سعید علی حسینی: المپیک 2020 انتها کار من نیست، دغدغه ام فقط این است که آسیب نبینم

به گزارش مجله تور مالزی، نایب قهرمان وزنه برداری دنیا می گوید هنوز برای خداحافظی از وزنه برداری زمان خاصی را تعیین نکرده و این طور نیست که بعد از المپیک بخواهد برود.

سعید علی حسینی: المپیک 2020 انتها کار من نیست، دغدغه ام فقط این است که آسیب نبینم

سعید علی حسینی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره درمان مصدومیت خود در این مدت زمانی که از اردوی تیم ملی دور بود، اعلام کرد: من وقتی از اردوی تیم ملی خارج شدم به درمان زانویم مشغول شدم الان شرایط خوبی دارم و التهاب زانویم خیلی کم شده است، کوشش می کنم زانویم قوی تر گردد تا مسئله ای برایش پیش نیاید. زانویی که عمل شده و آسیب دیدگی براش پیش آمده احتیاج به مراقبت دارد و نمی توان مانند زانوی سالم با آن رفتار کرد.

او در مورد انجام تمرینات وزنه برداری نیز در این مدت نیز گفت: به صورت سبک تمرینات بدنسازی و وزنه برداری را انجام دادم و کم کم درصد تمریناتم را افزایش می دهم تا برای قهرمانی آسیا به اوج عملکردم برسم.

بیشتر دغدغه من نداشتن آسیب دیدگی است

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که به رقابتی که با وزنه بردارن دیگربرای رفتن به المپیک دارد ، فکر می نماید یا نه، توضیح داد: خیر. واقعیتش این است که المپیک دو سال دیگر برگزار می گردد و بیشتر سعی می کنم آسیب نبینم و بدنم را قوی تر نگه دارم. رکوردهایم برای المپیک در حدی هست که نخواهم از الان به فکر افزایش رکورد باشم و کوششم این است همین حالت را حفظ کنم و 6-7 ماه مانده به المپیک به فکر افزایش رکوردهایم باشم.

او ادامه داد: اگر از مربیان هم بپرسید خواهند گفت که من از لحاظ قدرتی مسئله ای ندارم و توانایی زیادی دارم فقط باید بتوانم تمرینات منظم و مستمر انجام دهم تا بدنم را پخته نگه دارم. من چند سال دور بودم بعد هم دو مرتبه مصدومیت برایم پیش آمد و بین تمرینات منظمم وقفه ایجاد شد. مطمئنا من که در 20سالگی زیر وزنه 260 کیلوگرم رفتم اگر بدنم همانطور که می خواهم قوی باشد می توانم 260 کیلوگرم را در مسابقه بزنم.

نایب قهرمان بازی های آسیایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه برای مسابقات جهانی 2019 و المپیک 2020 به دنبال مدال طلا و رقابت با تالاخادزه هست، تاکید نمود: 100درصد همیشه در فکرم هست که با تالاخادزه رقابت کنم اما همه چیز بستگی به موقعیتم در آن موقع دارد که آسیب دیدگی نداشته باشم. مانند بازی های آسیایی هر وزنه ای که بگیرند، می زنم اما در حال حاضر بیشترین دغدغه من این است که آسیب نبینم.

هنوز زمان خاصی را برای خداحافظی معین ننموده ام

او در مورد کوشش خود برای رفتن به المپیک که به نظر می رسد آخرین فرصت او باشد، توضیح داد: من هنوز زمان خاصی را برای خداحافظی با دنیای قهرمانی معین ننموده ام و تا زمانی که بتوانم تمرین کنم و وزنه بزنم و بدنم جا داشته باشد، 100درصد هستم و برای کسب افتخار برای ایران کوشش خواهم کرد.

علی حسینی اضافه نمود: به لحاظ قدرتی از خیلی وزنه برداران سنگین وزن قوی تر هستم و فقط مسئله ای که هست بحث آسیب دیدگی است که باید آن را کنترل و مراقبت کنم تا تمریناتم را ناقص نکند. در غیر این صورت در بقیه موضوعات مسئله ای ندارم.

نایب قهرمان مسابقات جهانی 2017 در پاسخ به این پرسش که امکانات برای مراقبت از مصدومیت ورزشکاران در ایران به حدی هست که نگرانی در این مورد نداشته باشند، گفت: 100 درصد همین مراقبت ها بود که بهداد را به المپیک رساند و تیم قوی پزشکی بالای سر او بود. اگر کنار کادرفنی، کادر پزشکی قوی باشد ورزشکاران می توانند عملکردی بهتر از این داشته باشند.

نارضایتی سرمربی از نحوه پیشرفتم بود نه اینکه تمریناتش را انجام ندهم

وزنه بردار فوق سنگین ایران با اشاره به برخی از حرفها که گفته می گردد او به نکات تکنیکی سرمربی خیلی توجه نداشته است، تاکید نمود: با توجه به عمل زانویی که داشتم طبیعی است که نتوانم برخی از تمرینات آقای برخواه را انجام دهم. موضوع هم با هماهنگی کادرفنی حل شد و رفت .اعلام نارضایتی که آقای برخواه داشت به نحوه پیشرفت در تمریناتم بود. نه اینکه نخواهم تمرینات را انجام دهم. با هماهنگی کادرفنی حرکات دیگری را انجام می دادم تا بدنم پیشرفت کند و خدا را شکر دارم ثابت می کنم که کار می کنم.

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که دلش می خواست در مسابقات جهانی 2018 شرکت کند، اعلام کرد: بله دلم می خواست شرکت می کردم اما نبودنم به دلیل آسیب دیدگی بود . مهم این است که مصدومیتم خوب گردد و بتوانم در مسابقات بعدی خوب ظاهر شوم. البته سطح فوق سنگین خیلی بالا نبود و وزنه هایی که انتظار می رفت وزنه برداران برزیل، استونی، روس و ازبک بزنند، نزدند و فقط تالاخادزه خوب ظاهر شد. البته تیم ایران عملکرد خوبی داشت و تبریک می گویم.

برای حضو ر در جام فجر تابع کادرفنی هستم

وزنه بردار ملی پوش ایران در مورد حضورش در جام فجر و علت شرکت نکردنش در قطر کاپ نیز گفت: من تابع دستورات کادرفنی هستم اگر بخواهند جام فجر وزنه می زنم در غیر این صورت برای قهرمانی آسیا آماده می شوم.

برای قطر کاپ هم چون مشغول درمان زانویم بودم بنابراین تمریناتم سبک تر از آن بود که بخواهم قطر کاپ را شرکت کنم.

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی نماید احتیاج به برنامه ریزی باشد که معین گردد وزنه برداران ایران برای رفتن به المپیک باید کدام مسابقات گزینشی را شرکت نمایند، توضیح داد: صحبت های دبیر فدراسیون را که خواندم، متوجه شدم برنامه ریزی نموده اند و می خواهند 8-9 نفر از وزنه برداران شش مسابقه گزینشی را بروند تا کادر فنی دستش پرباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 101

به "سعید علی حسینی: المپیک 2020 انتها کار من نیست، دغدغه ام فقط این است که آسیب نبینم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعید علی حسینی: المپیک 2020 انتها کار من نیست، دغدغه ام فقط این است که آسیب نبینم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید