زمان ورود سامانه بارشی نو به کشور

به گزارش مجله تور مالزی، سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: از اواخر پنجشنبه و روز آدینه (2 و 3 آذر) با عبور موجی از نیمه جنوبی کشور در بعضی استان ها بارش پراکنده، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش بینی می گردد.روز شنبه (4 آذر) بارش سامانه فوق تشدید می گردد و روز یکشنبه (5 آذر) جوی آرام در کشور خواهیم داشت.

زمان ورود سامانه بارشی نو به کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به فعالیت سامانه ای در نیمه جنوبی کشور طی امروز و فردا (2 و 3 آذر) از ورود سامانه بارشی دیگری به کشور طی هفته آینده اطلاع داد .

صادق ضیاییان در گفت وگو با ایسنا، از اواخر پنجشنبه و روز آدینه (2 و 3 آذر) با عبور موجی از نیمه جنوبی کشور در بعضی نقاط استان های بوشهر، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: روز شنبه (4 آذر) بارش سامانه فوق تشدید می گردد و استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان را تحت تاثیر قرار می دهد. روز یکشنبه (5 آذر) جوی آرام در کشور خواهیم داشت.

ضیاییات ادامه داد: روز دوشنبه (6 آذرماه) با ورود سامانه دیگری به کشور در آذربایجان غربی و غرب استان های کردستان و آذربایجان شرقی بارش رخ خواهد داد. روزهای یکشنبه و دوشنبه (5 و 6 آذر) در استان های اردبیل و استان های ساحلی خزر وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما پیش بینی می گردد.

به گفته وی امروز (2 آذر) در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در بعضی نقاط خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (3 آذرماه) صاف همراه با غبار محلی و وزش باد ملایم با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (4 آذر ماه) کمی ابری با غبار محلی و به تدریج افزایش ابر و در جنوب شهر غبارآلود با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در پایان گفت: طی روزهای آدینه و شنبه (3 و 4 آذر) بندرعباس با دمای 28 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 2- و 4- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 آذر 1402 بروزرسانی: 3 آذر 1402 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2252

به "زمان ورود سامانه بارشی نو به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان ورود سامانه بارشی نو به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید