدای سال 2021 تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.8 درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1573

به "فرایند افزایشی قیمت گاز در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند افزایشی قیمت گاز در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید