سالن های ورزشی دانشگاه در سال تازه بازگشایی نمی شوند

به گزارش مجله تور مالزی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تا واکسیناسیون کامل دانشجویان سالن های ورزشی دانشگاه را بازگشایی نخواهیم کرد.

سالن های ورزشی دانشگاه در سال تازه بازگشایی نمی شوند

امیر غفرانی مدیر امور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره بازگشایی سالن های ورزشی دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی نو اظهار کرد: سالن های ورزشی به دلیل اینکه سر بسته هستند از ابتدای سال تحصیلی نو به هیچ اسم باز نخواهند شد، ولی در این محیط با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به جامعه دانشگاهی واکسن تزریق خواهیم کرد.

او اضافه کرد: در زمان تزریق واکسن برای جامعه دانشگاهی نوبت بانوان و آقایان با یک دیگر فرق می نماید که باید بر اساس نوبت های اعلام شده به سالن ورزشی بیایند و از تجمع پرهیز نمایند.

غفرانی توضیح داد: سالن های ورزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به هیچ اسم در سال تحصیلی نو بازگشایی نخواهند شد، اما هم اکنون سالن بدن سازی دانشگاه باز است و تنها پرسنل با ظرفیت محدود می توانند از آن استفاده نمایند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در دوران کرونا که هیچ دانشجویی در دانشگاه رفت و آمد نداشت تمامی سالن های ورزشی تعطیل بودند و دروس به صورت مجازی ارائه می شدند، چرا که در فضای سربسته نباید دانشجو حضور داشته باشد و لازم به ذکر است که این امر باعث افزایش بیماری کرونا در میان افراد خواهد شد.

غفرانی گفت: با توجه به دستوری که از سمت وزارت علوم برای بازگشایی خوابگاه ها اعلام شده دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم در حال آماده کردن خوابگاه های داخل و بیرون دانشگاه است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بیان نمود: نظافت خوابگاه ها مثل شست و شوی فرش ها، سم پاشی، ضدعفونی کردن و ... در حال اجرا است و تا ابتدای مهر به سرانجام می رسند، اما با توجه به ادامه یافتن کلاس های غیر حضوری ظرفیت خوابگاه ها بر اساس ظرفیت کلاس های کرونایی تکمیل می شوند، یعنی هر اتاقی به نصف تقسیم می گردد و به دلیل ضروری بودن رعایت شیوه نامه های بهداشتی هر اتاقی اگر در گذشته به 6 نفر اختصاص داده می شد هم اکنون به دلیل ویروس کرونا برای 3 نفر یا کمتر در نظر گرفته می گردد.

او گفت: محدود بودن ظرفیت های خوابگاهی در ترم جاری به این دلیل است که اگر کسی مبتلا شد به افراد کمتری انتقال دهد و بعلاوه شیوه نامه های بهداشتی همچون گذشته رعایت شوند. سعی نموده ایم خوابگاه ها را آماده کنیم تا دانشجویان تحت هر شرایطی بتوانند بعد از تزریق دو دز واکسن کرونا در خوابگاه ها مستقر شوند.

مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در زمان واکسیناسیون اظهار کرد: چند مکان را به ستاد ملی مقابله با کرونای دانشگاه جهت واکسیناسیون اعلام نموده ایم که یکی از آن فضا ها سالن ورزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است؛ چرا که سالن ورزشی با توجه به وسعتی که دارد، می تواند با فاصله گذاری اجتماعی مورد استفاده افراد جهت واکسیناسیون قرار بگیرد.

غفرانی تاکید نمود: دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ازمهر سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی مجوز ورود به سالن ورزشی را نداشته اند؛ بنابراین درب تمامی آن ها تعطیل بوده است، امیدواریم واکسیناسیون جامعه دانشگاهی و عموم مردم هرچه زودتر تمام گردد تا شاهد حضور دانشجویان در تمامی مراکز دانشگاه باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1765

به "سالن های ورزشی دانشگاه در سال تازه بازگشایی نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالن های ورزشی دانشگاه در سال تازه بازگشایی نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید